• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega ostatní v
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
MV6? AT? MT?
Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5 6
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Palic
Thursday 26 January 2006 - 11:50:18 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
hele vy omegaci mate jednu vyhodu....... mate nahon na zadek a rucni brzdu na zadku......... ja u skodofky (120) uzaviral difr rucni brzdou, stacilo pribrzdit a vyjel jsem fsude........ tak to skuste...... budete mozna prekvapeni jak je to jednoduche.......

Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV
JOB
Thursday 26 January 2006 - 12:08:59 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Palic napsal ...
hele vy omegaci mate jednu vyhodu....... mate nahon na zadek a rucni brzdu na zadku......... ja u skodofky (120) uzaviral difr rucni brzdou, stacilo pribrzdit a vyjel jsem fsude........ tak to skuste...... budete mozna prekvapeni jak je to jednoduche.......

No jenže u omegy platí víc než u jiných aut že je to pouze brzda parkovací.Jednou jsem jí použil za jízdy a myslel jsem že mi upad zadek.
Jinak mám kombajna, koupil jsem mu noví gumy a nemám probém.TC nemám.
<span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt led 26 2006, 12:10 ]</span>

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

Palic
Thursday 26 January 2006 - 12:51:42 Citovat
Uživatel #437
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 07:12:36
Příspěvků: 493
taky nerikam za jizdy............ pouzitelny je to pri vyjizdeni ze snehu, ze sracek atd........ ne za jizdy..........

Astra K ST, B16DTR
Astra J ST, A14NEL
Vectra B Caravan, X20XEV
Nomike
Thursday 26 January 2006 - 18:55:09 Citovat
Host
Jak to tady čtu, musím reagovat - akorát je toho tolik naťápaného, že nevím, jestli si všechny ty nesmysly budu pamatovat.
Vstřiky: omega opravdu postupně zcela odpojuje vstřiky. Řídí to mozek.
Brzdy: nemají nic společného s TC
Ruční brzda: taky jsem byl tak naivní a zkoušel na MV6-ku fóry ze škodovky. Hahaha. 3-litrový motor a parodie na ruční brzdu dohromady neudělají ani náznak uzávěry diferáku a to ani v tzv. zimním režimu, kdy se to snaží handicapovat motor rozjezdem na trojku.
Složitost AT : na pochopení nepochopitelné, tudíž svépomocí téměř neopravitelné. Mechanicky však méně namáhané, než pajšl manuálu a navíc to celé plave v oleji. Veškerou špinavou práci, dá se říct, odedře ten olej. K opotřebení dochází pouze u lamel (a ještě u pár detailů), ale po tak dlouhé době, že to uživatele moc trápit nemusí (alespoň ne do 250k). Pokud se jeden nechová k převodovce jako pr..e.
Ovládání : řídí to elektronický mozek automatické převodovky. Vychází z několika údajů: rychlost, otáčky, zátěž, sportovní jízda, ekonomická jízda, brzda, kick-up tlačítko, sport tlačítko, tlačítko "zima", volič rychlosti, tlak oleje.... a nevím co ještě. Mozek pak spíná/rozpíná elektroventily a přepouští olej kam je potřeba. Olej pak přenáší energii motoru na kardan, eventuelně pomůže lamelám sevřít převody na pevno. U toho přenosu se dost zahřeje a proto musí přes chladič. K největší ztrátě dochází při rozjezdu, ale jestli to je až 30%, to pochybuju (možná krátkodobě). To by znamenalo že z mých 210 koní bych jich 70 pouštěl chladit do chladiče. Dovedete si představit ten radiátor a ten žár ??? V žádném případě to není stálá ztráta výkonu ! Kdyby moje omežka měla manuál, rozhodně by nejezdila rychleji a už vůbec ne o 30%. Na rozjezdy to jednoznačně všem kvedlačům benzínu nandám. A souhlasím s názorem, že je nesmysl se vracet k valše, když jsou automatické pračky. Avšak pouze se silným motorem! Se slabším motorem bych volil jedině manuální převodovku.
Manuál
Thursday 26 January 2006 - 19:32:00 Citovat
Host
Nechápu jak automat se 4 stupni může bejt rychlejší než manuál s 5.

Na rozjezd jim to možná nandáš ale netušim do kolika km/h se manualů budeš držet. Když má manuál 5 stupňů tak přeci musí lépe využívat výkon motoru než automat se 4.

Automat má pravděpodobně delší delší rychlosti než manuál když by byla stejná maximálka.

