• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
něco pro zasmání, Alfáci mají koncern VW ještě radši, než my :)
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Jiřik
Thursday 01 August 2013 - 20:40:47 Citovat
Host
"Alfisti si povídají o koncernu VW"
Majitel Yettiho vypráví:
Nedávno jsem byl nucen dát svůj klenot do servisu. Sportovnímu tachometru totiž již dochází dech a ručička se od 260km/h do 340km/h pohybovala jen velmi pomalu.

Kvalitní profesionální práce však nějakou tu chvíli trvá a já si nemohl dovolit být bez vozu. Naštěstí jsem vůz svěřil opravdovým profesionálům, jimž jde především o zákazníka a až poté o zisky. Proto mi bylo poskytnuto náhradní vozidlo.

A protože nešlo o firmu ledajakou, ale značkovou a prosulou, dostal jsem náhradní vůz hodný mé osoby - Škoda Fabia II HTP.

Přestože holduji spíše vynálezu pana diesela, musím uznat že pro zajímavé technické finesy mám slabost. Zvlášť pokud se jedná o finesy jež jsou navržené přímo v epicentru těch nejlepších fines - v dílně Škoda Auto.

Zvenku je Fabia klasicky hrdá, svá, důstojná a sexy. I když už na našich cestách dlí nějaký ten rok, stále právem přitahuje pozornost nezadaných žen a úspěšných mužů.

Každý kdo má vkus, styl a cit pro design musí ocenit její nenucenou krásu, plavnost a vyvážené proporce.

Hrdá maska chladiče s sexy pokrčeným nosíkem, upřímně otevřená očka světlometů, ladný úhel A-sloupku a vysportovaný zadeček musí způsobit designový orgasmus v každém, kdo v sobě nosí duši umělce.

Interiér je však ještě mnohem lepším zážitkem. Někdo považuje fábii za stísněnou - ano oproti mamutím prostorům limuzín á la Octavia je skutečně o něco menší. Avšak to není na škodu a má to svůj účel. Slovo které hledáte není "stísněnost" , ale "útulnost". Interiér na vás padne jako Fioravantiho oblek nebo Gucciho polobotka.

Veškerá ta obepínající útulnost, kdy jste hýčkáni a rozmazlováni nejušlechtilejšími plasty má svůj jediný smysl - zaaretovat vás na místě řidiče, protože kvůli tomu co dlí pod kapotou je to potřeba.

Kdo má rád ostřejší jízdu, může si připlatit i za šestibodový pás.

Smyslem vozu totiž není líbivý design, příjemný interiér a hýčkavé materiály.

Tento vůz je podřízen tomu jedinému - syrovému výkonu.

Geniální technici z Boleslavi chytli fyziku za ten správný konec a stvořili skvost kterému není rovno.

Tříválec s objemem 1,2 litru a vyrovnávací hřídelí optimalizovaný na High Torque Power.

Po otočení klíčkem rozpoutáte živel. Armageddon, Ragnarök i Al-Kijama je nic proti tomu co se odehrává v motorovém prostoru.
Geniálnost vtělená do slitin nějušlechtilejších kovů a těch nejrychlejších mikročipů řídící jednotky tkví ve své jednoduchosti.

Tam kde jiné, nedospělé automobilky mrhají hmotou na další a další válce z nichž dolují posledních pár kilowatt, mágové ze Škoda Auto používají pokrokové fyzikální postupy. Tajemství tkví v nízkém počtu válců a svíček díky nimž je motor odlehčen, ani není zatěžován přebytečným výpočetním nárokem pro jednotlivé cykly. Ovšem ani wolframo-titanové válce a neuronová řídící jednotka nejsou hlavním centrem tohoto vybroušeného démantu automobilního průmyslu.

Tím hlavním trumfem je - vyvažovací hřídel. Díky desítkám tisíc hodin výpočtů několika superpočítačů se dospělo ke geniální kombinaci slitiny, tvaru a úhlu závaží vyvažovací hřídele a podařilo se stvořit technologii virtuálních válců.

Díky technologii virtuálních válců došlo k multiplikaci výkonu na válec, který se skokově mění v závislosti s natočením závaží vyvažovací hřídele.

Pokud je závaží horizontálně chová se 1.2 HTP jako 2.4 V6, pokud je vertikálně je skokový výkon ekvivalentní 4.8L V12.

A to vše při úspoře hmotnosti a výpočetního výkonu na fyzický válec !

Samozřejmě že se to vše projevuje při jízdě a nad příplatkovými šestibodovými pásy je zapotřebí podumat.

Jediné co by se snad dalo vytknout, je mírná absence dostatečného pružného zrychlení z 200km/h na 240km/h při vytočeném 5tém stupni. Tedy ne že by ty čtyři vteřiny byly dlouhé, ale není to nic na co bychom u vozů z dílny Škoda Auto byli zvyklí.

Mějme ovšem na paměti že Fabia HTP je vůz stvořený pro "urban sprints", kdy na vytočenou trojku ve stošedesáti taktak stíháte poslední oranžovou, pak plná dvě, drift a projíždíte přechodem těsně před tím než vám tam skočí bába s kočárkem, poté za jedna, kontra, ručka a už ladným smykem zaplouváte do firemní podzemní garáže. O pár vteřin později už opět sedíte ve svém generálně ředitelském křesle a projednáváte převzetí Goldman Sachs.

Je to prostě vůz pro individualisty milující luxus, design a syrový výkon v jeho nejčistší formě.


Asi si jednu pořídím....
vrgadaa
Friday 02 August 2013 - 07:52:46 Citovat
Host
timto jsem se bavil pred 10 lety, skoda, ze to umrelo
...
Odkaz
....
Odkaz
....
Odkaz
Jiřik
Friday 02 August 2013 - 08:01:58 Citovat
Host
Ty první dva příspěvky nemají chybu, už jsem to tady před lety četl !!(a)!!(a)
mates
Friday 02 August 2013 - 08:15:07 Citovat
mates
Uživatel #39
Registrován: Sunday 09 November 2003 - 15:22:30
Příspěvků: 1953
A to si ti Alfisti povídali v servisu nebo kde?

Lexus RX 350
Honda Crosstourer
Jiřik
Friday 02 August 2013 - 14:43:55 Citovat
Host
Já jsem trochu taky dezertoval na fórum "alfisti.cz" a tohle mi přišlo vtipný

Jinak předělával jsem jednu 156 sportwagon s motorem 2.5, 141kW a říkám tady všem, že je to fakt zábavný auto, takže je plně chápu. Jet s tím o něco dřív, možná tu veCe 3.2 vůbec nekoupím, přestože Opel má dvakrát vetší kufr,
je širší, má vyšší Vmax a stejnou spotřebu.
S Alfou je úplně jiná zábava a ze stovky ke 180 to zrychluje úplně parádně
Myslím, že v této konstelaci našla Vrgadova kuřátka nebezpečného soka, navíc se spotřebou atmosféry.
Ono to totiž má hrozně krátký kvalty (šestikvalt) a je to lehký (nezkoušejte hledat crashtesty).
Takže levný auta s průměrnými cenami náhradních dílů, trochu víc papají, ale
zážitek z jízdy je skvostnej. Mluvím o V6, nic jiného nepřichází v úvahu.

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1799 sec,0.1459 z toho dotazů.