Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Sběrné potrubí , litinové parohy , praskliny , řešení , svařování litiny , kontakty , ceny nd , atd. |
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
prťka |
| ||
Host | Vím o někom kdo to dělá v Ostravě...teď si nevzpomenu na název ,ale pokud budeš chtít zjistím to...znám totiž někoho kdo to ví dělá se to tak ...že se ty svody hodí do pece...zahřejí se na určitou teplotu...pak je zavaří...a v té peci se nechají schladnout...samo i s teplotou pece...takže to není žádná krátká operace...pak se ještě přejede na magnetce dosedací část,aby byla rovná...ale u tebe je problém,že je to součástí katu...a jestli se může ten kat takle nahřát...no teoreticky by mu to nemělo vadit | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Takže pánové, je to tady v příspěvcích něco okolo půl pravdy. Litina se obvykle zavařuje tak, jak bylo popsáno - opět litinou a musí se to nejprve buď hodit do pece nebo na rošt s PB hořáky. Nicméně tohle platí v případech, že se jedná o slabší litinu, která může dilatovat a nikoliv pro masivní litinové svody, které jsou dále provozem tepelně namáhány a tak vystaveny velkému pnutí. Po zavaření litinou svody vypadají nádherně a když se zabrousí i svár, tak je to téměř k nerozneznání. Palic by mohl vyprávět! Platí, že se litina musí zahřát na vysokou teplotu. Předtím místo budoucího sváru mírně zabrousit a za horka zavařit. Zavařuje se ovšem povrchově a nikoliv do hloubky a to většinou vysokotavnou pájkou - tzv tvrdé pájení. Tohle vaření má pak delší životnost - opět by Palic mohl vyprávět. Samozřejmě, že ideální je pak nechat chladnout v horké peci, ale stačí i zabalení do vysokoteplotní vaty, jako je "Sibral" atp. Cladnutí je tak na 10-12 hodin. Výše popsaný postup je od odborníků ze svářecí školy "Unimontexu"! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
strelak |
| ||
VB-X20DTL Uživatel #530 Registrován: Tuesday 20 December 2005 - 15:45:52Příspěvků: 171 | yper to napsal,řekl bych velice výstižně,ještě bych dodal,že díky splodinám je komplet celé vedení nasyceno vysokým obsahem uhlíku,jež má na svařitelnost,potažmo nesvařitelnost litiny dost zásadní vliv.(vlastní zkušenosti) | ||
| |||
Zdenda |
| ||
Host | pr»ka napsal ... Vím o někom kdo to dělá v Ostravě...teď si nevzpomenu na název ,ale pokud budeš chtít zjistím to...znám totiž někoho kdo to ví dělá se to tak ...že se ty svody hodí do pece...zahřejí se na určitou teplotu...pak je zavaří...a v té peci se nechají schladnout...samo i s teplotou pece...takže to není žádná krátká operace...pak se ještě přejede na magnetce dosedací část,aby byla rovná...ale u tebe je problém,že je to součástí katu...a jestli se může ten kat takle nahřát...no teoreticky by mu to nemělo vadit Jestli si vzpomeneš kdo to dělá v Ostravě dej mi prosím vědět na vlákno, dík. | ||
| |||
prťka |
| ||
Host | Tak jsem to zjišťoval ale nejsem z toho moc moudrý...nemůžu to ve vyhledavači najít...K-Opel...pokud to nenajdeš...ještě se jednou zeptám kde to je přesně tak už to mám Odkaz [ Upraveno Thursday 12 October 2006 - 08:41:09 ] | ||
| |||
Palic |
| ||
Uživatel #437 Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36Příspěvků: 493 | Yper napsal ... Takže pánové, je to tady v příspěvcích něco okolo půl pravdy. Litina se obvykle zavařuje tak, jak bylo popsáno - opět litinou a musí se to nejprve buď hodit do pece nebo na rošt s PB hořáky. Nicméně tohle platí v případech, že se jedná o slabší litinu, která může dilatovat a nikoliv pro masivní litinové svody, které jsou dále provozem tepelně namáhány a tak vystaveny velkému pnutí. Po zavaření litinou svody vypadají nádherně a když se zabrousí i svár, tak je to téměř k nerozneznání. Palic by mohl vyprávět! Platí, že se litina musí zahřát na vysokou teplotu. Předtím místo budoucího sváru mírně zabrousit a za horka zavařit. Zavařuje se ovšem povrchově a nikoliv do hloubky a to většinou vysokotavnou pájkou - tzv tvrdé pájení. Tohle vaření má pak delší životnost - opět by Palic mohl vyprávět. Samozřejmě, že ideální je pak nechat chladnout v horké peci, ale stačí i zabalení do vysokoteplotní vaty, jako je "Sibral" atp. Cladnutí je tak na 10-12 hodin. Výše popsaný postup je od odborníků ze svářecí školy "Unimontexu"! takze palic jde vypravet..... me to delal nekdo komu to dal Yper, poprve to zavarili blbe a hned to prdlo, po druhy se polepsily a prdlo to po 5 mesicich a vytrhlo mi to i steft z hlavy...... nebo vylitnul steft a pak to prdlo, jinak to ze to se zabrousi je hezke ale ja to zabrouseny nemam, to mi tolik nevadi, ale sere me ze to je zase prdly, varenim je to ba chvilku, jedina moznost je jine svody (sportovni nerez nebo jine ktere jsou delane, uz zadna litina)....... pred nedavnem mi je nekdo vyfouknul, tak cekam az se zase nejake objevi....... Astra K ST, B16DTR Astra J ST, A14NEL Vectra B Caravan, X20XEV | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Ja s tim zkusenost nemam ale vcera jsem se na to ptal u Odkaz vozi to do firmy ktera se zabyva svarovanim vari to postupem jak psal Yper (ohrat v peci, zavarit a v peci nechat vychladnout) ale obvykle to do roka praskne o kousek vedle znovu takze to delaji jen kdyz zakaznik nechce novy dil s upozornenim ze mu to asi dlouho nevydrzi. | ||
| |||
ZdendaS |
| ||
Host | Zdenda: já jsem taky na svodech našel prasklinu a zatáhl jsem to kamnářským tmelem za 130 Kč. Mimochodem jsem ten tip našel tady v dřívější diskuzi. Jezdím s tím asi tři měsíce bez nejmenších problémů. Možná by stálo za to nejdřív zkusit tohle... | ||
| |||
Zdenda |
| ||
Host | Prťka díky vím kde se to nachází, tak se tam poptám, ale myslíš že to tam vaří, nebo mají jen díly na prodej? ZdendaS to není špatný nápad, mělo by to vydržet vysoké teploty, ale pokud se to nezavaří tak se bude prasklina určitě zvětšovat až to prdne celé. Jak nepochodím se zavařením, tak ten tmel určitě vyskouším | ||
| |||
Miky |
| ||
Host | Zdendas: Jak velkou si mel tu prasklinu a v jakych mistech, ze ti to slo zadelat kamnarskym tmelem?A jaky tmel to byl nevis?? | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 | |