Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
jaké má být správné napnutí rozvodového řemene? |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Stef |
| ||
Host | Nazdárek Vectráci Nevíte někdo jak správně napnout rozvodový řemen u Vectry bez speciálního měřícího přípravku? Na některých autech jsem viděl, že třeba průhyb řemenu v nejdelší části (tam kde nejsou ozubený kola a nic jinýho) má být maximálně 1,5 cm... | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Stef napsal ... Nazdárek Vectráci Nevíte někdo jak správně napnout rozvodový řemen u Vectry bez speciálního měřícího přípravku? Na některých autech jsem viděl, že třeba průhyb řemenu v nejdelší části (tam kde nejsou ozubený kola a nic jinýho) má být maximálně 1,5 cm... To snad automaticky reguluje napinak ne ? | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Stef: ..jo, takhle to myslím bylo u Fáčka a předchozích typů Mladoboleslavského výrobního zázraku. Tam ale skuečně nebyl napínák! ?lola Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | No, pro tento dotaz by bylo dobré uvést typ motoru. Na starých Vectrách (C20NE) bez napínací kladky se napínání rozvoďáku provádělo vodním čerpadlem a v nouzi (při absenci měřidla napnutí) se kontroloval průhyb ve 2/3 výšky toho dlouhého úseku řemene (10 mm průhyb pod nespecifikovaným tlakem prstu ruky na řemen). U těch novějších C20NE (a ten máš, myslím z r.95, ty) to řeší napínací kladka (viz. Martas), jsou na ní rysky značící toleranci předpětí. Jinak ten průhyb by měl být totožný s tím starým provedením (u jiných aut se tlakem prstu ruky rozumí cca 150 Newtonů). | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Yper: dělej si srandu ze Škodověnek, už jsi zapomněl, na čem jsme oba v minulém století začínali? Asi ano, neboť ony měly rozvodové řetězy. bez napínáku (vytahaný řetěz tam pěkně mlátil). | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Václav GT napsal ... 2 Yper: dělej si srandu ze Škodověnek, už jsi zapomněl, na čem jsme oba v minulém století začínali? Asi ano, neboť ony měly rozvodové řetězy. bez napínáku (vytahaný řetěz tam pěkně mlátil). Ale klinak se napinal stejne jako u novejsich motoru Alternatorem ?lola | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Václav GT: .. no právě a když jsem zjistil, že mi tam neskutečně chrastí a motor jde nepravidelně, tak jsem šel do mototechny, koupil řetěz i 2 ozubená kola, jedno papírové těsnění a na Fáčku výměnu vysmrknul podle knížky vydané Svazarmem za jedno dopoledne. Žádný problém! ?lola _; Vše za 350 Kč maximálně! [ Upraveno Monday 24 April 2006 - 14:07:32 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Stef |
| ||
Host | Martas: To právě nevím... Yper: Soudruzi veděli, jak udělat auto u kterého rozvody vydrží po celou životnost motoru... ?lola Václac GT: Díky Václave za rady. Já ještě kryt od rozvodů nesundával, nevím jestli tam je nebo není napínák... V knížce ho psali u obsahu 1.4 (?) a 1.6 . O C20NE tam není vůbec nic.... Až to rozdělám, tak uvidím... | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Stef napsal ... Martas: To právě nevím... Yper: Soudruzi veděli, jak udělat auto u kterého rozvody vydrží po celou životnost motoru... ?lola Václac GT: Díky Václave za rady. Já ještě kryt od rozvodů nesundával, nevím jestli tam je nebo není napínák... V knížce ho psali u obsahu 1.4 (?) a 1.6 . O C20NE tam není vůbec nic.... Až to rozdělám, tak uvidím... Hmmmm ..... napred se zeptat na neco co zrejme vubec nepotrebuju vedet a pak teprve zjistovat co a jak je zajimavej postup Kdybys napred sundal ten umelohmotnej deklik co je na rozvodech moh sis usetrit celkem dost psani ! | ||
| |||
Václav GT |
| ||
Host | 2 Stef: Motory C20NE měly od čísla motoru 14608701 napínání řemenu jak vodním čerpadlem (nahrubo), tak napínací kladkou (najemno). Po r.v.9/92 tam máš téměř jistě napínací kladku. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |