• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra elektrika
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Alternátor
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
mailo
Saturday 02 February 2013 - 20:32:22 Citovat
Host
Zdravím pánové. Řeším následující problém na Vectra B, X20XEV, 96r.v. Již delší čas jsem pozoroval, že mi nějak málo dobíjí alternátor. Jelikož jsem si do vectry přidal kožené vyhřívané sedačky, tak mi napětí padalo až na 13V. Tak jsem se rozhodl s vidinou polepšení vyměnit stávající Delco Remy 70A, za 120A od Bosch, ale situace je absolutně stejná. Napětí na alternátoru stejné jako na baterce, kabely jsem kontroloval, vše se zdá ok. Podivné je to, že když je to studené, tak to napětí dává kolem 14V, pak postupem jízdy se to začně snižovat a drží to tak kolem 13,7V, ale jakmile zapnu vyhrivani obou sedacek a zadního okna + světla od začátku, tak mi napětí padne okamžitě na 13V a je vidět, že i jemne svítí kontrolka dobíjení. Je mi toto divné, protože nevěřím tomu, že 120A alternátor by neutáhl tuto zátěž. Baterku jsem řešil s výmenou alternátoru za Varta Silver Line 72Ah. Předem díky za nápady co by to mohlo být.
aaa
Saturday 02 February 2013 - 22:35:01 Citovat
Host
neni tam usměrnovač napětí?
Legend
Saturday 02 February 2013 - 23:48:30 Citovat
Legend
Uživatel #551
Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51
Příspěvků: 3116
Nejspíš regulátor napětí, může mít sjeté uhlíky, tím pádem už alternátor dobíjí výrazně méně a shodou okolností jsou třeba podobně sjeté uhlíky u obou alternátorů. Vyndej regulátor a podívej se na délku uhlíků

Moskvič 412 1971 1.5 55kW

Škoda 110LS 1.1 1976 46kW

Trabant 1.1 1991 31kW

Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW

Mercedes C220d kombi W205 143kW

Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW

Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW

Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW
Brenky
Sunday 03 February 2013 - 09:34:15 Citovat
Host
pokud dáváš silnější altík, tak by se tomu měla dimenzovat i kabeláž....ale hlavně je potřeba očistit všechny kontakty jak kostry tak +.
Colommbo
Sunday 03 February 2013 - 10:30:38 Citovat
Uživatel #2374
Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05
Příspěvků: 1192
Jó, kožený sedačky, to je luxus... Jde o to, je-li ten silnější altík nový či starší, pak by to klidně mohlo být, jak napsal Legend (předpokládám, že před montáží ho asi nikdo neměřil...) a s tím řádným očištěním kontaktů má pravdu i Brenky. A v případě, že dobíjecí soustava jako taková nefunguje zcela nastopro, pak v případě zapnutí výhřevu okna (automaticky i vnější zrcátka) plus obě sedačky je odběr proudu jako kráva (příkon odhadem dohromady kolem 400W) nehledě na ostatní spotřebiče (světla, motor a další...), což se může projevovat i slabým prosvěcováním kontrolky dobíjení... Pro kontrolu uhlíků regulátoru musí altík stejně ven, tož ho nech rovnou změřit a případně celej zrepasovat a měl bys mít pokoj.

W124 E320 Coupé - u mě dobrý

Rychlá odpověď:

 

 
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2068 sec,0.1752 z toho dotazů.