V žádném případě se nechci hádat co je rychlejšího na rozjezd jestli automat nebo manual ale ono bude dost záležet na celkovém stavu auta a na řidiči.
kejml-litvinov
Thursday 26 January 2006 - 20:08:36 Citovat
Host
opravdu nevim, kdo přišel na to, rozjíždět se na dvojkunebo trojku rozjíždim se na parkovišti normálně na jednotku a to je tam nyní led jak zrcadlo a není problém a nemám tc..asi máte po ránu dřevěný nohy nebo jste si zapomněli rozšněrovat kanady..
JOB
Thursday 26 January 2006 - 20:09:03 Citovat
Uživatel #447
Registrován: Tuesday 01 November 2005 - 20:31:16
Příspěvků: 3695
Manuál napsal ...
Nechápu jak automat se 4 stupni může bejt rychlejší než manuál s 5.

Na rozjezd jim to možná nandáš ale netušim do kolika km/h se manualů budeš držet. Když má manuál 5 stupňů tak přeci musí lépe využívat výkon motoru než automat se 4.

Automat má pravděpodobně delší delší rychlosti než manuál když by byla stejná maximálka.

V žádném případě se nechci hádat co je rychlejšího na rozjezd jestli automat nebo manual ale ono bude dost záležet na celkovém stavu auta a na řidiči.


No nevím podle čeho soudíš ,ale třeba u Passáta mi 4-kvalt manuál jel rychlejc než 5-kvalt manuál.Nezáleží jenom kolik má převodovka stupňů ale i jak jsou odstupňovaný a nemalou roli hraje diferák.

Pozor ! - Občas trochu kecam !!(a)
Opel Omega C Caravan X25TD - manual 01´
Fiat Scudo 1,9 D 96´
ARO M-461 76´

kejml-litvinov
Thursday 26 January 2006 - 20:09:51 Citovat
Host
jestli to dobře chápu tak jediný, co TC udělá je, že vlastně ubere motoru štávu..jestli to tak je, tak je mi to nanic..
JardaB
Thursday 26 January 2006 - 20:22:03 Citovat
Uživatel #365
Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36
Příspěvků: 4020
Co jsem pochopil, tak u AT je dulezity rozdil prave v tom HDM, ten dokaze nahradit prave ten chybejici stupen, asi to funguje i dobre. Zitra mozna jeden exemplar vyzkousim, jestli mi to vyjde, Rekl bych, ze automat je proste o necem jinem, nez manual. Zda se, ze se potvrdil muj predpoklad, ze prevodovka je ovladana v podstate mechanicky a elektronika jen jemne doladuje rezimy, z toho jsem trosku nervozni... Ale co jsem ruzne pochytil, tak se zdaleka neni zas tak moc ceho bat, aplikovat opravnou sadu na prevodovku dokaze zda se i prumerne zrucny mechanik

Zkuste nekdo popsat, jak otestovat funkcnost AT, zitra se asi na jednu pojedu podivat. Jake rezimy zkouset a jak s plynem?
<span class='smallblacktext'>[ Upraveno Čt led 26 2006, 09:38 ]</span>

Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina
Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant
Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik
Fikus 1.6Ti
Rob 2
Thursday 26 January 2006 - 21:49:15 Citovat
Host
Nomike: Těch 30% je samozřejmě "až". Při rozjezdu plní HDM funkci spojky, staré AT vůbec neměly Lockat, takže ztráta v HDM byla stále nějaká - odvislá od rozdílu otáček hnacího a hnaného hřídele (při "cihle" větší). Jinak co se týká elektroniky, tak plně řízené elektronikou jsou rel. nové AT. V roce jejich prvotního masovějšího rozšiřování by tu elektroniku nebylo ani kam naložit (rozkres AT Dynaflow mám v knize z r. 1952, stavěná byla již od r. 1948 pro Buick) Dříve bylo vše pouze hydraulicko-mechanické, později některé fce ovládané elektronikou. Právě pro ztrátovost HDM se AT montují převážne v kombinaci s výkonnými motory. Jinak AT mají chlazení kapaliny chladičem (zpravidla před chl. kapaliny motoru). Je to právě z důvodu vývinu tepla jak v HDM, tak při spínání spojek. Jinak Lockat je součástí HDM - třecí spojka uvnitř, při opravě se musí měnič "rozpíchnout". Pokud by jsi měl zájem o fotky nebo hlubší debatu, můžeme zkusit e-mail - tady by to bylo pro většinu nezáživné.

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 [3] 4 5 6  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1409 sec,0.1104 z toho dotazů.