Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
jakej olej |
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Papír |
| ||
Host | Budu muset vymenit olej u VB 1,8 16V 85KW. Ale protoľe jsem nikde na motoru nenaąel, jakej tam byl před tím tak teď nevím. Mám tam dát 10W40 nebo 5W40. Co tam dávaji v Opelu | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | 10W40 Pokud mas penez nazbyt tak mu doprej klidne 5ku | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Psal jsem to jiľ několikrát - podle mne se vyplatí dávat 10W na zimu a v létě i 15W, ale častěji měnit (u benzínu do 10ti tisíc). Polosyntetika 10W vyjde levněji (mnohem) a častějąí výměna motoru jen prospěje - kvalitní olej s detergenty rozpouątí karbon na stíracích krouľcích a ve svém důsledku se po několika výměnách můľe sníľit i spotřeba oleje. Mám navrkláno 201 tis. na ropáčkovi a olej neľere (teď to raději znovu za»ukávám). Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
klubo |
| ||
Host | Já mám takovej poznatek - kdyľ sem měl v X20DTL olej Castrol tak to ľralo jako prase, teď mám Shell helix Diesel 10w40 a ľere půlku oleje neľ s castrolem... | ||
| |||
LarryE |
| ||
Uživatel #192 Registrován: Friday 12 March 2004 - 15:07:36Příspěvků: 217 | ..dávám uľ cca 5.rokem Aral Turboral 5W30 a měnim po 10000km.Mám k němu přístup za solidní penízky,takľe kvalitativně i cenově jsem spokojenej na nejvyąąí míru. LarryE Chibama se človjek učý | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | no ja tam mam 0w30 a spotreba oleje zcela v norme Mam nahrkano 90k. | ||
| |||
Tis |
| ||
Host | Toľ jenom upozornění, ropaci maji doporuceny - narizeny?? - plnou systetiku tedy 5W - lip a hlavne driv to maze turbo ......kupte si ho v nemecku tam stoji 5l 5w-40 zhruba 18-25 ojro ja na to jezdim a vymenu delam po predepsanych 15tkm no a do benzinu staci polosyntetika driv sem do benzinu lil 10w-40 mogul a v pohode. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Tak o tom, ľe ropák má nařízenou syntetiku slyąím poprvé. Pokud mne zrak neąálí, tak v dokladech a ve vąech tabulkách, které mají na pumpách se jednoznačně doporučuje polosyntetika aľ minerál. Jo a na léto jsem minulý týden při likvidaci jednoho servisu tady u nás koupil dokonce plnou syntetiku označenou 20W40, která má zelenou barvu.1l á 100 kč (nekupte to!). 0W a 5W (syntetika) steče z turba i za nízkých teplot raz-dva. Přístup Larryho k výměně do 10K jen chválím! A» se to komu líbí jak chce, tak 15k na výměnu je moc! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Tis |
| ||
Host | no ja zas v zivote neslysel ze by nekdo oznacil plnou systetiku 20w40 to je snad oznaceni slunecnicovyho oleje ? nejni mi jasne cos myslel tim syntetika (ted uz spravne oznacena jako 0 nebo 5) stece z turba i za nizkych teplot ? vzdyt o to jde. | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Olej 0W nebo 5W je výhodnějąí u nízkých teplot - vlétě za horka je pak uľ dost řídkej a dostatečně nemaľe - problém je hlavně u starąích motorů, které nebyly postaveny technologií pro tento olej. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 4 | |