Autor
|
Příspěvek
|
josef blažek | Friday 20 July 2012 - 10:53:06 | | |
| |
|
Colommbo | Friday 20 July 2012 - 11:06:43 | | |
Mno, ono to není ani tak o Sintře, jako o tom motoru samotném, který se montoval i do jiných modelů značky Opel (přinejmenším i Zafira a Omega) a je tedy jedno, je-li uložen napříč nebo podél. A taky záleží na tom, o jaké provedení se ve vašem případě jedná - ten motor, pokud mě paměť neklame, měl minimálně dvě - X22XE a Z22XE, lišící se emisními normami. Tož který zrovna máte vy (nejlíp kouknou do TP)...?
W124 E320 Coupé - u mě dobrý |
| |
|
josef blažek | Friday 20 July 2012 - 17:47:49 | | |
typ motoru je tam X22XE a emise podle TP jsou 94/12, ptám se na ten AGR ventil protože je tady mnoho názorů pro i proti zaslepení, ale nikdo kdo má sintru i když tento motor je myslím i v opel omega B |
| |
|
Colommbo | Friday 20 July 2012 - 20:43:31 | | |
Ono na tom "v podstatě k ničemu" je něco pravdy - jediná jeho funkce je propouštět část výfukových zplodin zpět do sání, snižovat tak obsah kyslíku ve směsi a zlepšovat tím výsledné emise COx a NOx. A ruku v ruce s tím také zasírat sání motoru a potažmo i spalovací prostor... A to je také jediný důvod, proč jej někdo zaslepuje. Třeba u motoru Z22XE už je otázka emisí řešena jinak - žádný EGR ventil, zato přídavný katalyzátor a jedna lambdasonda navíc. Sám EGR už taky nemám, takže zkušenosti (i s jeho případným zaslepením), bohužel, nepředám, nicméně určitě se tu ozve někdo zkušenej a fundovanej...
W124 E320 Coupé - u mě dobrý |
| |
|
josef blažek | Friday 20 July 2012 - 20:54:07 | | |
díky za názor,četl jsem právě tady na těch diskusích o tom, že se činností AGR ventilu postupně zasírá motor a jsou potom problémy s volnoběhem apod., proto by mě zajímalo když mi to vše funguje zda bych ho měl taky preventivně zaslepit. dále když jsem pročítal na netu návody na výrobu té záslepky tak někde jsou zaslepené obě díry někde je nechaný otvor pro tu jehlu tak nevím jak bych měl postupovat |
| |
|
ondra | Friday 20 July 2012 - 21:08:37 | | |
Zaslepením se nic nezkazí. Maximálně to může u některých variant ecu poznat a rozsvítí se kontrolka motoru. V tom případě to znamená vrátit do původního stavu a smířit se se "zasíráním" motoru. Jestli udělat záslepku s jednou dírou, nebo bez, záleží na tom, jakým směrem se jehla ventilu vysouvá. Mám doma Z22SE a zaslepení proběhlo úspěšně a ač jsem několikrát četl, že se někomu rozsvítila MIL, tak v mém případě tomu tak není. |
| |
|
josef blažek | Saturday 21 July 2012 - 19:33:25 | | |
já jsem se na ten ventil díval a ten pístek se zatahuje dovnitř ,jen nevím zda trošičku nepřesahuje přes okraj ale pokud ano jsou to setiny. tak asi zkusím udělat obě záslepky, jednu úplnou bez děr a jednu pro průchod jehly,ale to nevím zda to bude mít nějaký efekt pokud nebudou zaslepeny obě |
| |
|
Martas | Sunday 22 July 2012 - 09:45:03 | | |
josef blažek napsal ...
jasi zkusím udělat obě záslepky, jednu úplnou bez děr a jednu pro průchod jehly,ale to nevím zda to bude mít nějaký efekt pokud nebudou zaslepeny obě
A neni jedno jestlize plyny protekaji skrz jednu diru do druhe jestli zaslepis jen jednu nebo obe ? |
| |
|
ondra | Sunday 22 July 2012 - 13:31:54 | | |
Stačí zaslepit jen přívodní, aby se plyny nedostaly k egru. Nemusí být nutně obě dvě. |
| |
|
josef blažek | Sunday 22 July 2012 - 19:30:49 | | |
takže by stačilo tedy zaslepit jen tu přívodní a otvor pro jehlu nechat volný?já právě na opláckých diskusích viděl obě varianty jak tu s jednou dírou tak kompletně zaslepený, jen by mě zajímalo zda nemá někdo zaslepený AGR ventil na motoru 2.2 16 v X22XE a případně jaké měl zkušenosti |
| |
|
|