Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
sportovy filter |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No nevim, nafta ma turbo, tam se na nejaky odpor v sani nehledi, je tam trubek jak v Temeline To spis kdyz uz to predelavat, tak z nejakyho vetsiho benzinu, 2 filtry do jednoho sani atp. A nekde jsem postrehnul, ze ten sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu, ktera se pak brzo vymeni za novou a jede to o dost lip Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu, ,,,,, Neam skusenosti s mnoha Km ale mel jsem v BMW K&N vlosku filtru najel jsem cca 30tis. km a ok. To jsem mel predtim pretesny krousky, vymenene vahadla, hydrostely, tesneni ventilu. Po konzultaci s clovekem co jezdi amaterseke Relly, rek ze muzu dat K&N vlosku. Mam jej aj v motorce po 10tis Km jej vycistim, nakonzervuji olejem a .... usetrim. Najezdim 10tis. rocne, takze pripadne opotrebeni motoru nevnimam. | ||
| |||
qpc |
| ||
když Bůh škádlil peklo,vymyslel i500 Uživatel #255 Registrován: Monday 20 September 2004 - 16:39:01Příspěvků: 5329 | sportovní filtr k tomuhle motoru je naprosto zbytečná zležitost,neboli škoda peněz.. Odkaz Astra-H OPC Odkaz i500.html Na peklo se zvoní tlačítkem "SPORT". Hra na honěnou vubec nedáva smysl. Když máš babu, tak přece nehoníš..... | ||
| |||
Bad.Man |
| ||
Host | 2 spodli: Jakoukoliv přepážku tam dáš tak to stejně bude přisávat horkej vzduch .... nikdy to neutěsníš.... 2 qpc: já bych to rozšířil primárně na všechny motory .... a upřesnil bych to tak, že pokud uděláš úpravy sání, motoru a výfuku tak potom už jen jako takovej doplněk by se možná mohl hodit tenhle filtr .... i když snažil bych se najít jiný řešení .... BTW nevim jestli to zavinil tenhle filtr ale když jsem ho měl na C20XE tak mi šel olej ze sání z5 směrem k filtru a ten byl zevnitř dost zanešenej.... nebo ne přímo samotnej olej ale takovej ten humus co se tam nasbírá.... s papírovym jsem tohle nepozoroval.... | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | Účelem "sportovního sání" je dostat do motoru co nejvíce vzduchu. Toho se dá dosáhnout zmenšením odporů v sání. Jedním ze způsobů je namontování filtru s nižším odporem vložky (zhorší se tím ovšem filtrovací schopnost). Se sníženou filtrací dochází i k vyššímu opotřebení motoru (viz též Badmanovo znečišťování sacího traktu). Aby se částečně zlepšila filtrovací schopnost vložky, navlhčují se některé typy olejem. Olej se při sání dostává do váhy vzduchu a ta nám může udělat pá-pá. Navíc tu vyvstává problém tepelného odstínění nového sání. Pokud se to nepodaří a motor nasává horký vzduch, může ti úprava i ubrat na výkonu motoru. Tato verze se používá např. u dragsterů, kde je vložka mimo prostor motoru (nad kapotou) a kde houby záleží na životnosti motoru. Druhým způsobem je zvětšit plochu vložky sání (namontovat další filtr sání - paralelně, pochopitelně). Životnost nezhoršíš, pořádně si zatuníš (o to asi jde především, ne? Zlepšení nastalé touto úpravou nebude úměrné vynaložené námaze) a ještě to vyjde zřejmě levněji ... (nic objevného tady nepíšu, naprosto všechno napsali již chlapi přede mnou, jen jsem se to snažil vše slisovat do jednoho příspěvku). Pro zajímavost - koukni na sací potrubí na motory X16XEL, to by možná pomohlo (tomu nárůstu výkonu tedy moc nevěřím - leda tak ve spojení s jinými úpravami na motoru a výfuku) Odkaz | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |