Témata příspěvků | |
jakub-kosice | nazdar panove chcem sa opytat ci sa oplati namontovat bo vebex16xel sportovy filter vzduchu ma to nejaky ucinok na spotrebu alebo vykon. |
Poslední odpovědi | |
Václav GT | Účelem "sportovního sání" je dostat do motoru co nejvíce vzduchu. Toho se dá dosáhnout zmenšením odporů v sání. Jedním ze způsobů je namontování filtru s nižším odporem vložky (zhorší se tím ovšem filtrovací schopnost). Se sníženou filtrací dochází i k vyššímu opotřebení motoru (viz též Badmanovo znečišťování sacího traktu). Aby se částečně zlepšila filtrovací schopnost vložky, navlhčují se některé typy olejem. Olej se při sání dostává do váhy vzduchu a ta nám může udělat pá-pá. Navíc tu vyvstává problém tepelného odstínění nového sání. Pokud se to nepodaří a motor nasává horký vzduch, může ti úprava i ubrat na výkonu motoru. Tato verze se používá např. u dragsterů, kde je vložka mimo prostor motoru (nad kapotou) a kde houby záleží na životnosti motoru. Druhým způsobem je zvětšit plochu vložky sání (namontovat další filtr sání - paralelně, pochopitelně). Životnost nezhoršíš, pořádně si zatuníš (o to asi jde především, ne? Zlepšení nastalé touto úpravou nebude úměrné vynaložené námaze) a ještě to vyjde zřejmě levněji ... (nic objevného tady nepíšu, naprosto všechno napsali již chlapi přede mnou, jen jsem se to snažil vše slisovat do jednoho příspěvku). Pro zajímavost - koukni na sací potrubí na motory X16XEL, to by možná pomohlo (tomu nárůstu výkonu tedy moc nevěřím - leda tak ve spojení s jinými úpravami na motoru a výfuku) Odkaz |
Bad.Man | 2 spodli: Jakoukoliv přepážku tam dáš tak to stejně bude přisávat horkej vzduch .... nikdy to neutěsníš.... 2 qpc: já bych to rozšířil primárně na všechny motory .... a upřesnil bych to tak, že pokud uděláš úpravy sání, motoru a výfuku tak potom už jen jako takovej doplněk by se možná mohl hodit tenhle filtr .... i když snažil bych se najít jiný řešení .... BTW nevim jestli to zavinil tenhle filtr ale když jsem ho měl na C20XE tak mi šel olej ze sání z5 směrem k filtru a ten byl zevnitř dost zanešenej.... nebo ne přímo samotnej olej ale takovej ten humus co se tam nasbírá.... s papírovym jsem tohle nepozoroval.... |
qpc | sportovní filtr k tomuhle motoru je naprosto zbytečná zležitost,neboli škoda peněz.. |
Anonymní | sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu, ,,,,, Neam skusenosti s mnoha Km ale mel jsem v BMW K&N vlosku filtru najel jsem cca 30tis. km a ok. To jsem mel predtim pretesny krousky, vymenene vahadla, hydrostely, tesneni ventilu. Po konzultaci s clovekem co jezdi amaterseke Relly, rek ze muzu dat K&N vlosku. Mam jej aj v motorce po 10tis Km jej vycistim, nakonzervuji olejem a .... usetrim. Najezdim 10tis. rocne, takze pripadne opotrebeni motoru nevnimam. |
JardaB | No nevim, nafta ma turbo, tam se na nejaky odpor v sani nehledi, je tam trubek jak v Temeline To spis kdyz uz to predelavat, tak z nejakyho vetsiho benzinu, 2 filtry do jednoho sani atp. A nekde jsem postrehnul, ze ten sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu, ktera se pak brzo vymeni za novou a jede to o dost lip |
pepik | pokud Ti to bude sedet rozmerove.? |
jakub-kosice | a co by sa stalo ak by som vymenil vzduch.filter z benzinoveho motora za filter z naftoveho motora ? diesel berie viac vzduchu a filtrovanost stane |
spodli | Bad.Man napsal ... co takhle to vyřešit že na něj dáš izolační štít pak by neměl být problém s tím horkým vzduchem, dá se sehnat např. na Odkaz, já mam greena a jsem spokojenej , zvuk to mělo drsnej když jsem ho přímo nasadil na předobjemovou komoru, teďko jsem koupil vzduchoví potrubí akorát mam problém s tím jak ho uchytit aby se za jízdy nekvedlalo dostal jsem k tomu takovej držák ale nevim kam ho mám upevnit viz obr.http://www.tuning-centrum.cz/index.php?feMenu=product&prodSelected=14003pokud je to kužel tak ti to bude přisávat horkej vzduch (u kuželu jsem na VeA nevykoumal jak to spolehlivě oddělit |
Lucifr | No jasně! Protože máš hladčí povrch, kterej klade menší aerodynamickej odpor |