Autor
|
Příspěvek
|
PepaMB | Monday 23 January 2006 - 14:44:54 | | |
mates napsal ... Nomike: to se mi nezdá...že by to bylo jinak u mé 2,5 V6 a u MV6? Dyk jsou to stejný motory a převodovka že by byla jiná? Nebo že by to bylo softem? Me to 2,5 V6 dela... staci dat nohu z plynu. Bylo to pro me prekvapko, protoze 2,0 16V to nedela. Mozna to je dane take rokem vyroby... (a nebo to mam rozbity ) |
| |
|
mates | Monday 23 January 2006 - 15:19:40 | | |
Pepa MB: to mi chceš říct, že když pojedeš po rovině a sundáš nohu z plynu, tak auto netahá a za chvíli zastaví? A když stojíš a sundáš nohu z brzdy, tak auto se rozjede nebo furt stojí a vyrazí, až brnkneš o plyn?
Lexus RX 350 Honda Crosstourer |
| |
|
Nomike | Monday 23 January 2006 - 18:10:25 | | |
Matesi, psal jsem že to odpojuje za určité rychlosti a společně s brzdou. Když brzdu pustíš, tak to sepne a máš tah. Stejně tak to sepne, když dál stojíš na brzdě až do úplného zastavení. Tím, že mi to háže jedničku se zpožděním, tak stím mívám problémy. Když po brždění chci hned akcelerovat, tak to někdy nepříjemně kopne. Mimochodem se v jiném vlákně ptám, zda tady někdo neví, který selenoid mi to spíná tak líně. |
| |
|
Rob 2 | Monday 23 January 2006 - 18:44:48 | | |
Nomike: Mám zato, že AT v Omeze má pouze elektronickou podporu. Nemusí se tedy jednat o el. závadu (Tebou zmiňovaný solenoid, tzn. cívka), ale o mechanickou záležitost. Napadá mě (pouze úvaha!!!) např. přicpaný filtr nebo přílišné opotřebení způsobující únik tlaku, případně nečistota na "pravém místě". Měl jsem (dávno tomu) problém (nikoliv Opel) s přidřenými dvěma pístky. Evidentně mimotoleranční záležitost. Řešeno výměnou. A mimochodem: Také se to projevovalo jako pomalé řazení Kick-Down. Navíc AT nechtěla podřazovat z "dvojky" "jedničku" &| Směrem nahoru vše OK |
| |
|
PepaMB | Monday 23 January 2006 - 22:15:56 | | |
mates napsal ... Pepa MB: to mi chceš říct, že když pojedeš po rovině a sundáš nohu z plynu, tak auto netahá a za chvíli zastaví? A když stojíš a sundáš nohu z brzdy, tak auto se rozjede nebo furt stojí a vyrazí, až brnkneš o plyn? To rict nechci. Ale kdyz pojedu na 4-ku, resp. asi uz s LOCKATem a pustim plyn, auto tam hodi neutral a spadnou otacky. Kdyz zase pridam, tak otacky vylezou nahoru, secvakne to a jedu dal. Nenechal jsem to schvalne zpomalovat az do zastaveni, tak si neuvedomuju, jak to vlastne probiha... vyzkousim. Nebo vyzkousime - prijedu s tim do Plzne na sraz... |
| |
|
Nomike | Tuesday 24 January 2006 - 09:57:48 | | |
Rob 2 napsal ... Nomike: Mám zato, že AT v Omeze má pouze elektronickou podporu. Nemusí se tedy jednat o el. závadu (Tebou zmiňovaný solenoid, tzn. cívka), ale o mechanickou záležitost. Napadá mě (pouze úvaha!!!) např. přicpaný filtr nebo přílišné opotřebení způsobující únik tlaku, případně nečistota na "pravém místě". Měl jsem (dávno tomu) problém (nikoliv Opel) s přidřenými dvěma pístky. Evidentně mimotoleranční záležitost. Řešeno výměnou. A mimochodem: Také se to projevovalo jako pomalé řazení Kick-Down. Navíc AT nechtěla podřazovat z "dvojky" "jedničku" &| Směrem nahoru vše OK
Robe 2 máš pravdu, že ty selenoidy jen ovládají další mechanické šoupátka. Je to další věc, kterou budu kontrolovat (možná už tento víkend). Pravda ale je, že dva selenoidy, co jsem měnil za fungláče, cvakaly úplně jinak (zvuk). A hodně to pomohlo 3-jce a 4-řce. Ty to řadí jako nová AT. Přicpaný filtr je vyloučen, olej je nový a únik tlaku taktéž naprosto vyloučen. Pajšl je totiž fungl nový a ručo to řadí bohovsky. Ještě mě napadlo, jestli nezlobí to čidlo tlaku - ale proč jen při 1 a 2? Furt cítím, že to bude tím elektroventilem nebo šoupátkem. |
| |
|
Rob 2 | Wednesday 25 January 2006 - 21:20:28 | | |
PepaMB: Řekl bych, že po sundání nohy z plynu dojde k odemčení HDM, tzn., že brzdný účinek motoru je snížen zařazením HDM v činnost (skluz otáček). Lze to vypozorovat i na rovině. Při ubrání a posléze opětovném přidání (rychlost cca 90km/h, měnič uzamčen) plynu je zřetelná špička v otáčkách motoru, než Locat opět "zapracuje". Osobně se mi toto chování moc nelíbí a při jízdě z delšího kopce "kecám do programu AT" tím, že předvolím třeba "trojku". |
| |
|
Nomike | Thursday 26 January 2006 - 19:08:36 | | |
Dobře děláš Robe 2 - z toho kopce to dokonce doporučuje v případě potřeby i sám výrobce v origo návodu |
| |
|
Rob 2 | Thursday 26 January 2006 - 19:51:57 | | |
Nomike: Ford se mi líbil více. Při sundání nohy z plynu zůstal HDM uzamčen (pochopitelně do určité min. rychlosti, nebo aktivaci brzdy) a tudíž brzdný účinek byl adekvátní manuálu. Odemknutí HDM u Omegy je skoro jako "vykvalt" u MT, což není v mnoha případech žádoucí &| Jo, momentálně bych šel do DSG. Ta je už "někde jinde"! Jo, a také mě bere Wankel!! Ten se do Omegy asi nedával, že? |
| |
|
Nomike | Monday 30 January 2006 - 15:22:59 | | |
Vykuchej si mazdu a nech si přeoperovat oči do šikma. Ale byl jsem v Detroidu v muzeu GM a tam byl nějaký model s turbodmychadlem - prý to v té době jezdilo neuvěřitelných vražedných 130 mph ! _s103 |
| |
|
|