• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Abs - je to správně?
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Hujer
Tuesday 27 November 2007 - 22:21:12 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Ono se to nezda, ono to skutecne VUBEC nebrzdi, vyzkouseno u vice aut. Zablokovana kola jsou na takovem povrchu mnohem efektivnejsi, zase je to ale neovladatelne...


S ABS brzdí to pøesnì tak, jak je to na tom povrchu možné. Smýkání zablokovaných kol a jejich zvuk evokuje pocit zbrždìní, ale jak jsi psal vùz je neovladatelný. S ABS to v krizi chce, a nìkdo to tady už psal, zašlápnout to, co to jde a držet a držet, dokud je tøeba, ať si myslíš, že to nebrzdí jak chceš. Pøitom máš navíc možnost vùz normálnì øídit.
Samozøejmì tomu pomùžeš vhodným obutím a pøedevším pøedvídavostí. Vždycky je nejbezpeènìjší brzdit ještì tam, kde to neklouže.
Ne vždy se to podaøí.
Osobnì bych už vùz bez ABS nechtìl.
Ach jo
Wednesday 28 November 2007 - 00:54:19 Citovat
Host
Hujer napsal ...

S ABS to v krizi chce, a nìkdo to tady už psal, zašlápnout to, co to jde a držet a držet,

To nenapsal nikdo ani někdo,píše to opakovaně Yper. A má pravdu.
JarduB bych nechal zavřít za šíření poplašné zprávy a obecné ohrožení... Není pravda co píše Jarda.
Po aktivaci ABS, když není čas na jiný manévr, nutno maximálně zesílit tlak na brzdový pedál.
Nejenže se to vyučuje v kurzech bezpečné jízdy/škole smyků, ale ono to tak i funguje. Při simulaci brzdění na náledí (jízda po plastové folii zkrápěné vodou), měl nejkratší brzdnou dráhu řidič, který s ABS brzdil jak hovado- pedál brzdy "až na podlahu". Ti, co brzdili "citlivě" či nesměle, byli z 50 km/h "na brzdy delší", dokonce o 4 a více metrů (nejkratší brzdná dráha byla 23 metrů - 3 metry za folií dlouhou 20 m). Navíc, to poznáte v těch kurzech, kde se sejde více lidí různých řidičských úrovní, lidé podvědomě "po rozdrnčení ABS" nezesilují tlak na brzdu, dokonce ho někteří i trochu povolí. A to je to zastavení o 4 až 7 metrů dále (např. až za přechodem pro chodce). Toho si všimli i výrobci automobilů a dnes do novějších modelů se montujíe doplněk ABS - takzvaný brzdový asistent. Ten při rychlém sešlápnutí brzdového pedálu na nic nečeká a začne za řidiče sám brzdit jak hovado = vpustí plný podtlak do posilovače brzd (z vnějšku to na autě poznáte tak, že krom "brzdného zakleknutí" vozu na přední nápravu se mu rozblikají buď výstražné blinkry anebo se rozblikají brzdová světla. Ještě jste to na silnici neviděli? Já ano.
Takhle vypadají některé ze zkušebních a tréningových drah na Polygonu Most Odkaz Odkaz překážky v jízdní dráze jsou vytyčeny vodní clonou. Když se jízdní manévr na kluzkém povrchu nezdaří zvládnout, automobil "narazí" do vodní sprchy - projede tou vodou. Vřele doporučuji tento bezpečný tréning. V "ostrém provozu" mezi auty, chodci, obrubníky a příkopy jde legrace stranou - tam máte jen jeden pokus: buď to vyjde, anebo ....
Jelikož nepředpokládám, že byste tam někdo hned jel trénovat (není to zadarmo), tak tedy alespoň pamatujte na Yperova slova:
po aktivaci ABS nutno zašlápnout pedál brzy až nadoraz a držet a držet ...



JardaB
Wednesday 28 November 2007 - 06:31:44 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Ja ale netvrdim, ze to nefunguje, jen to povazuju spis za konstrukcni nedostatek, nez za pozadovanou vlastnost.Proste bych jen na lede a podobne kluzkem povrchu ABS radeji vypnul, coz by melo asi podobny efekt jako to silne seslapnuti. Docela jsem si vcera s Omegou "vyhral" a na cistem lede je to stejne neovladatelne i s ABS. On ten prerusovany ucinek brzdeni proste efekt snizuje, s tim se neda nic delat. A mam dojem, ze ABS i trosku zblbne, protoze pokud se klouzou vsechny kola, nema zadnou informaci o aktualni rychlosti. Jinak asistent je urcite dobry krok a ABS treba na mokru je taky super, na lede me ale se.e, a ze ho ted cestou domu mam tak 3km.

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Martas_
Wednesday 28 November 2007 - 07:42:09 Citovat
Host
JardaB napsal ...

Ja ale netvrdim, ze to nefunguje, jen to povazuju spis za konstrukcni nedostatek, nez za pozadovanou vlastnost.Proste bych jen na lede a podobne kluzkem povrchu ABS radeji vypnul, coz by melo asi podobny efekt jako to silne seslapnuti. Docela jsem si vcera s Omegou "vyhral" a na cistem lede je to stejne neovladatelne i s ABS.


Jenze jizda po lede uz je nekolik set procent za hranici na kterou je ABS konstruovano. Pokud je potreba jezdit po lede (samozrejme extremni pripad), nezbyde bud vozidlo s pasy a nebo pneumatiky s hreby (ale ty u nas myslim nejsou povoleny).

ABS je rekneme asistent, ktery se na nesourodem povrchu se kterym se lze v obvyklych klimatickych podminkach setkat snazi v meznich situacich udrzet vozidlo v puvodnim smeru tedy rekneme stabilizator smeru jizdy. Jeho funkce je takova, ze se snazi, aby se pri brzdeni vsechna kola odvalovala tedy nebyla zablokovana/ ve smyku. Ale to to je vykoupeno za cenu ze na kluzkych povrsich brzdnou drahu prodluzuje (a to i dost podstatne), zablokovane kolo brzdi i mnohem vic nez odvalujici se ale neni ho mozne nikterak smerove ridit).
m.a.x.i.m.u.s
Wednesday 28 November 2007 - 17:23:20 Citovat
Host
Ach jo napsal ...
Toho si všimli i výrobci automobilů a dnes do novějších modelů se montujíe doplněk ABS - takzvaný brzdový asistent. Ten při rychlém sešlápnutí brzdového pedálu na nic nečeká a začne za řidiče sám brzdit jak hovado = vpustí plný podtlak do posilovače brzd (z vnějšku to na autě poznáte tak, že krom "brzdného zakleknutí" vozu na přední nápravu se mu rozblikají buď výstražné blinkry anebo se rozblikají brzdová světla. Ještě jste to na silnici neviděli? Já ano.

Mám takový dojem, že jsem o tehle funkci četl v manalu na Omegu jestli se nepletu, až teda na to blikání...
Řekl bych, že tenhle vylepšovák lze dobře vypozorovat sešlápnutím brzdového pedálu levou nohou při ubírání plynu pravou (nebo tak nějak)
ridgeback
Wednesday 28 November 2007 - 17:39:49 Citovat
Host
taky mi to dela takovej zvuk kov na kov,
podobne jako kdyz je v haji oblozeni, ale
oblozeni v haji neni. A taky si myslim ze
mi ABS reaguje prilis brzy - jde o Vebe
X20xev. Me dalsi auto VeA ma uplne jine
ABS - ne az tak kovovej zvuk a nastup je
klidnejsi. Ucinnost priblizne stejna. V cem
to bude?
Ach jo
Friday 30 November 2007 - 10:24:34 Citovat
Host
Zažil jsem prvně ABS před cca 14 lety a už si nepamatuji, zda jsem ho tehdy vnímal jako zvuk "kovu na kov". Nevím, k čemu bych ten zvuk dnes přirovnal, jako kov na kov asi ne. Zvuk aktivovaného ABS je prostě charakteristický.
2 Ridgeback: ono není ABS jako ABS a není auto jako auto.
Ve VeA byly ABS Bosch 2 a 5 řady, ve VeB byly ABS Kelsey Hayes 415 a 430. To za prvé. A za druhé: všechny vozy nemají stejně strmý nárůst brzdného tlaku na posilovači. Některá auta jdou při brždění do bloku při síle (tlaku nohy) na pedál,vymyslím si, 150 Newtonů, jiná auta až třeba při 350 Newtonech. Zdánlivě má řidič pocit, že to první auto oproti tomu druhému lépe brzdí. Není tomu tak, brzdí stejně, jen je třeba více tlačit na pedál. Naopak u toho druhého se dá lépe vystihnout okamžik, kdy kola nepřekročila mez adheze - to by mohl být ten tebou vnímaný klidnější náběh ABS. Navíc ty konstrukčně novější ABS se dle mého spouštějí zbytečně brzy, při mírném brždění a současném přejezdu celkem drobné nerovnosti (odskok kola od vozovky) se ABS rozdrnčí.
(závodní auta nemají posilovač brzd, mají však zkušeného trénovaného řidiče, který dokáže ten mírnější nástup brzdného tlaku využít k udržení vozu na mezi adheze. Se "strmým posilovačem brzd" by se mu to dělalo daleko hůře).
Jelikož běžná populace rozhodně není zkušeným a trénovaným řidičem, dělají se běžná auta se "strmým posilovačem brzd" doplněným ABS. A jelikož ani tak běžná populace neumí využít těchto zařízení ke zkrácení brzdné dráhy (někdy právě naopak), doplňuje se ABS tím již zmiňovaným brzdovým asistentem (BAS = Brake Assist System). Odkaz
Vy, kdož jste již (hlavně Yperem) poučeni a máte ABS bez BAS (do Vecter se např. klasické ABS montuje od modelu 93 sériově), brzděte při "panickém brzdění" plnou silou, nestyďte se a šlapejte na to "fest" a nepovolte úlekem ze spuštění ABS. Odkaz
vrgadaa
Friday 30 November 2007 - 17:48:15 Citovat
Host
dik, toto jsem neznal, vim sice, ze ABS oproti puvodnim reklamnim zvastum brzdnou drahu prodluzuje, ale, ze je treba se zaprit, kdyz to zacne vibrovat (dost jsem se pred lety polekal, kdyz mi poprve seplo ABS:-), jsem nevedel, ono to vibrovani ABS dava cloveku iluzi, ze brzdi na max, takze dalsiho talkau na pedal netreba

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1804 sec,0.1406 z toho dotazů.