Témata příspěvků | |
Termit | Ahoj,tak jsem snad přečetl všechno co tu kdo píše o startování a zafiře a petřeboval bych prosím nějak vydedukovat moji závadu.Začnu základními udaji: Zafira 2.0 Di 16 Vent. motor X20 DTL, rv: 99,najeto 188tis km servisní knížka: pravidelná kontrola plus něm. razítka z opla. Koupeno v létě. Problém: papá olej asi 3L na 15tis km, pod venkovní teplotu 3C startuje asi 5 sec, pod 0C už jenom točí. s eterem nastartuje prakticky ihned jen co se plyn dostane sacim potrubím do motoru asi 3 otáčky.Tím bych asi vyloučil to padání nafty, i když...(nafta by padala i za tepla?) Vservisu ve Warnsdorfu mi odborně vyměnili žhaviče(preventivně) tak že je nedotáhli a jeden starý přetrhli.Zjistil jsem to teď když jsem hledal proč to nestartuje.Vyměnil jsem tři ten 4tvrtý má asi smůlu, změřeno ometrem a ampermetrem a kupodivu jeho všechny hodnoty jsou stejné jako ty tři.Změřeno napětí na žh. při žhavení a asi 18 sec po zhasnutí kontrolky.Vyměněny filtry,namontován zpetný ventil před filtr,výměna komplet hadiček přepadu.diagnostika i za jízdy v bosh servisu.čerpadlo prý ok.Divili se že to auto vůbec nekouří.Kouří mi jenom po startu - hafo bílých smradlavých par.Dočetl jsem se tu o gumičkách pod vstřikama, ale tady co jsem koukal jsou vstřiky schovaný pod vačkou...Teď už mi zbývá asi jen komprese.No a spotřeba mě taky trošku překvapila.9l na 100km. Ale 150 kg stále v kufru- opravuji kotle- kdyby někdo něco potreboval....Bez toho eteru by to bylo auto pro jižní státy.Měl jsem rendlíka 19 , 500tis 94, teď s ním jezdí kamarád bylo mi líto ho sešrotovat za ty služby.nikdy mě nenechalo ve štychu. Do zafiry jsem se zamiloval na první pohled,a těch 7 míst....Chtěl byj ji mít v cajku jako toho rendla.Predse to nevzdám.Tak a tedˇ prosím babo raď..... |
Poslední odpovědi | |
Jan Valach | Cerpadlo elektronicky pedvstrik.Na 100%Nerad se s tema amaterama.Pokavad si ho nemel demontovane tak v BOSCH servisu a ani na dignostice nic nejisti.Zavisi totiz na davce a na dobe predvstriku.JEDINE DO SERVISU NA CERPADLA ale to je skoda penez.Nove nebo repasovane. |
Termit | Nejspíš ten motor vyvíjeli tajně v NASA a když jim spadla Columbia tak to stáhli z výroby.Mám orig. servisní knížku i s návodem z německa a ten motor tam neni __; |
mates | Termit: no jsi náš Stahuj - astra - manual astra G. Ale je fakt, že tam vidím všechny možný motory, jen ne ten tvůj...což mi hlava nebere |
Termit | mates...Technická,jak se pozná jestli jsem u vás v klubu nebo ne?Nick,hvězdičky,nebo zaplacený příspěvek nestačí? Okres Ustí nad Labem 3tí od zhora.V sekci ,stahuj,jsem před měsícem našel akorát návod k obsluze, ale můj typ motoru tam nebyl.Tak jsem aspoň zjistil kde se rozsvěcí světlo v kabině.Ale já mám na mysli příručku kde je popis ruzných základních oprav a ůdržby, s popisem motoru, spotřeb, náplní,tak jak jsem to měl na rendlíka.čus Termit. ps: ted se tam jdu hned podívat,jestli tam něco nového nepřibylo. |
mates | RRAAFF napsal ... No prodává se knížka "Jak na to" ( Odkaz ) . Zdá se mi teda celkem drahá. Ale většinou ji mívají i v knihovně, tak je možná lepší si ji ofotit nebo někde stáhnout. A není lepší přidat se k nám do klubu (členství stojí ani ne půlku) a stáhnout si to ze sekce "Stahuj"? _; |
Termit | S tím souhlasím ,nějaký problém tam nejspíš bude, ale proč si nepomoct aspon trochu a neničit motor etherem. A za chvíli bude jaro !!(a) |
JardaB | No experimentovani s ruznou naftou muze byt zajimave, ale nic to nezmeni na faktu, ze ten motor ma nejaky problem. To proste musi chytit na jakoukoli naftu, i v -20. |
Termit | Tak jsem trochu jezdil a tady jsou moje postřehy: Tankuji vždy plnou a vyjíždím do prvního rozsvícení kontrolky. 1. Agip Černý most Praha 50l + pixla na čištění wins nebo tak něco. - starty i v -5 vcelku v pohodě bez etheru. 2. Shell Teplice u intersparu (nejdražší nafta jakou jsem tam kdy vrazil)a prý super.ale nic moc.Tak zase používám ether. 3. nevydržím a dolívám 20l toho samého + na 50l aditiva od castrolu .. beze změn, ale oteplilo se tak jen 3 krát žhavím. 4.Agip výpadovka z Prahy na Teplice - plná + aditiva od castrolu... ještě že jsem jezdil samý dálky a bylo brzo dno. 5. Agip Černý most Praha 50l + wins ... stejné jako u 1. zase to startuje. 6, Toma nebo jak se menuje u hypernovy v Teplicích 50l ... To samý jak 3 a 4 a možná lehce vyšší spotřeba 7. Ještě pár km ujedu a skusím tu samou benzínku a dám wins a uvidíme.A nakonec skusím vervu. |
Termit | Ahojky,dík za zlepšení nálady.Ale to přirovnání ke kopanci do břicha... __;)nemělo chybu. Já dávám čistič brzd, ten není tak vostrej,je to jenom takový šťouchnutí do žeber.A co mám dělat? , předse nepojedu opravovat kotle autobusem.A teplej motor na volnoběh při -5C, za deset minut? !!(a) Topení mi ho stačí uchladit že se ručička ani nehne.podotýkám že výstup do chladiče je studenej.Ráno přidu,nastartuji,oškrábu auto a po 500m mi to topí, ale ručička ani tuk.Těch 15 km je asi možná moc, ale jen co zítra pojedu tak napíši. Ještě k tomu tankování.Najel jsem 1/2mil. km s ren. r19 benz. a byl sakra zmlsanej.Dal mi sežrat každej špatnej benzín, kterej jsem mu dal.Tak mám vytipováno kde natankovat a kde ne,a to skoro v celý republice, (teď přeháním). Je fakt že nafta je nafta a absorbuje daleko víc vody než benzín,No prostě pořád čekám až budu mít práznou nádrž a vyzkouším tu vervu. Jinak od jézedďáků maximálně brambory.ani kotle neumějí dělat. !!(a) |