• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
LPG karburator BLOS
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5 6 7
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Sunday 01 July 2012 - 17:43:08 Citovat
Host
vrgadaa napsal ...

Odkaz
...
váha vzduchu u X16XEL není.
ECU počítá množství nasávaného vzduchu z údajů z MAP senzoru (čidlo tlaku vzduchu v sání), z úhlu otevření škrtící klapky a z otáček motoru
...
Strana 92 - schéma sání, položka 4 - průtokoměr vzduchu se žhaveným filmem.
...
No tak nema vahu vzduchu, ale prutokomer:-)


Ze sem rovnou nehodis odkaz na frontu bab v samosce ?

Jen pro informaci MAP (manifold absolute pressure sensor) sensor ma temer kazde auto s ridici jednotkou motoru a v podstate meri atmosfericky tlak a obvykle ho porovnava s podtlakem v motoru (treba u X16XEL) a je kupodivu umisten nekde uprostred auta na prepazce (ma ho ve stejnem miste a rekl bych i uplne stejny typ jak Karburatorova Vectra A tak i MPI Vectra .

To co ma X16XEL v sani za filtrem (tam kde obvykle byva prutokovy snimac mnozsvtvi nasavaneho vzduchu tkzv. vaha vzduchu) je cidlo teploty nasavaneho vzduchu.

U motoru s vicebodovym vstrikovanim se aktualni spotreba meri prostym citanim pulzu vstrikovacu (proc to taky delat nejakym vypoctem kdyz ma k disozici naprosto presne udaje o mnozstvi paliva co jde ro motoru).

Jo a v mem pripade se nejdnalo o nejake dobastleni ale o originalni zapojeni originalniho palubniho pocitace protoze moje auto ho nemelo, takze ne ze jsme si usmysleli a nejaky zarizeni nekam zapojili ale je to tak jak to je z vyroby.

Ale mas asi pravdu v tom, ze tebou pouzivany auta s karburatorem (nebo jednoborovym vstrikovanim) to pocitaji jinak kdyz nemaji udaje o skutecnem mnozstvi dodavaneho paliva.

[ Upraveno Sunday 01 July 2012 - 17:45:19 ]
vrgadaa
Sunday 01 July 2012 - 23:03:38 Citovat
Host
Jednak nemam karburator, ale v rezimu LPG nasavany je vicebodove vstrikovani degradovano na nej degradovano a jednak se asi shodneme, ze zakladem davkovani paliva je nutnost znat hmotnost nasavaneho vzduchu a je vcelku jedno, jak k tomu ECU dojde. Vystupem zmereni nasavaneho vzduchu je pro motor samozrejme signal ridici vstrikovace, takze z tohoto pohledu ano, delka vstriku nese informaci o mnozstvi dodavaneho paliva a klidne muze byt vstupem BC, ale to co se apriori meri je proste vzduch a nikoliv palivo. Az nasledne je z toho informace pro vstrikovace. Navic nevim, proc by se znovu mela merit delka vstriku, kdyz musi byt nekde na sbernici signal s touto informaci.
..
Toto plati jak pro monovstrik tak pro vicebodove vstrikovani, ale pravdepodobne ne pro primy vstrik, protoze tam podle rezimu az trojnasobne kolisa tlak benzinu a tedy informace o dobe otevreni vstrikovace je nedostatecna.
...
Cekal jsem, ze se nekdo otoci na poznamku, jak meri BC v nasavanem plynu pri odpojenych vstrikovacich. Porad stejne, protoze proste se meri vzduch a ne palivo a je nepodstatne, ze jsou vstriky odpojeny, pripoustim, ze BC si z toho vezme signal pro vstrikovace (ktery k nim diky rele nedorazi). Nicmene BC meri opravdu dobre, coz jsem overoval pokousem kdy se pri klidne jizde bez zmeny podminek prepina mezi benzinem a plynem, je to klasicky znat v rozdilu spotreby cca 1,5l/100km
...
Pokud nekdo premyslel proc se nemeri palivo nejakou vrtulkou, tak odpoved je jednoducha, protoze benzinovy okruh ma vracecku, tkaze komplikace
..
Ta nizsi spotreba na volnobeh (i kdyz ne tak markantni) byla u vsech mych nasavanych plynu. Je to dano tim, ze otacky jsou posazeny vyrazne niz nez v benzinu a volnobeh je rizen jen priskrcenou dodavkou paliva a jednotka do toho nemuze kecat, takze se nekona nejake kolisani volnobehu
...
Dalsi bonus je, ze nasavany LPG nema omezovac otacek (omezovac vypina vstriky). Jinak si na netu muzete najit, jak prudce degradovaly vlastnosti auta po prechodu na EURO3 (reakce na plyn kvuli emisim v prechodovych rezimech). takze navrat k nasavanemu LPG je balzam z hlediska reakce na stisknuti akceleratoru:-)
KopA
Monday 02 July 2012 - 23:48:10 Citovat
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e!
Uživatel #825
Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15
Příspěvků: 824
Chlapi, vy dva neřešte jak palubák počítá protože to stejně nevíte dokud si alespoň jeden z vás neprostuduje schéma.
Akorát to plníte tlacháním které nikomu neporadí a navíc vlákno je o LPG BLOS.

