• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira ostatní :: Re: [hlasování] Opel ZAFIRA 1.8 nebo 2.2 direct
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
daffson
Odeslal: Thursday 15 July 2010 - 00:09:39
Zdravím vás všechny.

Postupně se už opravdu dostávám do finálního výběru nového vozu a řekl bych že po tom všem jsem asi dospěl k Opelu Zafira 1.8 103kW nebo 2.2 direct 110kW. V záloze ještě visí Ford C-Max 2.0 107kW vše v benzínu (nafta v mém případě opravdu nemá cenu), cena 300.000 - max. 330.000.

Chci aby to taky aspoň trošku jelo ale hlavně chci spolehlivost. Jeden známý má tu 1.8 103kW a má dlohodobě spotřebu 8,04 l na 100km. Stejnětak uživatel IJK na moje.auto.cz uvádí okolo 8 l. Oba z větší části po městě ale ne v zácpách - což se týká i mě. Do práce jezdím sockou a když už někam někdy jedem, tak krom víkendů nebo dovolených spíš jen ve večerních hodinách po obchvatech okolo Prahy. Naprostá většina cest je tak do 15km.

Auto by mělo být jak jsem psal tak okolo 300.000 CZK / 12.000 EUR. V německu jich je relativně dost tak 2006/2007 s km do 60000. S těmi 2.2 je to podstatně horší. Najedu tak max 10000 ročně a proto není asi úplně priorita spotřeba, ale spíš spolehlivost.

Vím že ta 1.8 by asi relativně mohla stačit, ale právě je otázka zda její menší kroutící moment 175Nm vs 215Nm a taky špička výkonu 103kW (6300ot) vs 110kW (5600ot) ve vyšších otáčkách nebude mít za následek podobnou spotřebu. Také ještě 6st převodovka u 2.2

Mám taky trochu strach z toho variabilního časování ventilů u 1.8

Problém je že téměř nikdo v ČR tu 2.2 direct ale ani tu 1.8 moc nemá.

Máte někdo nějaké zkušenosti???

Strašně moc dík předem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


PS: Mám Astru G, 1.4 16V 66kW, občas jezdím i s Octavia 1.8T 110kW a pocit výkonu někde mezi by byl OK.
Poslední odpovědi
Jiřik
Odeslal: Sunday 22 August 2010 - 20:33:57

Csalo, díky, teď už jen R6 od BMW!
csala
Odeslal: Thursday 19 August 2010 - 14:53:18

Nieco o vibraciach motora a nie len o nich je tu Odkaz
Jiřik
Odeslal: Thursday 19 August 2010 - 13:46:08

To jsou dva hřídele dole v bloku, který rotujou obráceně než klikovka a pohlcujou parazitní momenty, které čtyřválec při chodu vytváří ( vibrace) Výsledek- šestiválcová kultura chodu, poznáš hlavně při volnoběhu a akceleraci z něj, ale i na vibracích při vysokých otáčkách.
daffson
Odeslal: Thursday 19 August 2010 - 11:37:27

Jiřik napsal ...

2.2 by byl pro mě jasnej favorit. Sice se lidi bojej toho přímého vstřiku, ale to bylo před pár lety s 16v to samé....:) Ten test už nevím přesně, kde jsem četl, myslím, že to bylo ve Vectře v nějakém časopise. Já osobně mám taky 2.2 v merku, až dojezdím svou AF C20XE tak bych chtěl přehodit LPG Stag 300 právě do podobného motoru , samozřejmě ale s vstřkem do potrubí (Z22SE). Principielně má velkej čtyřválec výhody i proti šestiválcům- drtivej nástup krouťáku, nižší specifická spotřeba, nižší hmotnost, má hliníkovej blok, řetěz.
A výhoda proti všem ostatním motorům Opel: vyvažovací hřídele.
Kdyby dělal někdo v malejch autech čtyřválce 2.4 a víc, výkon tak 130kW dejte mi vědět.


Ona má ta 2.2 řetěz místo řemenu? Nooo to je taky dobrý - to jsem ani nevěděl.

A vyvyžovací hřídele? To je prosímtě co?

Děkuji předem.
Jiřik
Odeslal: Wednesday 18 August 2010 - 21:00:12

2.2 by byl pro mě jasnej favorit. Sice se lidi bojej toho přímého vstřiku, ale to bylo před pár lety s 16v to samé....:) Ten test už nevím přesně, kde jsem četl, myslím, že to bylo ve Vectře v nějakém časopise. Já osobně mám taky 2.2 v merku, až dojezdím svou AF C20XE tak bych chtěl přehodit LPG Stag 300 právě do podobného motoru , samozřejmě ale s vstřkem do potrubí (Z22SE). Principielně má velkej čtyřválec výhody i proti šestiválcům- drtivej nástup krouťáku, nižší specifická spotřeba, nižší hmotnost, má hliníkovej blok, řetěz.
A výhoda proti všem ostatním motorům Opel: vyvažovací hřídele.
Kdyby dělal někdo v malejch autech čtyřválce 2.4 a víc, výkon tak 130kW dejte mi vědět.
mates
Odeslal: Tuesday 17 August 2010 - 14:45:30

Přeunuto z duplicitního vlákna:
Daffson napsal ...

