• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Poradna

Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA
 
<< Předchozí téma | Další téma >>
Motor 2,0Dti netáhne a žere
Přejít na stranu  1 [2] 3
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
Autor Příspěvek
lesak
Saturday 28 March 2009 - 21:39:54 Citovat
Vectra A 3,0 V6
Uživatel #1443
Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44
Příspěvků: 450
V jakém jsou stavu lopatky to nevím není tam vidět a venku jsem turbo neměl ale vůli skoušenou prstama jsem nenahmatal,Víš to určitě že to má tlačit 2,4 baru to by znamenalo že to může být tím turbem.ono by tomu všechno naznačovalo (olej v sání,maximální tlak 2 bar a postupně se to zhoršovalo,lenost a spotřeba)Chtělo by to kdyby toto vlákno navštívil yper ten rozumí turbům.

Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí
Odtahová služba
steve
Saturday 28 March 2009 - 21:51:11 Citovat
Vectra GTS
Uživatel #1288
Registrován: Tuesday 16 October 2007 - 23:29:05
Příspěvků: 555
Yper sem ted moc nechodí a hlavně nemá rád když se někdo sere do turba,ale já už ho taky vyndaval u 2.2,je to drobet porod ale jde to.Nesmí se hnout s tím táhlem a hlůavně turbo nepřetočit v dělící rovině mezi turbínou a výfukovými lopatkami.Koukni pod turbo zespoda,vede k němu mazací trubička na olej,jestli tam to není poc.caný a jukni na ten výstup z turba z tý kovový trubky a pak ještě na výstupu z colleru do sání zda je to tam všude stejně zaolejovaný

Opel Vectra B 2.2DTI 16V SPORT -Prodáno
Opel Astra G 1.6 16V Sportive,3dv. přítulkyně-prodáno
Opel Vectra B 1,6 16V hatchback -Prodáno

Opel Vectra GTS OPC Line 2,2 DTi16v-prodano
Opel Astra Twin top 1,8 16v 103kW Cosmo-prodano
Opel Insignia 2.0cdti,Cosmo ST-prodano
Opel Vectra C OPC 2.8 V6 Turbo 225kW-prodano
Opel Astra J OPC 2015
Opel Insignia A OPC 2014
Opel Astra G Bertone 2000
lesak
Saturday 28 March 2009 - 22:00:08 Citovat
Vectra A 3,0 V6
Uživatel #1443
Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44
Příspěvků: 450
Hadice co propojuje tu kovovou trubku z turba do intercoleru a hadice z intercoleru je stejně (docela dost )zaolejovaná jestli to je zespoda nevím to budu muset dát na zdviž.Ale když jsem tam dával ty nový hadičky tak jsem sahal i pod turbo a ruku jsem měl dost špinavou od oleje a humusu takže tam olej bude zřejmě taky.

Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí
Odtahová služba
steve
Saturday 28 March 2009 - 22:18:25 Citovat
Vectra GTS
Uživatel #1288
Registrován: Tuesday 16 October 2007 - 23:29:05
Příspěvků: 555
Ne jde o tom kolik humusu tam je,kolem toho průtokovýho šroubu na mazaání turba to může bejt olepený,ale nesmí z toho tect olej,to pak asi není dobrý znamení.
TZn.pravděpodobnost že to auto má fakt 87tiskm je asi hodně hodně mizivá,pokud ho kupoval u nás není se čemu divit.



Opel Vectra B 2.2DTI 16V SPORT -Prodáno
Opel Astra G 1.6 16V Sportive,3dv. přítulkyně-prodáno
Opel Vectra B 1,6 16V hatchback -Prodáno

Opel Vectra GTS OPC Line 2,2 DTi16v-prodano
Opel Astra Twin top 1,8 16v 103kW Cosmo-prodano
Opel Insignia 2.0cdti,Cosmo ST-prodano
Opel Vectra C OPC 2.8 V6 Turbo 225kW-prodano
Opel Astra J OPC 2015
Opel Insignia A OPC 2014
Opel Astra G Bertone 2000
Yper
Monday 30 March 2009 - 08:53:03 Citovat
Uživatel #251
Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45
Příspěvků: 3550
K tomu, abych mohl diagnostikovat co tomu je, je tady o tomtoho napsáno celkem málo a nebo chybí i jiné informace.
A - z uvedeného nevyplývá, zda přitom, když motor spadne do nouzového režimu, se rozsvítí kontrolka diagnostiky

B - olej v intercooleru a v hadicích bude vždycky, protože před turbo je do sacího potrubí svedeno odvětrávání z motoru a tam se vždy nějaký olej dostane přinejmenším ve formě aerosolu ( a to je ten případ, že olej se MUSÍ za provozu vždy ztrácet - komu se neztrácí-neubývá, tak je něco špatně )

C - zda se jedná o olej z odvětrání či ze samotného turba, tak se pozná následovně - pokud jsou lopatky kompresorového kola začerněné, tak je to olej z odvětrávání motoru. Ono totiž oleje předním labyrintem-pod kompresorovým kolem, noc neubývá, protože tam je přetlak od stlačeného vzduchu - jo, to už by tam musel být vakl takový, že by kolo dřelo o spirální skříň.

D - olej se v intercooleru bude vždy hromadit do určitého množství a to pak přešplouchne do motoru, ale vyždy tam bude bordel, protože v intercooleru dojde ke snížení rychlosti komprimovaného vzduch jeho ochlazením a změnou objemu - takže funguje jako odlučovač - je to nechtěnné - vedlejší efekt.
Stačí jej demontovat a vypláchnout naftou a pak benzínem - občas je to vhodné udělat!
E - k popisované závadě mi chybí informace o té rozsvícené kontrolce diagnostiky, protože pokud by to dělaly zasekávající se statorové lopatky turbínového kola, tak tahle závada se začne projevovat především při plně zahřátém motoru a když se mu dá plnej knedlík. Po dosažení správné rychlosti, která odpovíná nastavenému plynovému pedálu, se totiž statorové lopatky překlápějí do méně optimálního úhlu, aby se tak snížila účinnost turba, protože jinak by došlo k překročení max. plnícího tlaku pro motor a ten by se roztrhl a neustále by měl tendenci zrychlovat až do exploze.
Takže v okamžiku, kdy se dosáhne na turbu max. plnícího tlaku, tak čidlo v sání to zaznamená, pošle údaj ECU, ta chvíli počká (ověření opakujících se hodnot) a pak vydá na solenoid impuls o odstavení podtlaku, který drží lopatky v nejlepším úhlu nátoku. Tím se lopatky mají vrátit do základní pozice jen silou pružiny, ale ta zaseklé lopatky nepřetáhne, tlak je stále vysoký a ECU hodí motor do nouzáku. Pokud to tohle nedělá, je zbytečné Žirafu rozebírat - vyndavat turbo!

E - zaráží mne ale ta vysoká spotřeba a také to, že VGT nic diagnostikou nezjistil a abych mohl říci něco víc, tak raději zavolám Václavovi a pozeptám se ho na jeho pocity a co to dělalo.
Každopádně vysoká spotřeba je v rozporu se vším dosud zjištěným.

F - a co za normálního provozu, motor kouří a nebo nikoliv?, jakou má spotřebu oleje atp.
Aby to nakonec nebylo něco s čerpadlem či jeho elektronikou.


Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Opel, ten má dnes už každý Sopel!!
Yamaha 1100 - Virago
Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel
BMW K1200 LT - auto na dvou kolech
lesak
Monday 30 March 2009 - 20:33:52 Citovat
Vectra A 3,0 V6
Uživatel #1443
Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44
Příspěvků: 450
Děkuji za vyčerpávající odpověď-Kontrolka poruchy se nerosvítila nikdy(to jak jsem psal že se včera při tažení rosvítila tak to byl omyl otec si spletl kontrolky)motor olej nežere vůbec (otec najel cca 9 tis km co auto má a neubyla ani kapka)Při studeném startu velmi málo zakouří(spíš drobet bílej kouř)po cca 5 vteřinách přestane kouřit a pak jde jen horkej vzduch(tak jak to má být)Auto je líný jak za studena tak při provozní teplotě.A je líný (dnes jsem s ním jel cca 15km)až tak že dnes jsem jel po dálnici ve dvou lidech a na plnej knedlík jsem vytáhl po rovině jen 100km/hod to znamená že se závada zhoršuje.U turba jsem měl sundáno jen sání (v hadici drobet oleje a turbo čisté)vakl na hřídely jsem nenahmatal žádnej.Ale hlavně dnes jsem byl s autem znova na diagnostice kde řekly že turbo maká jak má ale prý je vadné čidlo teploty(ukazuje při provozní teplotě -173 stupňů celzia což je zřejmě blbos)ale mate mě že prý je to čidlo shodné i kbudíku ukazatele teploty a ten ukazuje normálně,ale budiž už jsem ho obědnal a zítra ho vyměním.Také mi řekly že kvůli té teplotě -173 jede motor pořád na sitič a je v nouzovém režimu ---je to možné???Také řekly ať skusím vyměnit palivový filtr i když by měl bejt vyměněn před cca rokem.

Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí
Odtahová služba
steve
Monday 30 March 2009 - 21:24:56 Citovat
Vectra GTS
Uživatel #1288
Registrován: Tuesday 16 October 2007 - 23:29:05
Příspěvků: 555
To že je schodné čidlo teploty vody s ukazatelem teploty na budíku je blbost!!!!
Na termostatu jsou čidla 2! jedno s jedním nasunutým konektorem z boku je k ukazateli a ten to druhé (větší)se dvěma kabeli je pro řídící jednotku.
Pokud bys měl auto v nouzáku,jistě by na tebe zasvítila kontrolka poruchy motoru.
Co znamená že turbo dává jak má??Když ti VGT naměřil 2 Bary???

S tím filtrem to je skoro zásadní věc,před těmahle laboracema.Ono neznamená že když je tam,,jenom"rok že je ok!
Asi bych také začal pozorovat kolik to auto asi tak může mít opravdu najeto 87tiskm je až podezřele málo.Když si někdo koupí naftu,i hlavně v D ,tak najezdí minimálně 20tiskm ročně.

Opel Vectra B 2.2DTI 16V SPORT -Prodáno
Opel Astra G 1.6 16V Sportive,3dv. přítulkyně-prodáno
Opel Vectra B 1,6 16V hatchback -Prodáno

Opel Vectra GTS OPC Line 2,2 DTi16v-prodano
Opel Astra Twin top 1,8 16v 103kW Cosmo-prodano
Opel Insignia 2.0cdti,Cosmo ST-prodano
Opel Vectra C OPC 2.8 V6 Turbo 225kW-prodano
Opel Astra J OPC 2015
Opel Insignia A OPC 2014
Opel Astra G Bertone 2000
lesak
Monday 30 March 2009 - 21:59:54 Citovat
Vectra A 3,0 V6
Uživatel #1443
Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44
Příspěvků: 450
No to že turbo maká jak má tak to mě řekli právě dnes na diagnostice a přesněji to nespecofikovaly,já jim na PC neviděl.u těch km si jasně nemůžu bejt jistej s otcem jsem ho byl kupovat v AAA ale auto bylo čerstvě dotaženo z D ani nebylo pořádně umito z přepravy a nebyli zaretušovány růrné šrámy.V AAA ho umejou a vyleští a hlavně Vašek to vyčet z řídící jednotky a já sám bych řekl že opotřebení vozu by odpovídalo km do 100tis (volant pedály a prachovky na ručce a řadičce+ další)ale jistej si člověk nikdy nemůže bejt.Jo máme origo německou servisku.-

Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí
Odtahová služba
VGT
Tuesday 31 March 2009 - 10:50:33 Citovat
Host
Jó, diagnostika závad. To není žádná prča, pánové, ale to víme všichni, že jo?
Podle výčtu kódů závad z ECU se diagnostik může řídit jen v těch jednodušších případech, a to také ne vždycky (ECU občas uloží kód závady jiného čidla, než je skutečnou příčinou problémů).
Takže pak se musí přistoupit ke kontrole hodnot z jednotlivých čidel. Problém bývá v tom, že je (např. pro mě) nemožné získat oficiální data - přesné jmenovité hodnoty, které čidla dávají (mají dávat).
S tou Zafirou jsem jezdil (tedy řídil Lesak), takže jezdili jsme, já byl na sedadle kopilota . Je to motor Y20DTH. Turbodmychadlu jsme věnovali více pozornosti, než by si zasloužilo, tam jsem problém opravdu neviděl - použil jsem formulaci "... turbo tlačí dost (byl tam tlak 2 bary absolutně)".
To znamená, že tlačilo přetlak 1 bar. A nástup toho tlaku byl předpisový, jeho regulace také OK -- jmenovité hodnoty neznám, ale porovnávám to s jinými motory, které jsem měřil. Problém byl jen při částečném zatížení motoru se zpětnou vazbou EGR ventilu (s potenciometrem signalizujícím polohu ventilu). Při plné akceleraci s EGRem nebyl problém -- tam zase byl problém s tím, že motor "měl díru v plynu". A také údaje z čidla teploty vzduchu "cvičily" neúměrně vůči skutečnosti.
Všiml jsem si však jedné věci, které jsem v ten okamžik nevěnoval velkou pozornost, neboť všechny diesely, které jsem do té doby za jízdy měřil, měly obdobný projev. Považoval jsem to sice za trochu divné, ale standartní (když to měly všechny). A navíc: zkuste usledovat najednou, v jeden okamžik, asi 40 číselných údajů, měnících se hodnot -- navíc roztažených do 5 obrazovek.
Těmi divnými hodnotami bylo zpožďování skutečného předvstřiku za hodnotami požadovanými ECU. Ale zpožďovaly se (alespoň podle údajů z ECU) o menší časovou prodlevu, nežli byla "díra v plynu". Teprve před pár dny jsem jel s autem (X20DTH), kterému tyto hodnoty chodily naprosto souhlasně a přesně. Pochváli jsem to majiteli vozu, ten mi odpověděl: vstřikovací čerpadlo je "po generální opravě".
Takže bych se přikláněl k Yperu tušení -- a zaměřil se na to vstřikovací čerpadlo (přidřený předsuvník, či co? Já tyhle moderní konstrukce neznám, s diesely jsem nebyl nikdy kamarád a v minulém století se navíc dělaly jinak než dnes. Teď to má dvě části, to čerpadlo, elektronickou a mechanickou - tušil bych tu mechanickou závadu). Kvalifikovaně to však může rozhodnout a opravit jen "čerpadlář" -- takže víš kam s tím jít, ne? Kam se posílají čerpadla z Bosch servisů .... ??? Pokud nevíš, zeptej se na Vectrawebu, tam mě většinou najdeš http://www.vectraweb.net/php/forum.php?kam=tema&tema=7&Text=&stranka=0
radek28
Tuesday 31 March 2009 - 12:41:43 Citovat
Host
to all+vgt:myslím,že taky je problém v čerpadle,mě odešlo před 2lety a pocitově na tom samým motoru to je nebe a dudy...předtím...líný jako chuj,prodleva v plynu....špatná nálada.klasika-nenatočení...následná výměna za nové čerpadlo.ted lítám jak obdobné motory od konkurence,v mžiku je tam 120km/h (s ohledem na mých 101HP ,ještě jsem tyky dával jiný AGR ventil,to taky dělá hodně.Toto ale jen pocit uživatele,žádnýho odborníka.Leccos si udělám ale do čerpadel a podobných věcí se nepletu.Je ale fakt,že na tomto motoru je to naprostá klasika v závadách a jako vždy je to řacha za opravu....

Rychlá odpověď:

 

Přejít na stranu  1 [2] 3  
Odebírat z poradny: rss 0.92 Odebírat z poradny: rss 2.0 Odebírat z poradny: RDF

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.2442 sec,0.1757 z toho dotazů.