A ty vrgadoo nepomlouvej pořád novější auta než sám používáš a domluv si zkušební jízdu v salónu s něčím co má 100 - 150kW (protože na to seš zvyklej z těch tvejch starejch poctivejch strojů) a myslím že budeš koukat.

Z mé zkušenosti nová auta reagují přesněji, rychleji a mají lapší dynamiku motoru ale díky snižování nákladů trpí kvalita a životnost. Ale když koupíte nová auta kolem 200k tak to lidi přestane zajímat a časem se dostaneme na německý styl - prostě auta budou spotřebák tak jako je dnes elektronika a taky dřív nebyla lidi měli TV 10 let a dnes se kupuje nová kvůli parametrům protože ceny jsou nízké.

M.J. myslím že ten BLOS bude fakt dobrá věc je to důmyslně zhotovený - a to jsem neplynař.


Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg
vrgadaa
Tuesday 03 July 2012 - 07:04:04 Citovat
Host
2kopa souhlas, taky uz mne napadlo, ze by se clovek mel vlastne podivat,jak je BC vlastne zapojen a to, ze nova 200+ konova auta pojedou taky pekne je mi jasne a ze v automobilovem prumyslu za 20 let samozrejme doslo k nejakemu pokroku taky. Jenze nemam na to, abych si osvojil nemecky styl spotrebka, takze to resim a i nadale budu resit nakupem osvedcenych starych kovadlin za par korun. Jsem spokojen, dobre vim, co to provozuji za sroty, ale podle mne dualram i legacy v turbu jsou nejlepsi auta, co kdy obe automobilky spachaly. Navic se prilezitostne motam ve dvou autodilnach a tak taky vidim i rub pokroku, u rady dnesnich aut teto kategorie je normalni udrzba v castkach 70litru rocne a majitelum to prijde normalni:-(
...
K BLOSu se vratim az budu mit dlouhodobejsi zkusenosti, planuji to dat i do druhe omegy
vrgadaa
Tuesday 31 July 2012 - 04:35:49 Citovat
Host
Tak mne trisknul i nasavany s BLOSem. Pravda jezdim s tim rekneme velmi LPG nesetrne (plnej, brzdeni motorem plnej), takze zvolnime a budeme jezdit jak s nasavanym. Skody nastesti nenastaly diky predchozi uprave povoleneho sani ze silentbloku a sponek se to rozsypalo jako lego. BLOS to nevydrzel a rozpadlo se to soupe. Prekvapilo mne jak je to primitivne a rekl bych az lagricove udelany. Soupe je plastove, nad nim je gumovy kloboucek, ktery je plastovym krouzkem prichycen k soupeti a nahore rozsirenym koncem to tesni vicko privodu plynu. zpet dolu soupe tlaci pruzina-tot vse. V ramci uspor nakladu pravdepodobne nahradili pruchozi sroubky dvema pidivrutiky a kapkou lepidla. Takze jsem obe casti soupete stahl pruchozimi sroubky, tak jak to asi bylo puvodne mysleno a auto uz zase blosuje. Nicmene zklamani, doufal jsem, ze tohle bouchat nebude:-(
vrgadaa
Tuesday 31 July 2012 - 04:37:33 Citovat
Host
omluva, rozpadlo jako lego a ne legionar, to jsem urcite nepsal to tam skocilo v ramci automatickeho doplnovani textu, sorry
vrgadaa
Tuesday 31 July 2012 - 04:38:45 Citovat
Host
L_E_G_O je stavebnice, to fakt nejde normalne zapsat?
Colommbo
Tuesday 31 July 2012 - 07:58:19 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Rozumím - rozpadlo se to jako Legionářovo L.E.G.O...

W124 E320 Coupé - u mě dobrý
vrgadaa
Tuesday 31 July 2012 - 09:41:52 Citovat
Host
ja ale nerozumim redakcnimu systemu, zapisi to dobre, zkontroluji to po sobe, odeslu to a ono si to zmeni a upravi text k obrazu svemu a zmeni vyznam vety, je to jeste lepsi automat nez word.
JardaB
Tuesday 31 July 2012 - 16:50:58 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Kult osobnosti, no
Ten karbec koukam nic moc, ja ted do Omegy dal sekvenci, co jsem vytahl pred prodejem z minule Omegy a naprosto bezproblemove - smontovat, nastartovat a jet.... S resenim papiru mam dilema, nejak jsou s tim pak jenom problemy

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5 6 7  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1904 sec,0.1440 z toho dotazů.