• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Chiptuning motoru - 2.2DTi
Přejít na stranu  1 [2]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Toto téma je zamčeno
Autor Příspěvek
Anonymous
Thursday 02 December 2004 - 19:50:59
Host
2Yper - no, respektuji tvuj nazor (a nic jineho mi ani nezbyva - je totiz zrejme ZCELA spravny), ale nicmene, vys jsem napsal neco, za cim si stojim, a to z techto duvodu:
1. Jako praktik, aneb ten, co na dmychadla saha vlastnima rukama dost casto, si dovolim tvrdit, ze dobrych 70% vsech turbin, co tu jezdi, jsou bud davno po smrti, anebo tam budou behem max jednoho roku - a to i u aut pomerne cerstvych (okolo 5 let stari). Dobra tretina vseho na co narazim, ma vuli v rotoru ze div nedre lopatkama o obal (anebo i dre). Majitel za to casto ani nemuze - bud to takto koupil,anebo mu proste nikdo nerekl o narocich na olej, prodlevu pred chcipnutim, nutnost rozehrati motoru pred "slapnutim na to" atd.
Zkratka, mam na mysli - pred pictuningem VZDY nejprv zkontrolovat stav dmychadla (totozne s Yperem).
2. Jak si spravne napsal - SW uprava se netyka pouze tlaku (mas recht - ten de nastelovat delkou tahla wastegate ) - ale opravdu kazdy upravce vi co dela ?
3. IMHO - vzdy je nutnost mechanickych zasahu ( v podobe vymeny dilu za dimenzovanejsi), bez nichz uprava predstavuje riziko. Priklad - ty Boschacke plastove bypass ventily - i na seriovkach se stava, ze se trhne gumova membrana, ktera pak VZDY konci v kompresorovem kole. Stejne jako preventivne vymenit treba tlakove ovladaci hadicky (hlavne jejich spoje) tam, kde wastegate je ovladan tlakem, a ne podtlakem.

Proste - souhlas ve vsech bodem s Yperem, az na to, ze on radi - cipuj opatrne a s rozumem, ja radim - cipuj jeste opatrneji, a mej na pameti, ze jestli jsi to auto bral z druhe ruky, tak nejspis uz neni co cipovat bez generalky turbiny.
Andrej
Thursday 02 December 2004 - 19:54:13
Host
Ten roman vejs jsem napsal ja
klubo
Thursday 02 December 2004 - 22:04:13
Host
tak a teď by to teda chtělo napsat jak se ke svému turbu chovat....
NIO
Thursday 02 December 2004 - 22:38:45
Host
klubo napsal ...
tak a teď by to teda chtělo napsat jak se ke svému turbu chovat....


nijak. jezdi tak jak jezdis. jinak se to nenaucis a s autem ktery ma turbo budes jezdit opatrne a od toho tam to turbo neni. pak si muzes koupit normalni atmosferak.
Ja osobne to tak tragicky jak pise Yper a Andre nevidim.
jelikoz turba taky delam neni pravda jak psal Andre ze je kazde nebo70% KO.
muze byt tak kazde 20.
cipujeme koncernovy ropaky a tam bych ti mohl predvest co to vydrzi. Je tu nacipovana napr. audina a vykon je vetsi o 48PS a ma to najeto uz 220tkm a je to porad v poho.a na trutnovsku nebo tam nekde je cipla o 85PS.
Yper
Friday 03 December 2004 - 11:26:02
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
Pánové, není absolutně černá a není ani absolutně bílá. Tyhle barvy jsou jen v matematice a fyzice jako základ pro výpočty. Tím jsem chtěl říci, ľe oba naąi odborníci na motory mají pravdu. Ropáci jako takoví mají v čipování, oproti benoąům velké rezervy.
Přičemľ největąí pole působnosti je v Di na DTi.
Samozřejmě i DTi má rezervy dostatečně velké pro daląí úpravy. Němci a zvláą» u Opla nejsou kaskadéři jako ąikmoocí, kteří motory aut dělají na doraz jejich výkonu a ľivotnosti.
Andrej má pravdu, ľe je dobré a vhodné aby se před čipováním provedla prohlídka turba vľdy. Já mám na své Vekině navrkláno 201 tis. a musím říci, ľe turbo jsem si zkontroloval - a to je to čiplé 3 roky! Nicméně původ mého auta je jasný - leasing zde v ČR.
