• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega interiér
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Mlžení oken - Omega 3.2V6
Přejít na stranu  1 2 3 [4]
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
Martas
Friday 08 January 2010 - 09:09:22 Citovat
Host
No ja Vam to tu rikam porad ze je to vnitrni cirkulaci vzduchu .... Jediny auto co pamatuju ze opravdu trpelo na zamlzeny okna byla Astra F bez klimy kdyz prselo, tam se s tim nedalo udelat opravdu nic.
Csala
Friday 08 January 2010 - 12:34:43 Citovat
Host
Tomin napsal ...

pozor - vzpomel jsem si na vlastnost tehle automat.klimi a to na to, ze klima sama
nekdy prepne na vnitrni obeh ! A to pokud je nastavena teplota (tocitkem) vyrazne vetsi nez skutecna teplota v aute. Tim si pomaha aby rychleji dosahla nastavene teploty.
S tim presne sedi informace o cidle CO, protoze tak se da jednoduse zjistit doba/stupen zadychani vzduchu v aute a jednotka pak asi od recirkulace ustoupi.
Toto by mohlo zpusobovat ono "zahadne" zamlzeni.
Vcera kdyz se mi zas fest zamlzilo okno, sahnul jsem na tlacitko recirkulace a opravdu ! Recirkulace byla ZAPNUTA. Ja ji stiskem "zapnul" (rozsitil se znak recirk.) a klapka se se nehla (zustala tak), tak jsem ji zase vypnul a klapka zase nic.
Tak jsem vzal ovladac teploty a stahnul jsem ho asi o dva stupne. A sup - vnitrni recirkulace se vypla a okno se zaclo odmlzovat.

Jinak jestli bezi kompresor poznam na volnobehu. 550 bez, 750 s.

Tomin: ak toto je pravda, tak je to ta najlepsia sprava v tomto roku
Na motore 2.2DTI zapnuty klimakompresor na volnobeznych otackach nepoznam. Nieco malo je vidiet na aktualnej spotrebe pri volnobehu, ale to je nespolahlive. Ono ten klimakompresor v Opli je nejaky specialny a jeho odber sa prisposobuje zatazi. A v zime zataz na chladenie je minimalna. Ja v podstate ani neregistrujem zvysenie spotreby pri jazde so zapnutou klimou. Jasne, pri horucom lete tam to nejake viditelne zvysenie spotreby je.
A najblizsie sa pozriem na tu klapku vstupu vzduchu do interieru, jak tam dobastlit nejaky mikrospinac na indikaciu jej uzavretia. Ked uz si ta klima v Omege zije vlastnym zivotom, nech mam o nej prehlad, co momentalne preziva
Kraťas
Friday 15 January 2010 - 10:18:47 Citovat
Host
Tak pár dalších postřehů... Včera jsem byl na diagnostice řídící jednotky klimy. Výsledek - žádná chybová hláška, vše funkční. Jediná nesrovnalost byla v tom, že v ŘJ byla nahraná jiná verze softwaru, než by prý správně měla být. Podle vyjádření servismana z Opelu to ale nemusí být problém. Každopádně mám teď ŘJ po resetu, zkalibrovanou a se správným softwarem, tak uvidíme, jak se to bude chovat dál. Jinak - čidlo kvality vzduchu v autě je, ŘJ ho má naprogramované a bere z něj signály. Čidlo je funkční, otázkou samozřejmě je, zda vyhodnocuje správně, to diagnostika zjistit neumí. Pokud by problémy pokračovaly, můžeme ho prý zkusit odprogramovat - tzn. že ho ŘJ "neuvidí" a nebude na něj reagovat. Jinak prý podobný problém zatím ještě nepotkali...

K předchozím příspěvkům:
Ad zapínání kompresoru klimy při venkovní teplotě pod 5°C - věřil bych tomu, že se to někdy stát může, ale v tomto problém nebude. Projevy zamlžení po odstavení klimy jsou totiž jiné - je velmi rychlé, ale po odvětrání je vše OK. Mně se auto mlží postupně, ale zato vytrvale a pomůže proti tomu jen permanentně otevřené okno, jak ho zavřu, po chvíli mlžím znovu. No a navíc, když jsou venkovní teploty dostatečně nízké na to, abych v autě nepotřeboval uměle chladit vzduch, klimu mám stabilně vypnutou - zapínám režim ECO, takže se asi jen těžko může stát, že by mi zapnul kompresor. A pokud ano, tak je v háji celé ovládání klimy a nějaké mlžení je až druhý problém v řadě
Jinak sepnutí klimy na změně chování auta prakticky nepoznám. Na mé předchozí 2.5V6 jsem poznal všechno - stačilo jen aby seply větráky - jednak to bylo do auta slyšet, navíc se to projevilo na volnoběhu - otáčky se "zhouply" a šly nahoru. Moje stávající auto je ale asi lépe utlumené, protože větráky slyšet nejsou. Co se týká otáček, ty taky nějak výrazně nereagují. Ono je celkově tomu motoru tak nějak jedno, jestli je auto prázdné nebo plné a jestli nějaký spotřebič je nebo není zapnutý - táhne pořád stejně, akorát v tom druhém případě víc bumbá
Ad zapínání vnitřního okruhu pro zvětšení účinku topení - zajímavé, zatím jsem si tohoto jevu nevšiml. Ale netvrdím, že se to nemůže stát, určitá logika v tom je. Budu to muset vyzkoušet a vysledovat. Nicméně, i tady platí jedna věc (potvrzeno včera od mechanika v Opelu) - pokud zapnu tlačítko maximálního ofuku skla, vnitřní okruh se MUSÍ vypnout, ať je momentálně zvolený režim jakýkoliv. Pokud se tak neděje, někde je chyba. A mě se klapka neotevřela ani takto...

