• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Chiptuning motoru - 2.2DTi
Přejít na stranu  [1] 2
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
benji
Tuesday 30 November 2004 - 11:18:54
Host
By» jsem toto téma nakousl v tématu tempomatu, rád bych se zeptal znovu, zda s tím někdo nemá praktické zkuąenosti co se týká nárůstu výkonu, sníľení ľivotnosti atd.
Mám nabídku od firmy Motortuning na přečipování z 92kW/125PS/280Nm na 115kW/156PS/333Nm za 13.000,- vč. DPH.
Ale připadá mi to dost prachů za SW úpravu, která trvá 45 min. Nio se vyjádřil, ľe by do toho ąel, jaké jsou názory ostatních odborníků?
Yper
Tuesday 30 November 2004 - 11:48:55
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Hele Benji, pokud ti to řekl nebo naznačil NIO, tak na to bych celkem dal.Můľu mít výhrady k některým jeho názorům (nemyslím tím rady), nicméně podívej se na Libovy stránky, kde má fotografie z jeho poslední opravy a je tam vyfocena i NIOVA kára a bude ti to jasné. Já mám 2,0Di - mám ho čiplý a je to znát a cena byla tehdy tuąím 15 K.(původní majitel a doklad mám). Nárůst je vľdy patrnějąí, čím větąí obsah máą. Nárůst 23kW, je polovina výkonu Favorita řady 136 !

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Lib
Tuesday 30 November 2004 - 17:04:52
Host
jo u kamen bych se toho nebal, tam sou rezervy celkem velky ... to benzinaky uz sou na tom o poznani hur, sice vykon zvysit jde, ale jen chipem dostat 23kw tak to ani omylem, a stalo by to minimalne stejny prachy
klubo
Tuesday 30 November 2004 - 19:20:31
Host
a co kdyby se do X20DTL nahrál soft z X20DTH? co by to udělalo?
Andrej
Tuesday 30 November 2004 - 22:00:30
Host
2Benji - mno, zalezi na tom jak dlouho planujes s tim jezdit. Zadarmo nic neni, vetsi plnici tlak (podstata pictuningu)=vetsi opotrebeni (predevsim turbodmychadla).
2Klubo - po par mesicich by to votunilo ventily a dmychadlo, pro zacatek. Jina vec - kdyby se vse udelalo jak ma, aneb plne predelat dtl na dth...
NIO
Wednesday 01 December 2004 - 20:40:53
Host
to benji: myslim ze v tomhle by ti mohla poradit YPER, jelikoz se tubama asi trochu zabyva. Nebral bych ale nazor ze se bude vice opotrebovavat turbo. vice se opotrebovavaji vstriky, ale jsou konstruovany na obzvlaste vysoky tlak a jejich rezerva na zkouskach je az tedy podle techniku z bosche az 50% +.
takze se toho vubec neboj a auto najede bez jakeho koliv poskozeni vice jak 100tkm.Samozrejme pokud to nebude extrem chip s vysokym narustem vice jak 35PS
Yper
Thursday 02 December 2004 - 10:40:17
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Při správném a odborném přečipování turbo jako takové není zničené od větąích plnících tlaků. Konstrukčně jsou téměř vąechna turba stejná. Rozdíly plnících tlaků u Di a DTi jsou o 0,1-0,2 Atm. a hlídá to ŘJ. Tenhle vyąąí přetlak (nastavení) je dán hlavně tím, ľe:
1) cesta z výtlaku turba ke vstupu do motoru je deląí a zvýąí se tak odpor třením(zákruty, spoje a přechody)
2) na cestě je největąí odporová překáľka-Intercooler.(pokles tlaku na základě ochlazení a zmenąení objemu je aľ za ním a příp. v něm, nikoliv před ním).
Např. Turbo u 2,0 Di a 2,0 Dti je úplně stejné - liąí se jen dozadu zahnutým výtlakem vzduchu ze ąneku. Velikost tělesa, turbínového kola (hnacího) a radiálního dmychadlového kola(kompresorového - hnaného), je stejná.Rovněľ je stejný průměr hřídele, jeho délka, pevné nedělené radiální i axiální loľisko. Pokud Intercooler nebudeą montovat, tak samozřejmě přečipování bude znát i tak, ale né v niľąích otáčkách - projeví se to více od 1/3-1/2 plynu. Díky krátkému potrubí vąak budeą dosahovat tlaku na výtlaku turba dříve a o to dříve ŘJ samozřejmě otevře přes předpínací regulátor přepouątění výfukových plynů mimo turbínové kolo.
Mnohem více Turbu ąkodí ąpatná kvalita oleje:
1) přílią řídký a přepálený, který ztratil i mírným ohřátím viskozitu-stéká gravitací z loľisek (proto mám antipatii na oleje 5w a 0w, by» jsou syntetické).
