• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
navýšení výkonu motoru
Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5 6
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Wednesday 26 March 2008 - 07:48:41 Citovat
Host
ndefo napsal ...

Slicovani uz smysl dava vetsi.


Takze o tom vis uplne stejny prd ...

To slicovani je prave nejpodstatnejsi cast toho, cemu se rika "Vylesteni sacich kanalu" .....
Yper
Wednesday 26 March 2008 - 09:15:48 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Brenky+ndefo: ..pokud rozeberete motor a vyjmete písty, tak např. jejich hlavy jsou napálené od karbonu a ten snižuje životnost pístů, protože zabraňuje jejich správnému ochlazování - viz uzavírání jednoho sacího kanálu na každý válec při vyšších otáčkách (ty tzv. nesprávně označované vířiče).
Pokud máte v ruce nový píst, tak ten je pouze soustružený a leštěné jsou jen jeho boky.
Jeho hlava nikoliv - v létě jeden píst kupoval Palic a na něm to bylo dobře vidět.
Odstranění karbonu se dělá smirkovým papírem - ten na laky a pod vodou. V okamžiku, kdy se dostáváte na kov, přechází se na hrubost 1500 až 2000. Až je takto např. hlava pístu vyleštěna, přechází se na vysokorychlostní filcový kotouč - já mám kotouč o průměru 200 mm o výšce nějakých 70 mm a používám jej na výkonné stojanové vrtačce z dob okupace a s otáčkami cca 5000!
Tohle používám obvykle na leštění chromu a ventilovových dříků. Dokonce už nepoužívám ani žádné abrazivum, protože kotouč je tím nasycen z prací předchozích, takže jej jen stříknu trochou oleje ve spreji.
Další podmínkou je pak píst řádně omýt tlakovou vodou - já mám Wapku a pak jej dám ještě i do vodní lázně se saponem, kde mám z práce z laboratoří zapůjčenou ultrazvukovou sondu.
Pístní kroužky se dávají nakonec a to umí Palic, bo ten kdysi dělal závodní motory Škoda (jako mladý jinoch) a kupuje vždy pístní kroužky o číslo větší a vůle dobrušuje ručábo - to bude jeho práce! !!(a)
Sací kanály v demontované hlavě vykazují hrubý povrch - tak jak původně byly odlité v pískové formě - s nimi výrobce nic nedělá. Takže po jejich spasování se sacím potrubím-blokem, dělá se to stopkovou frézkou a nebo brusným kuželem, se pak odstraňuje hrubost kanálů broušením - ve speciálkách se dají sehnat různé lamelo-ocelové kartáče - vypadají jako štětky na lahve, s ohebným krčkem a na elektrovrtačce se jimi kanály projíždějí.
Pak se tohle nahrazuje filcovým kotoučem (ten si musíte vyrobit - vhodný průměr), na kterém je nalepen či nasazen smirkový prstenec - od brubšího po jemný.
Nakonec se použije sám filcový kotouč s abrazivem. Abrazivum se prodává jak na zabrušování ventilů (tuším 2 hrubosti), tak i silichrom má takové účinky - ale jemnější.
Co se táče úpravy spalovacího prostoru v hlavě, tak tato úprava je hodně účinná a většinou tím začínají všechny tuningářské firmy, když předtím snížili hlavu, aby docílili zvýšení kompresního poměru.
Je škoda, že už nemám výkresovou dokumentaci od Škodovácké úpravy motoru do závodů do vrchu. Kdysi to vydal Svazarm a princip byl obecně poplatný pro téměř všechny motory s jednou svíčkou. Od tohoto faktu se to totiž odvíjí. Při snížení hlavy se pak vzniklý kompresní poměr trochu poníží vybráním frézou v hlavě. Dělá se tam vybrání ve tvarou dvou prolínajících se elips, aby hoření směsi proběhlo jednak co nejdokonaleji a jednak co nejrovnoměrněji, protože to pak zaručuje zvýšení výkonu a šetří to sám píst, který má pak nižší tendenci se naklápět na zadní stranu válce.
Jinak spalovací prostor hlavy se také leští na tom filcovém kotouči.
Vyleštěné součástky vykazují menší hrubost a to způsobuje menší zasírání a napékání karbonu.

Jo ještě jedna věc Brenky: ve Tvém případě bych ještě doporučoval, aby jsi si na bloku motoru vytipoval u každého válce místo, kam případně vyvrtáš otvor o průměru cca 30 mm se závitem, do kterého pak našroubuješ koleno a na ně budou nasazeny hadice do odlučovače olejové disperze a ten bude napojen do sacího potrubí. Je to dodatečné dýchání-odvětrání motoru - tohle dýchání sníží tlakové rázy pod ventilovým víkem a zlepší se ti tak i mazání a sníží se hromadění oleje pod ventilovým víkem.
Kolegu VGT prosím, aby sem dal odkaz na jím již jednou avizované zařízení, které slouží jako separátor olej/vzduch a montuje se na tato odvětrání motorů. Díky Václave.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Wednesday 26 March 2008 - 10:21:38 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Tywoe to je složitý jak mlátička...ještě že nemám ropáka a nemusím zvedat výkon :
Já vyměním olej + všechny filtry + svíčky a budu jezdit dál tak, jak doposud...kochat se krajinou a občas někoho prohnat a občas si okusit maximálku . Asi stárnu...

