Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra podvozek |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Nestejny rozvor kol |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Romek |
| ||
Host | Ahoj kluci kamarad ma astru ale už ne net tak se se tu ptam za něho zjistil že ma na každy straně jiny rozvor je to i vidět i okem když se na to člověk zadiva na předni kola ccato děla 2cm sjiždi se mu trochu prava guma ale jinak jizdni vlastnosti dobry akorat při plnym rejdu prej nejsou kola uplně v jednom směru ma černou muru ohlou napravu ja ho uklidnuju že to zpravi vyměna nějaky součastky pozitři to pujdem zvednout skouknout tak doufam že se nepotvrdi ta jeho černa mura naprava ohnuta, to už by musel byt nějaky extrem ja počitam spiš s ramenem tlumičem tehlice?předběžně nějaky nazor ? děkuju | ||
| |||
freez |
| ||
Meriva MPV Enjoy Red Magma edition Uživatel #316 Registrován: Sunday 13 March 2005 - 13:00:24Příspěvků: 1620 | Jaká je to astra ? F, G, H ? byl s tím na geometrii ? pokud to auto bylo havarované je možné že rameno bude v háji ale taky to může být horší 2 cm je docela dost. Meriva MPV 2008 Z14XEP I Londýn I Paříž I Dovolená I Merivaclub | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | 1. To ze kazdy z prednich kol je pri vetsim rejdu jinak vytoceny je naprosto normalni, kazdy to kolo musi mit jinej polomer otaceni. 2. Nedokazu si predstavit jak by vypadalo rameno "ohnuty" o 2cm, teda pokud neni zadni "pevna" naprava hnuta na obe strany o 1cm. Mam obavu ze daleko spis je auto po havarii a ne uplne dobre se ho povedlo opravit. | ||
| |||
Romek |
| ||
Host | No je to fko ale moc jsem nepochopil někde musi byt něco přihle kde by se ty 2cm ztratily vuči druhy straně ne?ale je to vpředu někde, proměřeno vuči jiny dilum zadni kola jsou stejně auto bylo bouchle, je to levy kolo | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | 2cm by vepredu musely znamenat, ze by kolo vizuelne skoro drelo o lem blatniku a bylo by to videt na prvni pohled. Pokud by to bylo blbe opraveny (treba navarena cela 1/4 auta) tak by to videt nebylo. | ||
| |||
Romek |
| ||
Host | Vizuelně to vidět je u pravyho kola ta mezera k lemu blatniku 7cm u toho levyho 5cm | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Až to zvednete a nebo si pod to lehnete, tak změřte délku ramen. Bůhví kdo a jak to opravoval. Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak si nedovedu dost dobře představit, jak by to mělo být hnuté a nebo vychýlené tak, že je to buď na jednu stranu kratší o 2 cm a nebo naopak širší. Zkontrolujte délku ramen., zda jsou obě dvě stejné. A co volant? Je v rovině? Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
vrgadaa |
| ||
Host | mel jsem neco podbneho na koupene omeze, proste na jedne strane byla kola bliz k sobe (nekdo spatne opravil po bouracce). Vyresili to klempiri hydraulickym dozrem to pomoci retezu natahli dopredu, chudak auto stenalo a vypadalo to, ze se rozpadne. | ||
| |||
VGT |
| ||
Host | Tak rozvor náprav se měří jako vzdálenost mezi středem kola přední nápravy a středem kola zadní nápravy (existuje na to i jednoduché měřidlo - v podstatě něco jako takový nádrh - v amatérských podmínkách se to dá změřit např. i olovnicí a metrem). Neposuzuje se to vůči lemu blatníků - tam totiž může být zanesena chyba kde čeho opravovaného na karoserii). Kola vytočená "do rejdu" nemohou mít stejný úhel natočení - to je základní vlastnost klasického podvozku - vnitřní kolo je natočené více než vnější. Při úhlu natočení vnějšího kola 20° je natočení vnitřního řádově 22° (a při větším natočení kol se ten rozdíl zvyšuje). Důležité je, aby ten rozdíl úhlů byl stejný při otáčení jak vpravo, tak vlevo. Důvodů pro příčinu rozdílného rozvoru na pravé straně auta vůči levé straně může být hodně - od naraženého ramena přední nápravy až po ohnutý skelet auta - když je auto tzv. "do banánu". Pokud neobjevíte jasnou příčinu sami (např. to ohnuté rameno), doporučuji navštívit někoho, kdo umí změřit alespoň geometrii podvozku (nejsou to všichni, kdo nakoupili "geometrii" do autoservisu. A jen geometrie přední nápravy také není geometrií podvozku). Nenech se oslnit řečmi typu: My máme laserovou, počítačovou .... geometrii pane ..... Nejdůležitější je osoba technika/mechanika - když ten neví, co má měřit, jak to má měřit a co naměřené hodnoty signalizují - je celá drahá technika nahouby. Odklon, záklon, příklon, sbíhavost, rozdíl úhlů rejdů, rovnoběžnost náprav, souosost/přesazení náprav | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Skôr, než začnete auto rezať naťahovať meniť ramená ... skontrolujte či sú rovnaké disky. Na oploch môže byť niekoľko druhov 4-5 dierových s rozličným ET od napr. 33 až po 49 - čo znamená že disky sú rôzne "zanorené"! | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |