• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
navýšení výkonu motoru
Přejít na stranu  1 2 3 4 5 [6]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
ndefo
Friday 28 March 2008 - 12:08:04 Citovat
Host
to Martas:
vzhledem k tomu, ze ve tvych moznostech reseni chybi
to, pokud si "CHCE SAM NECO UDELAT" je mi jiz jasne tve "zamereni".
nebo snad myslis, ze lidi, kteri "to umi" jsou profici od prirody?
treba nejprve vyzkouset a on chce a chce do toho i investovat znacnou cast penez, proc teda dle tebe nemuze clovek, ktery nevi, chce vedet, chce to zaplatit a chce si to udelat, proc nemuze neco takoveho udelat?! pokud to cele zkazi, auto vyhodi, bude litovat, ze se to nepovedlo, ale nebude litovat, ze to ani nezkusil. Jsou to porad jen veci a veci se daji vzdy poridit nove.
Jak rikas: "mam motor, a slysel jsem, ze jde za 3000 dvojnasobne zvednout vykon" to tady snad nekde padlo? nereknu, kdyby si to vytahl z vlakna o vzduchovem filtru, ale asi mi to tady uniklo, presto myslim, ze vacky, odlehceni ojnic a kliky, kompresor apod. naznacuji spise rozsahlou upravu. <smajlik_ktery_si_tuka_na_celo>

to all:
Je to jen strach z toho, ze nekdo by mohl dokazat neco, na co ja si netroufnu.
A tak se s radami nepodelim, budu jej odrazovat a nebo davat klamne informace at to nekde roztriska. No jo ach vy Cesi... (vy, ja nejsem)
Martas
Friday 28 March 2008 - 12:26:32 Citovat
Host
ndefo napsal ...

to Martas:
vzhledem k tomu, ze ve tvych moznostech reseni chybi
to, pokud si "CHCE SAM NECO UDELAT" je mi jiz jasne tve "zamereni".
nebo snad myslis, ze lidi, kteri "to umi" jsou profici od prirody?


Spatne ctes, ja tam pisu ze takovehle rady a navody je potreba hledat u "konkurence" ze tohle neni web zamereny na takovehle upravy.
Yper
Friday 28 March 2008 - 13:43:30 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Walto: ...máš pravdu, nechal jsem se unést. Dám si na to pozor!
2 JardaB: ..Tebou navrhovaný postup je přesně ten, který je vyloženě špatný. Přijít totiž k turbu a měnit předpětí na táhle z podtlakového regulátoru přepouštění spalin na vastgate klapku (přepouštění přebytku spalin mimo turbínové kolo), za účelem zvýšení plnícího tlaku, je cestou do pekel! Tenhle postup dělá každý, kdo má tzv. díru do zadku a klíče v ruce a nerozumí funkci turba, jakožto jedné z nejnamáhanějších součástek náchylné na destrukci.

Co se týče toho, co chci dělat na svém autě, je něco podobného, jako když máš rozbitý či zadrhávající se zip na kalhotách. Dáš si ho opravit a přitom, když je už šicí stroj rozbalen a kalhoty na něm, tak si necháš současně opravit i děravou kapsu.

Protože rozvodový řetěz budu měnit i s napínákem, tak budu dělat ty mnou dříve popsané věci, protože jednak se k nim jinak nedostanu a pro výměnu řetězu ty součástky musejí jít dolů tak jako tak a já mám navíc na dieselu navrkláno už 250 tisíc a sichr je sichr.