2) Při dojezdu k pumpě, nebo na místo zastávky (zvláą» po odbočení z dálnice, kde to kaľdý valíme a turbo jede naplno a jeho zadní část je prohřátá-přehřátá), je nutné nechat motor běľet jeątě na volnoběh (odborníci tvrdí ľe i 3 minuty). Hřídel je totiľ u turbínového kola horká a olej, který tam je, se doslova na této hřídeli odpařuje. Odpaření je rovno karbonizaci - vytvoření uhlíkových a tvrdých napečenin, která ničí kluzná loľiska.Navíc při nastartování jsou současně suchá.
Původní majitel mého auta měl volbu zvýąení výkonu aľ o 30%! Byl rozumný a nechal jen 20% - to je současně to, co píąe NIO v závěru.
Pravdu asi bude mít i Anrej co se týká ostatních částí motoru - jde o to, kdo chiptuning dělá - kdo má kompletní software, takľe úprava se pak netýká jen nějakých komponent ale celku jako takového, tzn. ľe jedno je ovlivněno druhým.
Jsou umělci, kteří provozují Chiptuning jen ovlivněním nastavení přepouątění výfukových plynů, čímľ zvednou plnící tlak a teplotní zátěľ na turbíně - ale to jde pak jaksi to turbo opravdu do řiti. Tuhle úpravu, která se dá udělat i nesoftwarově, dovedu udělat i já před barákem s kombinačkami a jedním klíčem.
Kaľdopádně u tuningu buď přítomen a nech si vyjet sjetinu s PC, kterým úpravu prováděli a kde je vypsáno vąe, čeho se tuning týkal a kde jsou i vypsány původní a nové hodnoty.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Thursday 02 December 2004 - 10:50:33
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Málem jsem zapomněl! Samozřejmě, ľe si zkontroluj vůle na turbu. Popisoval jsem to v nějaké rubrice o turbu nebo o oleji - je to jednoduché. Pokud máą načaté vůle, tak ten tuning samozřejmě nedělej! V současnosti se ti turbo točí asi tak do 100 tis. otáček/min. Pokud se zvedne plnící tlak o 0,1-0,2 Atm., tak je to samozřejmě zvýąením otáček na turbu cca o 10 tis./min. (i zvýąení o 20 tis.ot/min. je stále jeątě v mezích jeho kapacity! a má rezervu).

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Thursday 02 December 2004 - 12:09:03
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Hergot, teď jsem si ale vąiml, ľe ty máą DTi !
Takľe u tohoto motoru platí to na závěru NIA - chiptuning ano, ale rozumně - turbo to jeątě snese - vąe ale jen softwareově, na turbu s ničím nehýbat a předtím zkontrolovat jeho vůle a současně u dieselu zvláą», nespoléhat se na doporučení některých servisů, ľe syntetika je to nejlepąí, ale dávat tam olej podle doporučení výrobce motoru a případně i s přísadami zlepąujícími jeho vlastnosti. Rovněľ se nespoléhat na hláąky výrobců olejů, garantujích jeho prodlouľenou ľivotnost.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
benji
Thursday 02 December 2004 - 14:06:54
Host
Doufám, ľe toto téma není mimo mísu, i kdyľ je to pomalu na debatu mezi mnou a Yperem u piva.
2 Yper: Prosím Tě, podívej se na to čistě prakticky, jestli do toho jít za těchto předpokladů:
- mám 2.2DTi/92kW, r.v.2001, najeto 51.000
- nabídka od firmy Motortuning (www.motortuning.cz) je z 92kW na 115kW za 13tis s DPH - mohl bys mrknout na net, co to je za druh chipu?
- pouľívám syntetiku Castrol Magnatec 10W40 - má to nějaké přísady na magnetické bázi kvůli lepąímu mazání hlavně při studených startech, měním po 15000km (moľná přílią dlouhý interval?)
- nevím, jak prakticky zkontrolovat vůle na hřídeli turba, předpokládám vąak, ľe má najeto relativně málo a turbo by mělo být snad v pohodě - je slyąet hvízdání, ale to je normální a v pořádku
- asi budečástečně zasraný EGR nebo nějaký problém s podtlakem - uľ se mi stalo 2x za poslední 3 měsíce, ľe za jízdy motor ztratil výkon (svítila kontrolka elektroniky) a teprve po znovunastartování to jelo v pohodě (kontrolka zhasla) a závada se neopakovala
- při předpokládané ľivotnosti motoru 250.000km mě sníľení o 5-10% asi nemusí trápit, kdo ví, co bude za 10 let
Dík za ochotu.
Přejít na stranu  [1] 2  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1816 sec,0.1330 z toho dotazů.