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
JardaB
Wednesday 26 March 2008 - 11:21:56 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Kurna, jeste ze mam poradnej benzin, vytunim to LPG, budu si jezdit a vykaslu se na lesteni nejaky diry :

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
VGT
Wednesday 26 March 2008 - 12:10:01 Citovat
Host
Na žádost Ypera - separátor oleje od firmy GM (Opel):
Odkaz
Tady je v poradně popsané snad úplně všechno na co si jen můžeš vzpomenout (díky Yperovi, Marťasovi, QPC i dalším), jen se to špatně hledá – vyhledávač totiž nefunguje tak pěkně, jak fungoval někdy před 2 lety - to zaprvé. A zadruhé: tazatelé jsou líní hledat až hrůůůza. (ale to nic, Yper to zopakuje klidně po osmsetprvé )
A ještě něco : Odkaz kdo uhodne co je na obrázku? (stejně to nikdo nebudete dělat, jen prudíte)
Odsud čerpejte námět Odkaz (omlouvám se za svůj pesimismus, jsem prostě starej mrzutej chlap)
Yper
Wednesday 26 March 2008 - 14:09:40 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 VGT: ..Václave díky! _;

2 JardaB+Mates: ..chytněte se za ruce a skočte do zdi!
Jezdit na něco, co se dává do sekaček trávníků a nebo do kempingovýho vařiče. :
Vlastnit auto, který zabírá půlku vláken: Omega-nefunguje mi tohle a tomu zase támhleto, Omega-nesvítí mi zase něco, Omega- ..a mně se pokazilo zase tohle, Omega - HELP HELP, auto nejede?, Omega - motor mi shořel, poraďte co dál, Omega - oranžová kontrolka, co dál?
Jediný co na Omeze je dobré, jsou měkké sedáky.
Když Omegu, tak pak jedině v naftě, jako má Jerry a nebo JOB. To už jsou káry s pořádným motorem a né s výšlehávajícím plamenem ze sání na klapku. A další kdo ať skočí do zdi spolu s Vámi je Vrgada i s jeho dualrámem. : !!(a)

[ Upraveno Wednesday 26 March 2008 - 14:18:19 ]

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
mates
Wednesday 26 March 2008 - 14:30:26 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Yper: proč lžeš? Vláken na Vekiny je min. 2x tolik co na Omegy. (ner! Važ slova, než ty tvý kecy smáznu : Nepadá ti nafta? Startuje ti to v zimě? Neklepe ti tam něco vepředu, vzadu, nahoře, pod nohama a ja nevim kde? Já vím, že nám závidíš dospělý auta s náhonem na správnou nápravu a že doteď lituješ, že sis nekoupil tu Omegu z těch Luhačovic...ale už ta závist stačila, jo? Třeba si na důchod pořídíš Omegu a přestaneš se stydět jezdit na srazy... :
A dost, o tom tohle vlákno není, žeano.

[ Upraveno Wednesday 26 March 2008 - 14:40:53 ]

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Yper
Wednesday 26 March 2008 - 14:44:46 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Ano, máš pravdu, ale v tom jediném - tohle vlákno není o planých kecech. Takže přestaňte se vyvyšovat a hodnotit záměry a skutky jiných podle sebe.
A maž si co cheš. To už tu taky bylo! :

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
vrgadaa
Wednesday 26 March 2008 - 16:33:20 Citovat
Host
pokud vam vadi karbon, tak jezdete na LPG. Mel jsem dva motory c30se, ktere jsem skladal dohromady s pomoci kamarada. Jeden jezdil na benzin-cerny hnuj a jeden 7 let na LPG-vypadal jako by prave vyjel z fabriky a nemusit nic lestit a prebrusovat
walto
Wednesday 26 March 2008 - 21:53:30 Citovat
Host
Kua, ale jste se rozjeli!!!!!!!
Preco do odbornej problematiky zatahujete osobne postoje?
Yper sa snazi vysvetlit problematiku a niektori to obracaju na osobny problem.
Yper, preco sa das zatiahnut do potouchlych debat a argumentacii?
Ak budes mat este naladu, len pokracuj, Tvoje prispevky citaju aj ini clovekovia ako ti remcajuci.
Nepoznam Ta osobne ale podla Tvojich prispevkov sa da usudit, ze mas nieco za sebou. Ak tie poznatky chces posunut dalej, nebud zdrzanlivy. Urcite mnohi cakaju na Tvoje prispevky.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4] 5 6  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1518 sec,0.1136 z toho dotazů.