Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega tuning |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Zajimave :) |
Přejít na stranu 1 2 3 [4] 5 6 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Jiřik |
| ||
Host | O kolik se sníží poměr, když ubereš mm, to záleží hlavně na vrtání. Já to počítám jednoduše- trojčlenkou- z původního objemu válce a kompres. poměru vypočítám objem spal. prostoru v cm3 no a porovnáním s žádaným poměrem zjistíš, kolik ti chybí cm3 v tom spal. prostoru. Ještě později přesně spočtu. | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Ja myslim ze kdyby se to snizilo na ty 7:1 jak si uvadel tim lip pro turbo vetsi lepsi bude dostatek mista kam muze turbo nafoukat nez to snizit mit a pak zbyrat casti motoru | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Takže pokud počítám vrtání 87,5 zdvih 88 to je objem válce 522,866 cm3, kompresní poměr 10:1 tj. objem spal. prostoru 52,29cm3 Vyšlo mi, že pokud objem spal. prostoru zvětšíš o 2,7cm3, klesne ti poměr o 0,5stupně. Pokud použiješ kliku o 3mm kratší, tj. 5941,665x3 se rovná 17824mm3 tj. o 17,824cm3se zvětší spal. prostor. 52,29+17,824 je 70,114cm3, takže kompresní poměr máš 7,45:1. To by šlo, kdyby to pořádně foukalo, při částečnym zatížení to ale bude žrát jak tank. Tzn. motor na blbnutí a sprinty. | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Proto by byl asi lepsi kompresor, ten bude foukat i pri malem zatizeni, staci vyssi otacky... Je to navic osvedcena konstrukce pro tenhle V6, ted jen kde sehnat, ze Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Dá se, nedávno v inzerci autotuningu ho někdo prodával za nějakých 5tis., ale nevím už v jakym čísle a jaký měl parametry. Kompesor by byl daleko lepší! Ani by se nemusel kompr. poměr moc snižovat a lambdy by to možná i stíhaly kompenzovat. | ||
| |||
Legend |
| ||
Legend Uživatel #551 Registrován: Monday 02 January 2006 - 22:41:51Příspěvků: 3116 | Při výpočtu kommpresního poměru se nesmí opomenout vliv časování vačky - sací ventil zavírá až několik desítek stupňů po dolní úvrati, takže komprese dá začít počítat až od tohoto okamžiku. Neznám přesné časování motoru V6, ale do výpočtů uvažuju že 85% zdvihu pístu je pro kompresi efektivní - s uzavřeným sacím ventilem. Kopa: 3mm by byly už opravdu hodně brutální, ale ono by to vlastně nebyla změna o 3mm, ale jen o 1.5, protože 3mm to udělá na celém zdvihu pístu, takže 1.5mm je rozdíl v horní úvrati a 1.5mm v dolní úvrati. Jsem prohlídnul rozměry v katalogu a zjistil, že písty z X30XE mají kompresní výšku 30.15mm a Y32SE má jen 27.9mm. Rozdíl je tedy 2.25mm, ale ještě když zahrnu rozdíl poloměrů zdvihů klikových hřídelí 1.5mm, tak mi vychází délka ojnice z X30XE kratší o 0.75mm, jestli se nepletu. Pístní čep má shodný průměr 21mm pro oba motory. To by bylo poměrně optimální, výsledná komprese mi vychází 9.1 (při použití ojnic X30XE na motor Y32SE) [ Upraveno Friday 07 January 2011 - 12:00:55 ] Moskvič 412 1971 1.5 55kW Škoda 110LS 1.1 1976 46kW Trabant 1.1 1991 31kW Audi A5 Cabrio Multitronic 132kW Mercedes C220d kombi W205 143kW Mercedes S55 AMG Long LPG 265kW Opel Vectra C kombi 1.8 16V LPG 90kW Škoda Felicia Fun 1.6i 55kW | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Jiřik napsal ... ... takže kompresní poměr máš 7,45:1. ... no mým hrubým odhadem jsem nebyl daleko. Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | a do vypoctu spalovaciho prostoru zahrnul si o vysku tesneni pod palicej cca 1mm... ?? Ale z toho taky vypliva jeslti se nepletu ze kdyz se daj ojnice z Y32SE do X30XE zvedne se kompresni pomer.. podle toho jak si to tady rozepsal ?? | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Legende s tím časováním vačky nemáš tak úplně pravdu- větší zdvih ventilů a přesah otevření sacích a výfukových je z důvodu setrvačnosti směsi a optimalizaci plnění ve vysokých otáčkách. Tzn. v nízkých máš pravdu, tam opravdu začne komprese narůstat až po úplném zavření výfuk. ventilu, ale ve vysokých je ještě v horní úvrati pístu přetlak, který se právě vyrovnává až při několika stupních za horní úvratí, již v "sací" době. Proto sací vačka motoru Vtec se přestavuje po směru pohybu motoru- potřebuješ hlavně pozdější zavírání sacích ventilů- směs se setrvačností dostává do válce a v režimu max. krouťáku i mírně přeplní prostor válce. Proto mám rád atmosférické motory- je to věda, nejen slepé "napumpování" motoru- stačí se jen podívat na sání u atmosféry a turba: atmosféra má přesně spočítaný průměr, délku i časování, u turba jsou všude ostré úhly, aerodynamika plynů jak od vrat ze stodoly, zdvih ventilů mnohem nižší- turbo to přeci zmákne, ne? Podívej se na výf. svody, to je k zblití! Nemají snad ani stejnou délku, vedení 4-2-1 vůbec neexistuje, to jen u laděných. Přesto po LET jdeme všichni jak diví. Až se mi dostane do ruky, dostane písty z XE, kompesi upravím na 9,5-9,7:1 a půjde do plynu !frr | ||
| |||
misan26 |
| ||
Host | Jirik: to nemyslis vazne dat ji do plynu to snad ani ne to mi pak nepis mi tim skazis naladu si ji dat do omegy Kdy zvednu kompresi na X30Xe o jednu to by mohl motor jeste vydrzet ne...?? | ||
| |||
Přejít na stranu 1 2 3 [4] 5 6 | |