• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
"udržovač" baterie
Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Saturday 28 January 2006 - 16:11:56 Citovat
Host
ZdendaS napsal ...
Tak jsem to změřil a má to napětí 14,2V a dává to proud jen 40mA. Tak si myslím, že bych tím neměl snad nic pokazit...


Jestli mas auto v garazi kde neni stejna zima jako venku tak bych nejaky udrzovani baterky vubec neresil, jakymukoliv akumulatoru zbytecne nabijeni vadi a myslim ze baterku 75AH 40mA ani nezahrejes natoz nabijes. Pokud jezdis jen kratky trasy tak ji proste jednou za mesic dej na velkou nabijecku.
dada
Saturday 28 January 2006 - 16:19:57 Citovat
Host
přesně tak, jednou za čas dobít, nicméně si myslím že i na krátké cesty se dobije, sice jí startem trochu vykrvíš ale žádná tragedie to nebude a život jí neprodloužíš, jednou za měs nebo 2 ji dobij a je klid. Magické oko je bezva, Fakt je že mi zežloutlo a starty byly trochu delší, teď jsem ji vyměnil a jak jsem s ní zaklepal tak začalo černat. Problém bezúdržbovek je v tom že se elektrolyt odpaří a nejde dolít, desky vylezou a kapacita klesne. človek to nevidí tak ho to nevzrušuje. Zlaté baterky se šroubovacímy špunty.
PN
Saturday 28 January 2006 - 18:45:57 Citovat
Host
2 Martas: S temi nabijecimi cykly je to slozitejsi. Samozrejme ma baterie urcity pocet nabijecich cyklu, ale taky zavislou zivotnost na hloubce vybiti. Pak je rozdil jak pristupovat k baterii, Nemam presne informace o olovenych akumulatorech, ale pouzivame gelovky do pristroju a tam to vypada tak, ze prave udrzovanim baterie na co nejvyzsi mire nabiti se prodluzuje jeji zivotnost. Pokud je baterie vybijena do 70% kapacity ma 3x vyzsi zivotnost jak baterie vybijena na 30% kapacity. To same s nabijenim. S rostoucim nabijecim proudem klesa zivotnost.
No a i NCD nebo NIMH aku to je presne naopak. Tam se musi baterie vybijet prakticky do 0 (ne uplne!) protoze jinak ztraci na kapacite - pametovy efekt.
Takze jde o to najit vhodny komromis - pocet nabiti, nabijeci porud, hloubka vybiti. Proto nekomu vydrzi baterka 6roku a nekomu 3.
Martas
Saturday 28 January 2006 - 18:51:14 Citovat
Host
PN napsal ...
2 Martas: S temi nabijecimi cykly je to slozitejsi. .


Jasne, zrovna oloveny akumulatory zadnej pametovej efekt ani omezeni nabijecich cyklu nemaj, ale zrovna tak si myslim ze dobijet dlouhodobe baterii cca. dvousetinou jmenoviteho nabijeciho proudu fakt nema smysl navic kdyz to auto (a tedy i baterka) nemrzne venku.
JardaB
Saturday 28 January 2006 - 18:54:14 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Kdysi jsem cetl nejaky odborny clanek - uz si ale mevzpomenu kde, ze nizke teploty zpusobi prakticky nemoznost nabit baterku na 100% jakymkoli zpusobem. Ten udrzovaci zdroj vychazel jako zdaleka nejlepsi metoda, jak dosahnout velkeho stupne nabiti, vetsim proudem to nejak nejde. Ale na nejake laborovani s baterkou pred smrti bych se vykaslal a skocil za par stovek koupit novou

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
JardaB
Saturday 28 January 2006 - 18:58:51 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Zas... refresh
<span class='smallblacktext'>[ Upraveno Ne led 29 2006, 08:31 ]</span>

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
ZdendaS
Saturday 28 January 2006 - 20:26:15 Citovat
Host
RaK,dada: můžete mi přiblížit pojem "magické oko", nevím o co jde. Jinak jsem se s kapacitou mé baterie překlepl, není to 75 Ah ale 65 Ah, ale to je nepodstatné...
Martas
Saturday 28 January 2006 - 20:29:44 Citovat
Host
ZdendaS napsal ...
RaK,dada: můžete mi přiblížit pojem "magické oko", nevím o co jde. Jinak jsem se s kapacitou mé baterie překlepl, není to 75 Ah ale 65 Ah, ale to je nepodstatné...


V podstate kontrolka stavu nabiti na baterie, pokud sviti zelene je nabita, podle stupne vybiti postupne barvu meni ...
vp
Saturday 28 January 2006 - 21:29:06 Citovat
Host
trochu bychto upřesnil - magické oko je velice zkreslený název a kdo znal stará rádia ,kde opravsu svítilo magické oko jako indikátor naladění.Tak u baterky je to jenom kulička,která nesvítí,ale jenom podle hustoty elektrolytu je více nebo méně vidět a tím indikuje stav nabití akumulátoru.Pokud klesne hladina elektrolytu,tak se projeví další funkce a to ta že se odkryje črný střed a je vidět bílo (kulička bývá většiniu jasně zelená)
dada
Sunday 29 January 2006 - 09:21:54 Citovat
Host
je to tak, akorát jsem tak pokusy zjistil u mé astry g že baterka je téměř pořád nabitá, po připojení na nabíječku začne vařit tak po hodinně při proudu 3A, mám 55Ah. Takže když oko zčerná (kulička zmizí:-)) tak začíná být opravdu v pr.... tu kontrolku mají baterky delphi (origo opel) a nějaké tuším kaisers.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3 4 5  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1633 sec,0.1234 z toho dotazů.