• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Abs - je to správně?
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Karel
Tuesday 27 November 2007 - 14:24:58 Citovat
Host
Dnes při sněhu na silnici jsem zjistil že: Při silnějším přibrždění- kdy se asi sepne ABS mě pedál dává odpor jako by tam byla nějaká překážka a nejde stlačit až dolů. Je u toho slyšet zvuk kov na kov. Naopak při akceleraci a prokluzu kol ten kovový zvuk slyším taky i když míň. Za sucha jsem to nepozoroval,projevilo se to dnes. Je to normální a nebo mám zas něco v háji???
Martas_
Tuesday 27 November 2007 - 14:27:24 Citovat
Host
To je v poradku, navic by mel pedal "pulsovat v rytmu ABS".
Zvuku by mely malicko pripominat razeni prez zuby nebo velmi hlasite zapinani kovoveho zipu.
ndefo
Tuesday 27 November 2007 - 14:31:00 Citovat
Host
Tak presne tohle mne taky zajimalo... zvuk kov na kov...
takze pokud je toto dobre a v Astre slysim pri abs spis jen tiche... "Cssss...." tak je to zase spatne? __; ABS pritom viditelne funguje... jak moc, to se blbe urcuje takhle od oka... Ja vim je to jine auto, ale ten rozdil je teda hodne slyset...
mates
Tuesday 27 November 2007 - 14:32:13 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
Martas_ napsal ...

... v rytmu ABS".

Ty mě zničíš!!! !!(a)
Při brždění to kope do pedálu a drnčí...moje vyplašenost při prvním setkání s abs a tc byla úplně stejná

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Yper
Tuesday 27 November 2007 - 15:44:46 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Intenzita drnčení se odvíjí od tlaku vaší nohy na pedál, od rychlosti a od toho, jak těžké auto máte.
To že jsi to v létě nepozoroval je v pořádku, protože dostat auto do smykového brždění je velmi, velmi náročné a zvlášť s teplými gumami a teplou vozovkou, kdy je adheze velmi vysoká - nejvyšší!
Takže zvuk může být ve škále "tssssss" přes "vrrrrrrr" až do "trrrrrrr"

Každopádně NEZAPOMEŇTE na jeden důležitý fakt. V okamžiku, kdy se vám ABS rozdrnčí, a Vy potřebujete zabrzdit, tak nedělat nic znamená si rozbít hubu!!!!!
V ten okamžik, kdy potřebujete zabrzdit, musíte střelhbitě přišlápnout pedál tak, že se až zapřete tělem do sedačky. Podle instruktorů ze školy smyku je celková síla, kterou musíte vyvinout na brzdový pedál až 90 kg! Zapamatujte si to!!!! Jinak jste v loji!

Píšu to hlavně proto, že nechci, aby mne nějaký umělec nabořil zezadu jen proto, že si myslel (jako ještě před několika lety někteří zdejší členové) že normálně brzdím a když začne vrnět pedál, tak že už nic nemusím dělat!!!!
Čím víc lidí to bude vědět, tak tím větší šanci mám, že mne nikdo zezadu nenaboří!
Kurňa, a už jsem zase naštvatý, bo jsem si tímto vláknem připomněl ranní situaci na zasněžené a namrzlé vozovce a nějakého pablba z Blbákova, který se mi s Fabkou lepil na zadek. Už jsem chtěl zastavit, vystoupit a trhací montpákou ho jebnout po palici, protože zadní nárazník mám už 3x nabořenej a mne už to fakt nebaví!

Dál nic nebudu psát, ale pro ty, co se zajímají jak to funguje, tak jim doporučuji si to zkusit někde na sněhu. Stejný úsek trati, stejná rychlost a dvojí tlak na brzdový pedál.
A dále je odkazuju na staší vlákno, kde se o tom vedla velmi obsáhlá diskuse a já před některými, když jsem obhajoval nabyté zkušenosti ze školy smyku, vypadal jako trottl!

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Fábia fanklub
Tuesday 27 November 2007 - 16:16:57 Citovat
Host
To Yper: Keby si sa tak necoural,nemusel si mať naražený nárazník

P.S. Neber to vážne.Pokus o vtip.
miross
Tuesday 27 November 2007 - 16:35:50 Citovat
Host
Karel napsal ...

Dnes při sněhu na silnici jsem zjistil že: Při silnějším přibrždění- kdy se asi sepne ABS mě pedál dává odpor jako by tam byla nějaká překážka a nejde stlačit až dolů. Je u toho slyšet zvuk kov na kov. Naopak při akceleraci a prokluzu kol ten kovový zvuk slyším taky i když míň. Za sucha jsem to nepozoroval,projevilo se to dnes. Je to normální a nebo mám zas něco v háji???


Nu... kov na kov? Mrkni i na desky (brzdove), jednou se mi takhle vysypaly na pujcenem aute a drhlo to i pri popojizdeni a bylo to na odtah.
Jestli citis jen jak pises nejakou "prekazku" a slysis ten zvuk tak to ABS spis nebude. Asi ti ani nefacha. To "drnceni" bys fakt poznal.
JardaB
Tuesday 27 November 2007 - 16:39:14 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
No IMHO postrada logiku pusobit pri cinnosti ABS extremni silou, efekt to asi muze mit v pripade, ze uz to ABS "neutahne" a prejde se k brzdeni jako bez (princip je zjednodusene takovy, ze pri aktivaci ABS se zavre volny prutok kapaliny a pisty s elektrickym pohonem snizuji tlak proti brzd. valci). Kazdopadne to nepovazuju za zamer vyrobce, zkousel jsem to u OB a nejaky zvyseny efekt se dostavuje, mnohem vetsi na hladkem lede ale dosahnu, kdyz si brzdy reguluju sam a orientuju se podle vrneni ABS, jeste nez zacne pusobit - pro me jako signalizace dobry, jinak na lede naho.no, to muzu potvrdit.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Hujer
Tuesday 27 November 2007 - 17:56:42 Citovat
Host
Ta různost zvuků od ABS může být, kromě toho, co se tu už psalo, i od toho, na kolika kolech ABS reaguje.
Např na silnici, kde střed je už jen mokrý, může být krajnice zledovatělá a pak mají tendenci jít do smyku při brždění jen pravá kola a samozřejmě ABS řeší jen pravou stranu. Při menším přibrždění zase můžou jít do smyku pouze kola jedné nápravy, obvykle zadní. Nebo v nějakém režimu jízdy může být ve smyku i jen jedno kolo.
V každém případě se připojuji k tomu, že ten kdo nemá zkušenosti s bržděním,l kdy je v činnosti ABS by si to měl někde na bezpečném místě vyzkoušet. Vyhne se tak překvapení zajména při jízdě z kopce na ledovce, kdy se může zdát, že vozidlo vůbec nebrzdí.
JardaB
Tuesday 27 November 2007 - 18:34:23 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Hujer napsal ...

...V každém případě se připojuji k tomu, že ten kdo nemá zkušenosti s bržděním,l kdy je v činnosti ABS by si to měl někde na bezpečném místě vyzkoušet. Vyhne se tak překvapení zajména při jízdě z kopce na ledovce, kdy se může zdát, že vozidlo vůbec nebrzdí.

Ono se to nezda, ono to skutecne VUBEC nebrzdi, vyzkouseno u vice aut. Zablokovana kola jsou na takovem povrchu mnohem efektivnejsi, zase je to ale neovladatelne...

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.3757 sec,0.2923 z toho dotazů.