• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
"udržovač" baterie
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
qpc
Sunday 29 January 2006 - 11:30:50 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
Martas napsal ...
PN napsal ...
2 Martas: S temi nabijecimi cykly je to slozitejsi. .


Jasne, zrovna oloveny akumulatory zadnej pametovej efekt ani omezeni nabijecich cyklu nemaj, ale zrovna tak si myslim ze dobijet dlouhodobe baterii cca. dvousetinou jmenoviteho nabijeciho proudu fakt nema smysl navic kdyz to auto (a tedy i baterka) nemrzne venku.


...souhlas..

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


qpc
Sunday 29 January 2006 - 11:31:59 Citovat
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500
Uživatel #255
Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01
Příspěvků: 5329
JardaB napsal ...
Kdysi jsem cetl nejaky odborny clanek - uz si ale mevzpomenu kde, ze nizke teploty zpusobi prakticky nemoznost nabit baterku na 100% jakymkoli zpusobem. Ten udrzovaci zdroj vychazel jako zdaleka nejlepsi metoda, jak dosahnout velkeho stupne nabiti, vetsim proudem to nejak nejde. Ale na nejake laborovani s baterkou pred smrti bych se vykaslal a skocil za par stovek koupit novou


...výrobci uváději všechny údaje při teplotě 25-30stupnu,takže v mraze je to fakt o ničem..

Odkaz Astra-H OPC

Odkaz i500.html

Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT".

Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš.....


Honza K.
Monday 30 January 2006 - 01:51:12 Citovat
Host
No tak tohle se kdysi prodávalo. Není to žádná nabíječka ani dobíječka, nýbrž "kondicionér". Jde o to, že s klesající teplotou drasticky klesá kapacita aku. A proti tomu působí elektrochemické pochody vyvolané právě tímto malým proudem okolo 100mA. Do sibiřských mrazů vynikající věcička, do dlouhodobě odstaveného vozu v garáži taky. Na vojně (Šumava) jsme to měli taky. Ale co, novou baterku koupíš dneska všude a za chvíli je jaro...
Honza K.
Yper
Monday 30 January 2006 - 08:36:33 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pánové, "ZdendaS" vůbec nenapsal nic o tom, že by mu baterie odcházela, takže poznámky typu o "laborování" nejsou na místě!
Kdo jste byl ve Švédsku, kdo máte známého ze Švédska (můj ředitel) nebo jste viděli nějaké záběry z této země, tak před každým rodinným domem tam mají sloupek, u kterého stojí auto. Z něj vedou dvoje vedení - jedno pro konzervační proud do baterie a druhý případně na ohřívací dečku.
Jen z několika příspěvků to tady zaznělo - nabitá baterie téměř na 100% vydrží velké mrazy!
Zahřátá baterie a to i když není nabitá na oněch 100%, umí dát velké proudy pro start motoru bez toho, aniž by se poškodila!
Každá ACCU baterie se samovolně vybíjí - to platí i pro olověné akumulátory.
Tenhle "kondicionér" (jak ho nazval HonzaK) je výborná věc, a jeho konzervační proud by měl být roven nebo mírně nad hodnotou samovybíjení daného akumulátoru (co baterie - kapacitně - to jiné samovybíjení).
Jde ale o to, jak je postaven - tzn. jak velké napětí dává. U mého auta je dobíjecí napětí z altíku 14,1 V a myslím, že je to tak strop! Proto bych pro připojenou baterii k autu volil maximální napětí tohoto kndicionéru někde k hodnotě 13,8V! a hlavně aby bylo napětí náležitě vyhlezené! Tzn. min.4 diody a vyrovnávací kondenzátor - nejlépe ale 2 paralelně zapojené - kdyby jeden z nich odešel.
Jednoznačně lze říci, že tohle zařízení životnost baterie prodlužuje - proč by se jinak na baterie dávaly termoobaly proti jejímu prochladnutí?!

Pak jsem tady také četl (jiné vlákno) o nových bateriích-byl na ně odkaz a o tom, že je třeba přenastavit regulátor na vyšší dobíjecí napětí. No, nechám na uvážení všech zůčastněných, co si na autě nechají udělat, protože na jednu stranu jsme tady v minulosti řešili praskání žárovek na tlumených světlech (H7), které nejsou levné. Je to způsobeno právě vyšším napětím v pal. síti.
Také se tady řešily poruchy na budících - pal. budíky mají svůj stabilizátor napětí - ty také odcházejí a asi nejspíš v důsledku vyššího napětí z altíku.
Takže správně nastavené dobíjecí napětí je také základem delší životnosti baterie!


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
ZdendaS
Monday 30 January 2006 - 20:53:38 Citovat
Host
Yper: přesně jsi mě pochopil... Mě tahle věcička na předešlém autě fakt hodně pomáhala, proto jsem ji chtěl využít i na VeBe. Jen je trochu problém v tom, že pokaždé otevírat kapotu a připojovat tento "kondicionér" krokosvorkami na baterii je trochu nešikovné. Věděl by někdo, kde by se dal do elektroinstalace připojit nějaký konektor pro připojení tohoto "udržovače"?
Martas
Monday 30 January 2006 - 21:00:11 Citovat
Host
Yper napsal ...
Pánové, "ZdendaS" vůbec nenapsal nic o tom, že by mu baterie odcházelaTakže správně nastavené dobíjecí napětí je také základem delší životnosti baterie!


Ale 0,04 A baterii urcite neohreje ani nedobije a navic pochybuju ze tu baterii "ozivuje" venku ale nekde v garazi a pokud tam neni pod nulou tak si myslim ze to ty baterce sice neuskodi, ale ani nijak vyrazne nepomuze.
dada
Tuesday 31 January 2006 - 01:09:51 Citovat
Host
.....a nejvíc mě pobavily ty dva kondíky jéje mám za sebou nejen aku jako takové ale i celou chemii _rendek fuj to jsem nemel rád, fláknout paralelně k baterce kondík _s103 a navíc udání kapacity "raději dva" chlapi....no tak, ten udržovací proud nic nepokazí ale neeeee dávat baterce elektrickou dečku nebudu.......bože chci do švédska, baterky mají dečku, jak by se asi starali o mě....
dada
Tuesday 31 January 2006 - 01:16:53 Citovat
Host
....ypere a baterka se dobíjí proudem ne napětím takže měřit napětí na nabíječce a na baterce je ptákovina, měří se nabíjecí proud......až ke kýženému napětí baterky, jinými slovy mám li na baterce 14.4v a na nabíječce 13, to měřeno předpokládám naprázdno tak při propojení je na obém totéž a záleží na proudu který je nabíječ schopen dodat, a že baterka umí proudy.... překousla mi očkový klič když mi na ni spadl _s103
Yper
Tuesday 31 January 2006 - 07:48:44 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Dada: ..hochu, pleteš si pojmy s dojmy! Poku máš na baterii napětí 14,4V, tak nevím, co děláš v Opelclubu. Spíš by jsi měl zabrousit a přispívat ve Škoda-Favorit clubu!
Proudem se sice dobíjí, ale napětí dává proudový spád.
Tzn. - podívá-li se někdo do manuálu k autu a tam vidí, že jeho alternátor má kapacitu proudového výkonu 60A, tak se podivuje, že musí čas od času -zase podle návodu výrobce ACCU, baterii občas nabít na klasické nabíječce.
Hodnota 60A je totiž udána při spojení nakrátko!
Pokud mi napětí na baterii stoupá, tím jak se nabíjí - proudem, pak pokud nemám inteligentní nabíječ (např.f.Schulze), který si umí tok proudu hlídat a přidávat automaticky, tak mi rychlost dobíjení klesá. Tohle klesání ale způsobuje menší napěťový spád v závislosti na tom, jak stoupá napětí na baterii v důsledku jejího zvýšení proudové kapacity v důsledku nabíjení.
Hrozně moc se mi líbí "odborníci", kteří tvrdí, že v autě nabijí baterii na 14,4V. Tyhle hlášky miluju!
Od výrobce je nastaveno na 14,1V +- něco a rozhodně by tohle napětí nemělo být překračováno!!!!
Také už z toho důvodu, když si někdo do auta nainstaluje bezúdržbovou gelovou baterii (např.Bosch), jejíž maximální napětí je 13,8V!!!! Pokud se překročí tato napěťová hodnota, pak baterie začne plynovat a následně exploduje!
Proto jsem uvedl, že "udržovač", pokud bych měl možnost si jej já do auta aplikovat - a udělal bych to! - upravil bych ho na hodnotu 13,8V. Jako ochranu těchto baterií a ochranu všech přístrojů v autě včetně ŘJ.
Jinak bys mi také mohl říci, proč můj drahý nabíječ od f.Schulze, jehož cena je 4.000,-Kč (koupil jsem ho ve slevě), po skončení nabíjecího cyklu dává do ACCU konzervační proud. Možná proto, aby baterie byla i po skončení nabíjení stále na hodnotě téměř 100%!
Jinak možná máš zvláštní baterii, co chroupe i klíče - ani se nedivím, když ji tavíš na 14,4V a ty si klidně prokousni šlachu na krku!


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Martas
Tuesday 31 January 2006 - 07:54:24 Citovat
Host
Yper napsal ...



Vy si to kazdy vysvetlujete jinak, kazdopadne nabiji opravdu proud, za predpokladu ze zdroj (nabijecka) ma vetsi napeti nez baterie, i kdyz po pripojeni samozrejme to napeti nameris stejny ...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3227 sec,0.2520 z toho dotazů.