Navíc já mám svůj motor čiplý na 1° - už od předchozího majitele a původních 60 kW je zvedlých na 75kW (je změněná tzv. softwareová mapa) a jen přidáním intercooleru by se výkon měl zvednout o dalších 10 kW.
Ostatní serepetičky, jako je leštění sacích kanálů mi pak poslouží v tom, že se mi nebude zmenšovat průměr sacích kanálů v důsledku napečeného uhlíku ze spalin přepouštěných EGR ventilem.
Slícování výfukových kanálů mi zase zajistí lepší vyprazdňování válců po expanzi, které jinak každý píst a tudíž celý motor brzdí pokaždé, když jde po expanzi píst po DÚ nahoru.
Zvýšení kompresního tlaku v důsledku snížené hlavy o nějaké 2 desetiny mi zajistí lepší - rychlejší spalování.
Zčásti tohoto principu vlastně využívá systém JTD, kdy systém předvstřiku paliva zvedá nejen teplotu, alei tlak před hlavním vstřikem a před horní úvratí.
To mi zajistí rychlejší spalování při vyšších otáčkách motoru - měla by se snížit i kouřivost - typická pro starší diesely ve vyšších otáčkách.
Odlehčení setrvačníku a jeho vyvážení i s přítlačákem (dělá se na závodních motorech) a odlehčení řemenic mi sníží rozjezdové setrvační síly při akceleraci a sníží namáhání kluzných pánví kliky.
Dvojitý výfuk na koncovém stupni zrychlí vyprazňování váfukové soustavy - u mého motoru nejdou sací a výfukové ventily do střihu (po krátkou dobu současně otevřeny), abych musel mít předepsaný odpor výfukové soustavy a nemám ani dvoutakt, kdy se spaliny vyplachují šástí nové nasáté směsi a kterou je třeba zpět do prostoru válců vrátit rezonancí!
Takže tak.
Nezávislým odvětráním klikové skříně přes odlučovač olejové disperze do sání, mi sníží úbytky oleje ve formě aerosolu přímo do sání z odvětrání ventilového víka. Olej tam odtud bude odtékat mnohem lépe a nebude se v režimu delší ostřejší jízdy (např.dálnice) hromadit pod víkem a přelévat do sání. Je třeba si totiž uvědomit, že vyšší otáčky motoru znamenají i větší dopravované množství oleje na kluzné pánve a různé ostřikovací trysky. Tlak oleje je hlídán přetlakovým ventilem, ale vyššími otáčkami je i vyšší spotřeba oleje na ložiska.

Je toho spousta co se dá dělat s motorem a jak mu prospět a získat rozumný výkon a je také spousta toho, jak se mu dá i ublížit a to je právě zvyšováním tlaku prostřednictvím turba.
Kdyby to bylo nemožné, pak by nemusela existovat firma Irmscher či Steinmetz pro GM-Opel a nebo AMG pro Mercedes.
Kdyby se měly řídit radami, že nejlepší varianta je LPG, tak by to asi dělali, ale zatím jsem se nikde nedočetl, že něco takového tuní.
Je pravda, že asi motor na LPG je po rozebrání čistý, ale rozhodně mu chybí jedna základní vlastnost a to je, že když se dostane do prostoru válců, že jej celý ochladí - což benál dělá a tím prodlužuje životnost motoru.
Každý motor na LPG, který jsem viděl, má po nějakém čase vybroušený válec - vybroušení končí přesně tam, kam se dostane při HÚ 1.pístní kroužek.
Ale zase je to výhoda - až ztratíte tlaky, tak si koupíte nové, tzv. výbrusové písty s příslušnými kroužky a už zase fičíte dál. Co to pro Vás přeci je?, jeden píst stojí jen od 7000,- Kč výš a plus pístní kroužky. Válce už máte po výbrusu, takže jste ušetřili!

Jinak až začnu dělat, tak zpracuji dokumentaci. Teď mi jen kamarád zjišťuje, zda ten majitel přede mnou, který s mou Vectrou nalítal nějakých 80 tis.km, už náhodou rozvodový řetěz neměnil, protože je to také automechanik.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
WISAStar
Friday 28 March 2008 - 15:15:27 Citovat
Host
Odkaz tomudle fandim

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 4 5 [6]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1841 sec,0.1485 z toho dotazů.