Dobrý den opět všem.

Posunul jsem se ve výběru vozu již snad do opravdu poslední fáze ale teď už opravdu velmi tápu a přemýšlím a nějak nenacházím řešení.

Vybral jsem Opel Zafira, rok výroby přibližně 2006. Jak už jsem psal v minulém vlákně, najedu okolo 10.000km za rok nicméně přepokládám že se nájezd může do budoucna trochu zvýšit - rozhodně ne však na více než 20.000km. Z těch 10.000km najedu 50:50 město/mimo město. Po městě trasy do 15km.

Projel jsem se s 2.2direct a zamítl tímto benzín 1.8 103kW který už by mi silou nevyhovoval. Ač jsem byl původně proti dieselu, tak mi stále vrtá hlavou zda by nebyl vhodnější. Auta stojí v podstatě stejně peněz (okolo 300-330k CZK), tzn. stejné náklady na pořízení. (oba 110kW)

Spotřeba u dieselu výrazně nižší, nicméně se obávám aby se mi toto nevymstilo v podobě nákladů na opravy. Bohužel zas tak daleko moje vědomosti nesahají nicméně selkým rozumem předpokládám že co v autě není se nemůže pokazit a právě u toho dieselu se bojím věcí jako je:

1) Turbo
2) DPF
3) Všemožné filtry
4) Váha vzduchu? (nevím zda 2.2direct nemá taky)
5) EGR / AGR ventil (tuším že 2.2 také nemá)
6) případně něco dalšího

Může mi někdo trochu ulehčit rozhodování a vysvětlit jak to s těmi motory je a jaké je riziko v 1.9 CDTI 110kW vs 2.2direct 110kW?

Mnohokrát děkuji všem !!!!

daffson
Odeslal: Tuesday 17 August 2010 - 13:02:24

Martas napsal ...

Ten odkaz uz nefunguje takze nevim v jake cenova hladine se chces pohybovat ale jestli 330 000 tak to si 120 000 puc a kup si novy.

s 1,6 je vybava 111 lehce prez 400 000
s 1,8 ta sama za 450 000
a s 1,7CDTi/81kW za 460 000

Budes mit novy auto a klid.


Hele - nový by bylo fajn, ale já opravdu nechci tu 1.8. 2.2. už sehnat nová nejde a navíc by byla někde u půl míče. Nejde ani o to že by nebyly úplně peníze, ale jednoduše nechci dávat do auta tolik peněz.

Ale děkuji za příspěvek.
Martas
Odeslal: Saturday 14 August 2010 - 07:09:30

Ten odkaz uz nefunguje takze nevim v jake cenova hladine se chces pohybovat ale jestli 330 000 tak to si 120 000 puc a kup si novy.

s 1,6 je vybava 111 lehce prez 400 000
s 1,8 ta sama za 450 000
a s 1,7CDTi/81kW za 460 000

Budes mit novy auto a klid.
Martas
Odeslal: Saturday 14 August 2010 - 06:54:58

daffson napsal ...

To nějak moc nechci řešit, auto bych stejně bral v GER, jen mne nahlodává přeci jen ještě porovnání s nafrou 1.9 CDTI 110KW. Ceny jsou v GER s 2.2 direct velmi podobné a jízdně alespoň dle papírů také, s tím že diesel asi bude mít trochu lepší pružnost. Jde o to zda to co ušetřím na palivu/spotřebě pak nenarvu do oprav a údržby CDTI? Co jsem tak koukal - dost problematický motor. Jak jsem psal již výše, najedu tak 10kkm za rok, z toho 5kkm po městě a hlavně krátké cesty do 15km.


V tom pripade je diesel ta nejhorsi motorizace co si muzes poridit. Sice u ojetiny se setre ten rozdil v cene mezi benzinem a dieselem ale na kratke popojizdeni je dieselovy motor novejsi konstrukce naprosto nevhodny. Zrovna v Zafire se tenhle motor ohriva pokud je chladno i 20km a pokud vuz neni vybaven elektrickym topenim tak po celou tu dobu temer netopi. Dalsi veci je jestli ma nebo nema DPF Filtr, pokud ANO dalsi problem navic. Pocitej ze s naftou (jakoukoliv) budes v zime mrznout a spotreba bude o 1/3 vyssi. No a investicich do udrzby u CDTi ojetin tu mas tolik vlaken ze si z toho obrazek muzes udelat taky.

U Zafiry fakt tezko rict co vybrat jestli jezdis predevsim po meste tak i ta 2,2 bude mit docela spotrebu a 6tikvalt ti pak bude nanic. Ted aktualne se Zafiry diky cene jakozto novy pomerne hodne prodavaj i s 1,6/85kW.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0774 sec,0.0304 z toho dotazů.