Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega převodovka |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
kontrola oleje v automatu a dalsi veci |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
jj |
| ||
Host | přátelé automatů mám dotaz - zpusob kontroly hladiny oleje v prevodovce je mi jasna až na to po kolika kilometrech můžu být jistý že je olej dostatečně zahřatý tím pádem má být v rozmezí HOT. prostě když ujedu 5 km po městě a mám olej v úrovni WARM tak nevím jestli třeba po 30 km nestoupne do rozmezí HOT.nechci dolejvat olej aby ho tam pak byl zbytecne moc což tak neni OK.dalši dotaz - v okamžiku přemosteni hydromenice se pouze nejak napevno zacvaknou jednotlivy "talire" v menici nebo to premostei jde uplne mimo hydromenič? jde mi o to jestli se po premosteni hydromenic toci nebo to jde napřimo jak u normalni prevodovky. souvisejici dotaz - když by dosel olej v automatu projevi se to nemoznosti prerazeni z jednoho stupne na druhy a cim dalsim se to projevi.jde mi o tom kdyz pojedu po dalnici tak to treba 300 km vubec neprerazuje - je tam lock AT - tak jestli se to muze nak zadřít bez "upozorneni" upozorenim myslim to že nechce přeradit na nedostatek oleje | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Spojka (zamek) byva primo v HDM a to kluzna, hydraulicky ovladana, v nekterych pripadech spojite (da se regulovat pritlak - spina plynule) Pokud klesne hladina oleje tak, ze uz cerpadlo neda dostatecny tlak, tak to zacne prokluzovat a prevodovka pujde do pr... Na druhou stranu by to mela RJ poznat a rozsvitit kontrolku (nevim primo jak Opel, ale jine elektronicky rizene prevodovky to delaji) Toho oleje je tam ale dost navic, bez takovych 2l to jeste asi pojede Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Jen tak pro upřesnění, když kontroluju hladinu olej v automatu V6, tak musí být při zahřátém motoru na provozní teplotu hladina přesně u kontrolního otvoru. Co mám mít zařazené ve chvíli měření? Stačí "P"? Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
Rob2 |
| ||
Host | Pokud vím, tak omega má pouze kontrolní otvor jako Jawa (ner! (Fiat Croma - měrka, Ford Sierra - měrka,....) a jak psal Legend, kapalina má sahat po spodní okraj otvoru. Kapalina (olej) má být zahřáta (cca 10km a víc) a měření se provádí při nastartovaném motoru po prořazení převodovky (aby se kapalina dostala do kanálů "programu"). Motor nastartovaný z důvodu plnění hlavně měniče, kde je kapaliny opravdu dost. U Fordu se nedostatek kapaliny projevil nechutí auta k pohybu. Nejdříve se to začalo projevovat při náklonech. Absence byla co do množství určitě víc, než dva litry. Chybějící půllitr tedy neznamená nic. Neříkám tím, že je to dobře, pouze uklidňuji případné zoufalé majitele při zjištění malého nedostatku | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Jj, u Omegy podobne, kdyz jsem to koupil, chybely tam tak 3l a nez se to trochu zahralo, obcas nejaky kvalt na chvili klouznul... On je tam totiz v tech spojkach rafinovany system odvdusnovani (zajistena kulicka v dirce blizko obvodu) a tak to asi chvili trva, nez se ten pist odvzdusni a do ty doby to dela pak paseku Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Rob2 |
| ||
Host | JardaB: No, asi tedy víš, jak vypadá to "mraveniště", které se stará o řazení. Milion pružinek, kuliček a pístků. Někde mám doma fotku. A to mraveniště je dokonce dvoupatrové - mezi patry je příslušně perforovaný zatěsněný plech. Fakt mazec a smekám před konstruktérem(ry). | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Tak jasne, vsak jsem to repasoval a jeste jednu rozebranou mam v garazi Ono to zas tak slozity neni, v podstate kanalky a ventily, dve vrstvy aby se to mohlo krizit... Nejvetsi problem pri montazi je treba s tesnenim, jsou ruzne verze, v sade byvaji vsechny a ted hledej, ktery tam patri - ono se to lisi treba jednou dirkou, co je o 2mm vedle nebo o 1mm vetsi... A ze jich tam je ruznych... Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Rob2 |
| ||
Host | JardaB: Já si myslel, že už jsi to někdy viděl, a on se v tom pán i vrtá! (ner! _; Tak to jsi mne dostal Ale jsem rád, že do toho aspoň někdo vidí a když něco napíšu, tak se setkám se souhlasem praktika a ne s fabulacemi amatérů. Když jsem před mnoha lety dovezl z Ch svůj první automat, tak to jsem se panečku dozvěděl od "zasvecených" lidí věcí..... | ||
| |||
mates |
| ||
mates Uživatel #39 Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30Příspěvků: 1953 | Rob2 napsal ... Když jsem před mnoha lety dovezl z Ch svůj první automat, tak to jsem se panečku dozvěděl od "zasvecených" lidí věcí..... Jooo můj první automat byl taky z CH...a když jsem se došel do autorizáku zeptat jak často se mění olej v automatu na VecA C25XE v automatu, tak mi řekli, že takový auto neexistuje Ale zlatá VecA...na jedný straně kontrolní kladélko na olej v motoru, na druhý straně na olej v automatu _; Lexus RX 350 Honda Crosstourer | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Par dotazu na automat. Omega C 2.6 V6 rok 2000. 1. Spojka hydromenice je docela citit s skube to s autem. A je jenom na tretim a ctvrtym stupni? 2. Pri rychlosti napr 90 kmh kdyz vyradim neutral tak otacky vyleti k cca 5 tis a auto pribrzdi motorem a pak tam hned hopne neutral... jako by to tam souplo jednicku. 3. Mam jeste pasata 2003 s tiptronikem a tam je to uplne jiny. Automat se chova jako manual... kdyz tam mam 4 a brzdim tak brzdi motorem a dokonce i podrazuje na nizi stupne. Jako by byl na kazdy rychlosti spojenej menic. U omegy nikdy zadny brzdeni motorem neni. Pouze v devadesati to na tu ctyrku pribrzduje ale pak tam skoci neutral. 4. Tvrdsi prerazeni z dvojky na trojku a obcasne nesmyslne spojeni a hned rozpojeni menice a auto skoci jak koza. 5. Zaradi to za jizdy zpatecku nebo to pocka az auto zastavi? Treba jednicku to tam v devadesati neda.. to si pocka az klesne rychlost. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 5 | |