Je to s podivem, ale nejvíc turb jsem za poslední měsíc opravoval na Astrách na D 1,7! Nevím zda je to tím motorem (neznám), ale vľdy při ohledání turba mne zarazila kvalita zbytku oleje v něm. Vąechna ta turba by ąla opravit, kdyby pravděpodobně majitelé investovali více do výměny oleje - na oleji prostě uąetřit nejde!!!! Kdyby majitelé buď jezdili více do servisů a nechali si turba zkontrolovat nebo alespoň k někomu, kdo tomu rozumí. Kdyľ chytne radiální nebo axiální loľisko vůli, tak se s tím dá jezdit jeątě dost dlouho, ale vůle se zvětąuje, aľ jednou jedno z kol chytne za těleso turba a ąkoda je pak velká.
Pravdu má i NIO, ľe čipovat tyhle motory lze a ľe turbo je tam od toho, aby se točilo a dávalo a nikoliv jen přicmrndávalo. Jinak platí, ľe v turbo začne skutečně tlačit aľ tak od jeho 30-40 tis. ot./min. Jinak je pomalu spíą jen brzdou a odporem v sání.
Názorový rozdíl obou naąich odborníků můľe být a asi i je v jejich republikové dislokaci - lokalitě. Andej je blíľe západním hranicím a tudíľ mu projde pod rukama asi i větąí mnoľství dovezených noname aut z Německa a Niederlandu (viz Duffy po Turkovi z Německa a takových z Mostu znám víc).
K Niovi se pak můľe dostat víc aut zakoupených u nás a pokud i těch dovezených, tak uľ proąly rukama a dílnami zdejąích opravářů- ale mohu se mýlit. Je s podivem, kolik lidí tady v Mostě dováľí auta a je s podivem, kolik dílen vůbec nebere auta na opravy, protoľe nedělají nic jiného, neľ ľe opravují tyhle dovozy a to pořád vznikají nové dílny - kvalitu teď nehodlám hodnotit.
2 Benji a Klubo: ten olej co popisujeą jsem viděl a podle údajů vypadá, ľe je super. 10W je rovněľ to co předepisuje Opel. Pokud máą turbo, tak se vľdy vyplatí do oleje přidat i aditivum, ale ne za 160 Kč od pumpy, ale ze servisů spec. prodejen v relaci 300 Kč a více. Ani u benzínů jsem nikdy nenajezdil víc jak 10 k Km. Já doporučuji jednoznačně výměny do těch 10 k Km - pro ty zvláą» spořivé.
Laická kontrola turba je jednoduchá - demontovat váhu vzdudu a gumovou hadici na něm, která vede do sání turba Vąe je na motex páskách atp. Obnaľí se sání turba a je vidět hřídelka se sacími lopatkami dmychadlového-kompresorového kola. Levou rukou (slabąí prsty) palcem a ukazovákem chytit za matku (tisícihran) - zatlačit a zatáhnout - pokud je osová (axiální) vůle, tak je to vůbec ąpatné, protoľe ta by neměla být vůbec! Z důvodů co nejvyąąí účinnosti sacího kola, je jeho překryt (hliníkový ąnek) co nejvíce k němu nalícován - hrozí, ľe sací kolo bude obruąováno, brľděno a také se můľe kousnout. Rovněľ tak turbínové kolo dostává záhul tak, ľe je přehříváno - to samé hřídel, která jde do zkrutu a trvalé deformace nad mezí pruľnosti.
Potom hřídelí zakývej nahoru a dolů - při studeném motoru tam vůle bude vľdy - na konci hřídele, protoľe je to dlouhá páka se můľe vychylovat i cca 2mm (odhadem - je to celková diference mezi oběma krajními polohami! nikoliv od středu kaľdým směrem!). Zvuk by se neměl ozvat ľádný (»ukání), protoľe vůle mezi hřídelí a kluzným loľiskem je malá a měla by udrľet i olejovou vrstvu. Radiální loľiska/ko (buď je v celku a jednokluzné nebo dělené a dvojkluzné) odchází jako první. Důsledek - větąí průtok oleje, olej nestačí samospádem stékat do vany a tlačí se přes přední a zadní labyrint do sání a do výfuku - pozná se to nejvícena výtlaku z turba - je ąpinavé a mastné. Zadek zkontrolovat bez rozebrání nejde.
Můľe být olej i v sání před turbem, ale to není z něj, ale z odsávání víka rozvodů - bude tam vľdy, ale podle mnoľství se dá diagnostikovat na stírátka a vodítka.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Yper
Friday 03 December 2004 - 15:07:35
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 Benji: teď jsem si důkladně vąe přečetl na těch stránkách, na které jsi mne odkázal. Vypadá to dost dobře a solidně. Pokud si přečteą vąe, tak zjistíą, ľe je tam o turbu, olejích atp. to, co hlásám já zde. Je tam rovněľ i potvrzení toho, co říká NIO a je tam i to, co říká Andrej.
Neměl-li bych já chiptuning jiľ udělaný, ąel bych do I. a max. do II. stupně.
Chybí mi tam rubrika "reference", nicméně není asi problém, aby jsi se s nimi spojil a chtěl po nich, zda by ti neposkytli kontakt na někoho, komu v tvém dosahu ho jiľ udělali. Cena 10 - 13 tis. Kč je obvyklá u tohoto druhu úpravy - je to se zárukou - znám tady na Chomutovsku umělce, co chtějí ten samý peníz, ale bez záruky.
Pokud ty peníze máą, tak jdi do toho - stejně ti to nedá a neuděláą-li to teď, tak si po čase stejně budeą hledat důvod, proč do toho jít.
Předtím si také ale nech zdiagnostikovat motor, protoľe rozsvícení kontrolky motoru není jen tak samo od sebe (čidlo otáček, váha vzduchu, podtlaky-hadičky, EGR ventil) je toho spousta, co by to mohlo být. V tom ti poradí NIO a Andrej, ale musíą popsat vąechny příznaky, za kterých se to stalo.
50 000 km na ropáčkovi je sranda, to je skoro pořád v záběhu, takľe něco vydrľí.!!
Jo a pokud slyąíą hvízdání od turba (za jízdy uvnitř auta), tak by to mohlo být správné jen tehdy, pokud máą sportovní filtr! Jinak nee! Ten box jej dokonale odhluční. Nerovnosti na lopatkách-náběľné hrany (osekané od mech.nečistot při protrľeném filtru) nebo kdyľ jednou bylo chyceno a repasováno, tak to zvýąí jeho hlučnost.
Jinak pokud máą hlavu pod haupnou, tak turbo slyąet je i při boxovém filtru.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
benji
Friday 03 December 2004 - 22:09:42
Host
No, vypadá to, ľe uľ jsem skoro přesvědčenej a asi zase dám někomu vydělat. Realizaci ale asi nechám aľ po Novém roce, napřed to asi bude fakt chtít prověřit vąechno okolo, aby se pak něco zbytečně nevysralo.
Navíc se mi teď objevila podivná závada, která s tím ale nesouvisí - při víc jak polovičním rejdu doleva se mi objevuje jakýsi zvuk od pravého předního kola, frekvence ąkrtání přesně odpovídá otáčkám kola a nemůľu přijít na to, čím by to mohlo být. Nic tam nechybí ani nepřebývá, není uvolněné, kola jsou standard zimáky 195/65x15; napadá mě snad jenom loľisko nebo deląí bezp. ąroub z letních elektronů.
Jeątě k tomu turbu - je slyąet při řazení po vytočení moturu takový jakoby doběh turba, neľ znovu přidám plyn; myslím, ľe to je normální, za jízdy zvuk motoru překryje turbo a to slyąet není. Mám tam zatím normální filtr, Green uľ je ale na cestě.
Nenaąla by se nějaká dobrá duąe z řad zdejąích odborníků na motory, která by mi ho prohlídla (turbo, váhu, EGR a podtlaky), kdybych přijel na "soudruľskou návątěvu"? Co vy na to, nechci to zadarmo.
NIO
Saturday 04 December 2004 - 19:53:45
Host
To Yper: no nevim jestli je rozdil v oblasti kde zijem, ale k nam jezdi na opravy i auta z polska a to dost.
a nejspise je andrejuv poznatek takovy proto ze zna z 90% auta jen prazskejch pepiku a tam se jezdi jen couracky a pak to turbo jde do haj...
mesicne je dost. Ale rikam ze nedelam jen oply. a PROTO bych si ja osobne ropaka od OPLA NIKDY nekoupil. vw,
Tak to muze byt nazor Andreho o vetsine vadnych oplu.
PZN k tem 1,7 turbum, ty odchazeji kvuli odlisnemu zpusobu mazani a tlaku v urcitem privodnim kanale. Stacilo by mazani vyvest z jineho mista a je to hned o necem jinem.
Yper
Monday 06 December 2004 - 06:14:45
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
2 NIO: Aha, a jsem doma. Díky za info. Takhle jsem do podstaty problému nikdy neąel a nezjią»oval. Díky.

Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
Přejít na stranu  1 [2]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1452 sec,0.1125 z toho dotazů.