No, uvidíme co se bude dít dál. Dnes jsem Omegou jel ráno a vše OK, ale ono je taky celkem sucho. Dám vědět, jaký bude další vývoj.
Csala
Friday 15 January 2010 - 13:13:12 Citovat
Host
Kratas: Je zlozite odobrat schranku spolujazdca? Chcel by som tam umiestnit mikrospinac, ktory mi bude signalizovat uzavretie klapky vstupu vzduchu do kabiny.
A na ten snimac CO2 si sa v servise nepytal?
Myslim, ze znizenie teploty kolieskom pri zarosenych sklach pomaha. Asi to vtedy fakt otvori uzavretu klapku. Zatial som to mal moznost vyskusat len dva krat a pomohlo to.
Kraťas
Monday 18 January 2010 - 09:02:32 Citovat
Host
Csala napsal ...

Kratas: Je zlozite odobrat schranku spolujazdca? Chcel by som tam umiestnit mikrospinac, ktory mi bude signalizovat uzavretie klapky vstupu vzduchu do kabiny.
A na ten snimac CO2 si sa v servise nepytal?
Myslim, ze znizenie teploty kolieskom pri zarosenych sklach pomaha. Asi to vtedy fakt otvori uzavretu klapku. Zatial som to mal moznost vyskusat len dva krat a pomohlo to.


Záleží, čemu říkáš složité. Jako u všeho ostatního na Omeze je třeba počítat s tím, že je tam XY šroubů, ke kterým je přístup jako k penězům a minimálně jeden z nich je schovaný tak, že ho není vidět a musí se kvůli němu oddělat něco jiného. My jsme sundávali filcový dekl, který je u noh spolujezdce, pravý výdech topení a kryt airbagu spolujezdce. Netvrdím, že bylo nezbytně nutné dávat pryč toto všechno, ale bylo to lepší kvůli přístupu. Každopádně, celá demontáž nám zabrala cca 15-20 minut, takže to není nic až tak tragického. Kde všude je kastlík chycený už si bohužel přesně nepamatuju (pátrali jsme metodou pokus-omyl), ale když se tady poptáš, určitě někdo poradí.
Ad snímač CO2 - na ten jsem zapoměl. Pokud budou problémy pokračovat, zeptám se na něho. Jinak, co jsem zatím od diagnostiky jezdil, tak jsem nemlžil a to ani v tom hnusném sněžení a marastu, kterého si užívám nepřetržitě už od včerejška, a ve kterém jsem problémy čekal (rychle to musím zaklepat). Zatím je ale předčasné dělat jakékoli závěry.
Csala
Monday 18 January 2010 - 14:35:21 Citovat
Host
Kratas diky za info.
Dnes rano pri teplote -3°C a relativnej vlhkosti 93% sa mi hned po cca 2km jazdy zacali skla zahmlievat. Znizil som teplotu na koliesku na 18°C a za par sekund boli okna suche. Po par dalsich km som teplotu na koliesku postupne zvysoval az na osvedcenych 23°C a celu cestu 50km zostali skla suche _;
Este to chcem otestovat pri relativnej vlhkosti 100%, aby som mal v tom jasno.
petr
Thursday 28 January 2010 - 21:30:41 Citovat
Host
Zdravím. Zažíval jsem poslední týdny podobné problémy s mlžením oken. Vyzkoušel jsem proto poslední příspěvek se snížením teploty a opravdu to funguje. Díky. Už jsem se chystal šťourat v klimošce _;
Csala
Monday 01 February 2010 - 14:21:17 Citovat
Host
Ja to takto testujem takmer denne a funguje to.
Ale z toho mi vychadza, ze signalizacia samocinneho uzavretia klapky privodu vzduchu je bezpodmienecne nutna - musim to dorobit, len nech skoncia tieto mrazy.
Kraťas
Tuesday 27 April 2010 - 15:35:30 Citovat
Host
Tak po pár měsících provozu to vypadá, že resetem a přeprogramováním ŘJ klimatizace se problém s mlžením vyřešil - od té doby je vše celkem OK. Párkrát jsem sice zamlžil, ale vždy se to podařilo běžným použitím ofuků a přenastavením ovládacích prvků vyřešit a pak už byl v průběhu další jízdy pokoj. I se situací, kdy jsme do promrzlého auta při -15°C nasedli v 5 lidech s oblečením zasypaným sněhem se ventilace dokázala vypořádat - zadní skla sice byla komplet zamlžená, ale předek se s použitím plného výkonu větráku dařilo udržet v celkem rozumném stavu. A jakmile jsem "sněžné muže" !!(a) vyložil, srovnalo se to po chvíli do normálu. Teď ještě čekám, až se mi "poštěstí" jet delší trasu v pořádném dešti a bude-li to OK, budu spokojen. A budu doufat, že se ŘJ zase nezblázní...

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 2 3 [4]  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1566 sec,0.1268 z toho dotazů.