Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Je tam kontrola zhavicov? |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Csala |
| ||
Host | Zdravim vas. Kontroluje si diagnostika aj zhaviace sviecky? Ak by boli nejake vadne, vypise nejaku hlasku? Diky. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Sice nepises jaky motor, ale to je jedno, ani diagnostika, ani Palubni PC zhavice nediagnostikuje. | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Martas napsal ... Sice nepises jaky motor, ale to je jedno, ani diagnostika, ani Palubni PC zhavice nediagnostikuje. No myslel som na 2.2DTI Takze si ich musim skontrolovat sam Dufam, ze je tam nejaky normalny pristup Diky. | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | Bohuzel ne vzdycky jdou zkontrolovat bez demontaze (jejich bezny provozni odpor je blizky zkratu a ohmetr to ne vzdy odhali, resp. jen pokud je prerusenej). | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 1 - v režimu nad cca 10°C žhavení neprobíhá 2 - v režimu teplot od cca 0°C - 10°C žhaví bez rozsvícení kontrolky a pak do doby, než se motor ohřeje ještě dožhavuje - cca 1 km jízdy. 3 - v ržimu teplot pod cca 0°C probíhá žhavení s rozsvícením kontrolky žhavení (značí to, že start se má provést až po zhasnutí této kontrolky) a pak přižhavuje do doby ohřátí - cca opět 1 km jízdy. Z uvedeného pak vyplývá, že pokud jednotka žhaví podle bodů 2 a 3, tak současně dokáže zjistit, že některý ze žhavičů je vadný a to signalizuje rozsvícení kontrolky poruchy motoru a to však jen do doby, než odstaví přižhavování. Pak dojde ke zhasnutí kontrolky poruchy motoru. Po celou dobu však motor není nijak omezen. O který žhavič se jedná, však zjistit nedokáže, protože připojení je paralelní z centrálního přívodu. Současně se tato chyba dá odečíst i z diagnostiky po jejím připojení, protože je zapsaná. Zda se tato hlášká dá odečíst i z palubního PC (MID - multifunkční ident. displej) však nevím, protože jej ve svém autě nemám. Takže tak. Editace: Ano, o který žhavič se jedná, je třeba zkontrolovat ohmetrem nastaveným na nejnižší měření odporů. Žhavič buď žhaví a jeho odpor je v řádu do 3 Ohmů max. a nebo nežhaví, protože je přepálený a pak je odpor nekonečno. Který je vadný se dá zjistit bez jejich demontáže. Sejme se svíčka (na boku se musí secvaknout kleštičkami (na prolisech) a jeden kontakt se dá na blok motoru a druhý na vrch žhaviče. [ Upraveno Monday 08 September 2008 - 07:56:51 ] Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
csala j |
| ||
Host | No mne sa kontrolka zhavenia rozsvieti aj pri vonkajsej teplote vyssej ako +10°C A zacnem si vsimat kontrolku motora, ci nahodou nezhasne spolu s kontrolkou zhavenia - to by znamenalo, ze je vadny zhavic? Diky. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Je už divné to, že Ti kontrolka žhavení (okénko se spirálou) naskočí při teplotě nad 10°C. To by nemělo. K té druhé části - kontrolka poruchy motoru se nerozsvítí ihned - až při nastartovaném motoru za cca 5 vteřin a svítí tak dlouho, dokud jednotka žhavení pouští do žhavičů šťávu. Pak po údaji z teplotního čidla nad temostatem vyhodnotí zahřátí motoru a žhavení se odstaví a zhasne i kontrolka poruchy motoru - to vše platí pro případ, že je nějaký žhavič vadný a nebo možná i sama jednotka žhavení.. ŘJ auta, tzv.ECU řídí jednotku žhavení - dodává jí informace o teplotě motoru před startem a po nastartování a ta naopak hlásí údaj o poruše žhavení - např. vadný žhavič - zase jí a ta to zobrazí na dobu určitou rozsvícením kontrolky o poruše motoru. Ve Tvém případě bych zajel za někým, kdo má diagnostiku na notebooku a zkontroloval bych údaje o teplotě při běžícím motoru a nebo přímo při jízdě. Zda údaj teploty z ECU, z příslušného čidla teploty vůbec funguje a nebo zda funguje správně. Při nenastartovaném autě a zapnutém klíčku by teplota motoru měla být zhruba stejná jako venkovní teplota a nebo trochu nižší - pokud auto mělo čas vychladnout např. přes noc. Pokud bude teplota venku 15°C a ECU přes diagnostiku bude hlásit teplotu okolo 0°C, tak čidlo je v háji a to klidně být může, přičemž po dosažení určité teploty pak může začít měřit. Podívej se na přiložený obrázek a vlevo dole si najdi, kde jsou čidla teploty a podívej se na ně v reálu. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
csala j. |
| ||
Host | No kontrolka zhavenia sa rozsvieti myslim vzdy, aj pri vonkajsej teplote 20°C. Je pravda, ze len na kratku dobu. Ale zase, ak by bol problem s meranim teploty a cidlo by hlasilo zimu, cize by to predcasne zhavilo, na zavadu dobreho startu by to nebolo Nevsimol som si, zeby mi kontrolka poruchy motora po starte svietila Ale taktiez predpokladam, ze diagnostika zhavicov ma len obmedzene moznosti. Stary zhavic este preruseny nemusi byt, ale zhavi slabo a hlavne nie na spicke. | ||
| |||
Dreamer |
| ||
Host | Tento problém řeším delší dobu. Také mi to ještě žhaví okolo 10 stupňů. A jakmile to nenžhaví a motor vychladne tak musím točit tak 5 sekund. Nevíte někdo jaký odpor by mělo mít to čidlo, které dává údaj o teplotě ECU? | ||
| |||
csala j. |
| ||
Host | Pani, toto stoji za prestudovanie Odkaz | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |