Autor
|
Příspěvek
|
aligator | Monday 21 August 2006 - 15:37:03 | | |
našetřete penizky a kupte si origo jako ja ,aby jste nahodou nevyhořely jak předčasem někdo s led nic ve zlym |
| |
|
Zdeněk | Monday 21 August 2006 - 15:51:48 | | |
Tady nejde o penízky, pouze o to, že si člověk dokáže něco udělat sám ať je v tomto oboru úplný laik. |
| |
|
prťka | Monday 21 August 2006 - 16:05:03 | | |
Zdeněk napsal ...
Tady nejde o penízky, pouze o to, že si člověk dokáže něco udělat sám ať je v tomto oboru úplný laik.
No v tomto případě bych byl opatrný...já to nedokážu posoudit,jsem elektronkový analfabet...tím nechci říct,že ty tomu nerozumíš...nic takového...já dokonce neumím posoudit palicův výtvor,který mám v autě....protože to prostě posoudit neumím...ale asi to nebude tak jednoduché...palic je ing.elektronka....ještě k tomu velice chytrý a šikovný...dělal na tom dost dlouho...asi to nebude ,tak jednoduché |
| |
|
Zdeněk | Monday 21 August 2006 - 17:48:58 | | |
Tomine, dal jsem na Tvé rady a přidal do zapojení oddělovací diody (snad budou dostatečné) a vypínač pro případné spečení kontaktů relé a také pro vyřazení automatu z činnosti (oprava auta v servisu aj. případy).Pin3 je napojen na pin4 a tak svítí i SPZ. To že je osvícená přístrojová deska za dne mně nevadí. Hlavně takto nemusím myslet na klasické zapnutí světel nastane-li snížená viditelnost a nebo noc. Nebo by bylo lepší a jistější zařadit oddělovací diodu ve stejném propustném směru jako k pinu2 a 7.? Těmito diodami snížím napětí na žárovkách a jejich svítivost bude menší. Velice pozitivní je pro mně čas sepnutí kontaktů nastavitelný odporovým trimrem od 0 do 15 sekund což určitě ocení v zimním období jak alternátor i baterie. Jsem moc zvědav jakou odpověď od Tebe dostanu. Ať bude kladná nebo záporná, DĚKUJI Zdeněk
[ Upraveno Tuesday 22 August 2006 - 07:44:00 ] |
| |
|
Petr A-C C14NZ | Monday 21 August 2006 - 21:17:19 | | |
Sakra chlape, presto, ze jsem psal, ze se uz nebudu vyjadrovat tak musim. Ja si taky rad udelam co muzu a tesi me, ze jsem si to udelal sam. Ale jsou meze, ktere neprekracuji. Uz jednou jsem ti psal, ze si koledujes o vyhoreni auta. Tady nejde o to jestli ti vadi nebo nevadi jetli ti sviti palubka a ostatni zarizeni, ktera jsou napojena na pin 3. Tento pin nesmi byt napajen +12V !!! Uz jednou jsem ti psal, ze taklhle privadis napeti na tuto linku az za pojistkama a tato zarizeni tudiz nejsou jistena !!! Pin 3 slouzi uplne k necemu jinemu. |
| |
|
aligator | Monday 21 August 2006 - 21:29:23 | | |
jen si experimentujte vaše věc ja bych to neriskoval |
| |
|
Tomin | Tuesday 22 August 2006 - 09:51:47 | | |
To Zdenek: pin 3 opravdu nezapojuj, ani pres diodu. Da se pouzit jako zjisteni toho ze jsou zapla svetla, ale ne na napajeni palubky. Petr ma pravdu. Vyvod k pinu 3 je veden az za pojistkou svetla SPZ, takze pripadny zkrat na tomto vedeni by ti mohl zacvicit s energetickou hladinou tveho vozidla. |
| |
|
Milan | Friday 25 August 2006 - 11:26:33 | | |
To aligator:chci se tě zeptat jak to originál relé funguje,myslím časy po kterých se světla rozsvítí.Kolega si ho koupil(originál Opel)a v poloze klíčku zapalování se mu rozsvítí parkovací světla a po nastartování motoru se asi za 3sekundy rozsvítí tlumená. Palicovo zařízení až po nastartování asi po 5sekundách se rozsvítí parkovačky a za asi dalších 5sekund tlumená.
[ Upraveno Friday 25 August 2006 - 11:28:53 ] |
| |
|
aligator | Friday 25 August 2006 - 14:25:37 | | |
Milan:ano je to tak jak jsi psal _; |
| |
|
Zdeněk | Friday 25 August 2006 - 17:38:57 | | |
Sepnutí relé a tím i rozsvícení světel funguje jak jsem psal.Je možné odporovým trimrem plynule nastavi čas od 0 do 15 sekund.Osobně mám nasteveno sepnutí za 10 sekund. Zapínají se světla jak parkovací tak i potkávací najednou.Pin 3 jsem vubec nezapojoval jak mě bylo dost důrazně raděno. Určitě věděli proč. Tak pozor na pin3 a bez odělovacích diod také nezapojovat. |
| |
|
|