Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Omega 2.6V6 na cisty ethanol |
Přejít na stranu [1] 2 3 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
wisastar |
| ||
Host | Zkousel ste nekdo natankovat cisty ethanol? Jede to na nej? Popripade kdyby to jelo, je tam nejake nebezpeci poskozeni? Dekuju. | ||
| |||
_Tom_ |
| ||
Uživatel #2436 Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15Příspěvků: 18 | O možnosti poškození palivového systému bylo tady i jinde napsáno dost, každého věc jak se rozhodne… Osobně vyzkoušeno na Vectra A (C20XE, C25XE) Vectra B (X25XE), Astra F (X16XEL, X20XEV), Zafira B (Z18XE) Nekterý z tech motoru(uz nevim který) nechtel startovat při nízkých teplotách – pomohlo odporem přes přepínač nakecat čidlu vody, že je -20°C a poté ok. Jinak mam s ethanolem nejlepší zkušenosti. S Astrou X16XEL jsem nalítal přes 70tis km na ethanol s naftou (10l ethanolu, 1l nafty). Vyhrevnost této „smesi“ se zvýšila a proto rozdíl ve spotřebě oproti benzínu byl zanedbatelný… Vždy když jsem jezdil na ethanol, menil jsem olej každých 8tis. km a také palivovy filtr. | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | O míchání E85 s naftou jsem ještě neslyšel, nečetl... Tedy ne že bych o takovém či jakémkoli experimentování v oblasti paliva uvažoval, auto mám postavený na benzín, tož dostává a bude dostávat benzín... W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
_Tom_ |
| ||
Uživatel #2436 Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15Příspěvků: 18 | Však jsem tohle experimentování ethanol/nafta dělal na autě, který má najeto bžilion kilometrů a je ak nějak už na dojetí... Byl jsem v případě nezdaru ochotný vyměnit maximalne palivove čarpadlo a vstřiky, ale ani na to nedošlo...Prostě to motoru ani palivovemu systemu neuškodilo. | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | co presne odejde? | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Ja prave v jednom inzeratu cet ze pan jezdi pouze na ethanol a bez upravy... tak me to zajima Jinak ja mam LPG takze me to nepomuze .. | ||
| |||
Brenky |
| ||
Host | známý jezdil s OB X20XEV na směs 50l E85 + cca 20l N95 a v pohodě...žádný problém se neprojevil... | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Bál bych se té vody v ethanolu. Asi když se jezdí každý den, tak to nevadí, ale jak to odstavíš na týden-dva tak vnitřek palivové soustavy může zoxidovat. Proč na to ale nejezdit s autem z devadesátých let, není co zkazit | ||
| |||
_Tom_ |
| ||
Uživatel #2436 Registrován: Monday 13 August 2012 - 15:34:15Příspěvků: 18 | At namycham jakykoliv pomer E85 s N95 tak to samozrejme pojede,stejne tak to pojede na cisty...(cisty on vlastne nikdy neni, je v nem tusim ze 15-25%benzinu v zavistlosti na rocnim obdobi) Ale jak rika Jirik, je potřeba to zavcas vyjezdit aby to nestihlo natahnout vodu. A zkratit inteval vymeny oleje a palivoveho filtru. A z principu hrozí poškození palivového čerpadla a vstřiků ale to jen když je tam voda a ono to chytne korozi, nebo u hliníku se spíš hodí říct oxidaci. A takové ty zázračné přestavbové sady montované firmami nebo i samodomo z číny dělají při nejlepší vůli jen to, že prodlužují delku vstřiku když je motor studený aby to lépe chytlo. To jsem u jednoho problémového motoru vyřešil přepínačem a odporem na čidlo vody a délka vstřiku se z principu sama prodlouží když tomu čidlu nakecam, že je -20°C ... [ Upraveno Saturday 09 February 2013 - 13:37:18 ] | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Mozna by i stalo si o tom nekde neco precist. Zakladni podminkou pro provoz na Ethanol je, ze zadna cast palivoveho systemu nesmi byt vyrobena z hliniku a jeho slitin, protoze ethanol zpusobuje jeho znacnou oxidaci. | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 3 | |