• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra exteriér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
serizeni svetel
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Václav GT
Tuesday 08 November 2005 - 12:03:20 Citovat
Host
2 Jirka: technik na STK vyhodnotil seřízení=v normě, jelikož předpis dovoluje sklon 8 až 22 cm/10m (to je 27 až 75 metrů u mého Opla) "...a Řím padl, jelikož každý konal jen svou povinnost.".
2 Jason: ano, takto se seřizují světla, přístroj na seřízení světel (regloskop) v podstatě imituje tuto situaci a ukazuje sklon v jednotkách cm/10 metrů. Jen ta hodnota 6 cm/5 m je značně zjednodušená a paušální (uvádí ji výrobce auta)a z ní se to všechno odvíjí. Nebere v potaz výšku světlometu nad zemí a pro jistotu (aby světlomet neoslňoval) je uváděna v této hodnotě. U mého auta je výška reflektoru nad vozovkou cca 60 cm, potom tedy 6cm/5m=12cm/10m=1,2%=50metrů. No a to je málo. (3,5 cm/5m by bylo 85 metrů a to už beru). Kdo pochopil tady tu přehršel čísel, tak v ní má návod. Kdo to nepochopil, tak ať si to dá seřídit regloskopem a řekne, že chce "delší světla" .
Jason
Tuesday 08 November 2005 - 13:28:20 Citovat
Host
Václav GT napsal ...
2 Jirka: technik na STK vyhodnotil seřízení=v normě, jelikož předpis dovoluje sklon 8 až 22 cm/10m (to je 27 až 75 metrů u mého Opla) "...a Řím padl, jelikož každý konal jen svou povinnost.".
2 Jason: ano, takto se seřizují světla, přístroj na seřízení světel (regloskop) v podstatě imituje tuto situaci a ukazuje sklon v jednotkách cm/10 metrů. Jen ta hodnota 6 cm/5 m je značně zjednodušená a paušální (uvádí ji výrobce auta)a z ní se to všechno odvíjí. Nebere v potaz výšku světlometu nad zemí a pro jistotu (aby světlomet neoslňoval) je uváděna v této hodnotě. U mého auta je výška reflektoru nad vozovkou cca 60 cm, potom tedy 6cm/5m=12cm/10m=1,2%=50metrů. No a to je málo. (3,5 cm/5m by bylo 85 metrů a to už beru). Kdo pochopil tady tu přehršel čísel, tak v ní má návod. Kdo to nepochopil, tak ať si to dá seřídit regloskopem a řekne, že chce "delší světla" .

Ale přesně tuto hodnotu 1,2% (alespoň u Opela) najdeš na každým reflektoru nad sklem, proto jsem psal 6cm/5m.....:-), každý auto má jiný sklon vzhledem k výšce světel od země.
Jason
Tuesday 08 November 2005 - 13:51:11 Citovat
Host
Jason napsal ...
Václav GT napsal ...
2 Jirka: technik na STK vyhodnotil seřízení=v normě, jelikož předpis dovoluje sklon 8 až 22 cm/10m (to je 27 až 75 metrů u mého Opla) "...a Řím padl, jelikož každý konal jen svou povinnost.".
2 Jason: ano, takto se seřizují světla, přístroj na seřízení světel (regloskop) v podstatě imituje tuto situaci a ukazuje sklon v jednotkách cm/10 metrů. Jen ta hodnota 6 cm/5 m je značně zjednodušená a paušální (uvádí ji výrobce auta)a z ní se to všechno odvíjí. Nebere v potaz výšku světlometu nad zemí a pro jistotu (aby světlomet neoslňoval) je uváděna v této hodnotě. U mého auta je výška reflektoru nad vozovkou cca 60 cm, potom tedy 6cm/5m=12cm/10m=1,2%=50metrů. No a to je málo. (3,5 cm/5m by bylo 85 metrů a to už beru). Kdo pochopil tady tu přehršel čísel, tak v ní má návod. Kdo to nepochopil, tak ať si to dá seřídit regloskopem a řekne, že chce "delší světla" .

Ale přesně tuto hodnotu 1,2% (alespoň u Opela) najdeš na každým reflektoru nad sklem, proto jsem psal 6cm/5m.....:-), každý auto má jiný sklon vzhledem k výšce světel od země.

Ještě dodatek - 85m se mi zdá až moc, to na tebe bude každej blikat, já mám xenony a ta hodnota 1.2% je pro ně optimální....pro H7 bych to tak o 1cm/5m zvedl,ale víc asi né.
Geo
Tuesday 08 November 2005 - 16:14:54 Citovat
Host
Ohledne serizeni svetel, bych se rad zeptal na trosku neco jineho. Koupil jsem VB 98, ale bohuzel mi u leveho svetla vubec nechodi serizovani svetel pomoci tech stavicich sroubu, kroutim, kroutim a svetlo se ani nehne. Da se s tim neco delat nebo to bude na novou parabolu? Sviti mi to hrozne pred auto. Diky za radu.
Jason
Tuesday 08 November 2005 - 17:11:56 Citovat
Host
Geo napsal ...
Ohledne serizeni svetel, bych se rad zeptal na trosku neco jineho. Koupil jsem VB 98, ale bohuzel mi u leveho svetla vubec nechodi serizovani svetel pomoci tech stavicich sroubu, kroutim, kroutim a svetlo se ani nehne. Da se s tim neco delat nebo to bude na novou parabolu? Sviti mi to hrozne pred auto. Diky za radu.

Jestli je to po bouračce,tak ti nezbude, než vypodložit spodní šrouby co držej lampu.
Geo
Tuesday 08 November 2005 - 20:19:04 Citovat
Host
Po bouracce by to byt nemelo, ale ty srouby se protacej, nevim jakej je uvnitr svetla mechanizmus. Zajimalo by me jestli kdyz ho rozdelam, tak jestli se k tomu dostanu.
FOXXX
Saturday 12 November 2005 - 10:27:28 Citovat
Host
to geo:
přez otvory v parabole to neuděláš. musel bys odlepit sklo a stejně by se to asi dělalo na pytel. mám stejný problém a vidím to na vrakáč a novou lampu...
KopA
Tuesday 11 April 2006 - 19:15:03 Citovat
Host
Chlapi nevim, nevim ja mel svetla na pytel (ne xenony) zajel sem na STK co patri k autorizaku OPEL a za 60,- me to seridili optikou (tam meli stred a vysku o podle toho stelovali - jeste bych dodal ze kazdy svetlo sviti na dalku jinak [myslim L a P podle rozptylek ve skle napr. L kraj do zeme P kraj do vysky na prikop a cyklysty] takze je podle nejde serizovat klasicky proti zdi) a zkontrolovali i mlhovky a nemuzu si stezovat.

K tomu problikavani protijedoucich aut taky to byl muj pripad ale bylo to o necem jinem jelikoz sem menil motorek ve svetle tak me 1 svitilo do zeme a problikavali me protoze to vypadalo jako ze mam prdlou zarovku a sviti jen parkovacka.

A ted k jadru pudla rozhodne hned nekupujte novy svetlo jelikoz to je tak kolem 2000,- obyc a neorigo. Budeme se bavit o obycejnych svetlech ne xenon a v mym pripade o delenejch (oddelavaci blinkr). Problem je v tom ze ten mechanizmus uvnitr svetla je naprosto hroznej (napriklad nefunguje kdyz je svetlo vzhuru nohama).
Postupujte nasledovne sundejte gumovou zaslepku za vnejsim svetlem (tlumeny) a zkuste jestli parabola uvnitr pevne drzi. Pokud ma vuli hrka docela dost tak o 5mm a vic je potreba svelo vyndat ven z auta a opravit.
Oprava je mozna bez odrezavani skla (to sem udelal na jednom svetle a byl sem rad ze sem to sklo dal jakz takz spatky) ta parabola uvnitr drzi na trech bodech na kulovych kloubech (z plastu) 2 jsou tahla z tech serizovaku a 3 je tvoren motorkem regulace vysky svetel. No a jde o to ze to z tech kulaku obcas vypadne (ne normalne musi se s tim neco delat) a pak to nefunguje (sviti bud dolu nebo doleva nebo doprava) neni zadnej problem v tom to cvaknout zpatky na ty kulaky chce to jen dost sily v prstech nebo si udelat nejakej pripravek.

Rozhodne zkuste tohle nez budete kupovat novy svetlo.
Skopek
Friday 30 June 2006 - 06:51:53 Citovat
Host
Ahoj, Omlouvám se že to píšu do Vectry, ale nechce se mi zakládat nové vlákno, týká se to tohoto tématu, před pár dny mi zničehonic pravé svěrlo začalo svítit hodně nahoru, ten plastový šroubek na štelování má "vyžvejkanou" hlavičku (jde vyměnit např. za kovový), jak je řešený to seřizování sklonu, nastavení výšky pomocí čudliku v interieru (el. ovládaná) funguje světla reagujou obě dvě. Můžu si to seštelovat doma, nebo je lepší zajet do Oplu? Jo a co se týkáý auta mám Corsu B z 97. roku. Díky za odpověď
Martas
Friday 30 June 2006 - 07:20:12 Citovat
Host
Skopek napsal ...

Ahoj, Omlouvám se že to píšu do Vectry, ale nechce se mi zakládat nové vlákno, týká se to tohoto tématu, před pár dny mi zničehonic pravé svěrlo začalo svítit hodně nahoru, ten plastový šroubek na štelování má "vyžvejkanou" hlavičku (jde vyměnit např. za kovový), jak je řešený to seřizování sklonu, nastavení výšky pomocí čudliku v interieru (el. ovládaná) funguje světla reagujou obě dvě. Můžu si to seštelovat doma, nebo je lepší zajet do Oplu? Jo a co se týkáý auta mám Corsu B z 97. roku. Díky za odpověď


Zajed kamkoliv do "servisu" udela to kazdej na pockani pokud nemas ulamany drzaky. Serizeni svetel "doma" je mozne pokud si namalujes na zed cary a postavis auto rovne do nejake vzdalenosti (kdyz prohledas poradnu nekde tu navod je) ale je to zase vec kterou ti behem minuty udelaji v servisu takze pokud ti bude menit ten sroub i ti to seridi. Jak je serizovani sklonu kvuli nalozeni u Corsy nevim, u Vectry je motorkem, a dalsi moznost kterou jsem naposledy videl na Favoritu je hydraulicky.

[ Upraveno Friday 30 June 2006 - 07:21:22 ]

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1950 sec,0.1551 z toho dotazů.