Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Zafira motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Výška hladiny oleje |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
McJOHN |
| ||
Uživatel #1085 Registrován: Tuesday 17 April 2007 - 15:06:08Příspěvků: 329 | Ne, že by to nyní bylo v mé situaci aktuální,ale.... Když se ohřeje motor, tak na volnoběh mi problikávala kontrolka oleje. Dle měrky (byť informativně) tam oleje bylo dost. Palubní PC taky nehlásil nic. Kde mohla být chyba? Omega B Caravan X25XE 96´ automat (po opravě už zase slouží a brázdí silnice) Omega B Sedan X25XE 97´automat (v "pánu", odsloužila si svoje) Omega A Caravan C20NE 87´ automat (už dojezdila) | ||
| |||
Martas |
| ||
Host | To cidlo je velmi primitivni vicemene kulika s pruzinkou, stane se, ze se zanese ... Me u VeA svitia vzdycky pul minuty pote co jsem vytocil motor prez 5000 a pak to zhaslo. | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 Maxim: u Tebe to jsou dvě věci. Máš-li palubní PC, tak tam máš jak elektronické čidlo hladiny oleje, tak potom ještě i to co máme my všici ostatní - tlakové čidlo oleje. Pokud svítí elektronické čidlo hladiny oleje, hlásí to malou hladinu nebo obecně malé množství náplně. Motor tím nepoškodíš, ale můžeš ublížit oleji, protože ten si tzv. neodpočine v olejové vaně a neochladí se a jde hned zpět do procesu mazání. Pokud se rozsvítí čidlo tlaku oleje, tak pak je jen jedno řešení - okamžitě zastavit a nejet dál a olej doplnit, protože nejspíš už došlo k nasávání vzduchu, protože hladina oleje je pod sacím košem, který není úplně na dně. 2 McJohn: příčin ve Tvém případě může být několik: A - degradovaný olej palivem - tzn. že jeho hustota je malá a tím pádem poklesne i viskozita a z výtlaku čerpadla se velmi snadno protlačí přes lágry a tím na výtlaku čerpadla poklesne tlak a ten je signalizován poblikávající kontrolkou mazání - zejména při volnoběžných otáčkách. B - Další příčinou je nevhodný typ oleje (0Wxx, 5Wxx) vzhledem k velkému kilometrovému proběhu motoru (moc naježděno), větším vůlím na šálách, kterými se olej velmi snadno protlačí. C - olejové zubové čerpadlo má velké vůle a při nízkých otáčkách motoru a tedy i nízkých otáčkách čerpadla, olej uniká zpět do sání čerpadla (pod zubovými koly a nebo mezi ozuby kola a stěnou čerpadla. D - přetlakový olejový ventil dobře netěsní - může být pod ním snítko nešistory a neuzavřel se úplně, nebo došlo ke korozi přítlačné pružiny a touto součástkou je olej z výtlaku trvale přepouštěn do sání. E - špatný typ oleje, který má nízkou tlakovou pevnost. Jsou to různé druhy oleje pro skvělé výrobky VW a Škoda, které jsou šité na míru pro daný typ motoru a které ztrácí viskozitu a pevnost filmu s vyšší telotou. A nebo oleje, které mají na konci SAE specifikace nižší číslo než 40 a které nejsou dobré pro starší motory a nebo pro provoz ve městě, kde se motor hodně zahřívá a málo chladí - zejména olejová vana. Obvykle pro první identifikaci problému stačí olej vyměnit a dát tam o třídu vyšší. Mám-li teď např. olej 10w30, postačuje dát olej 10w40 a nebo 15w40. Tenhle problém, co máš, je zpravidla nejpalčivější v letních měsících.¨ Pokud to nepomůže, tak dát ještě i nějakou přísadu do oleje. Jinak platí sundat vanu, povolit šály a znovu je utáhnout správným momentem - dá se to i takhle očůrat. Olejové čerpadlo údajně opravit nelze - jen vyměnit za jiné. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
McJOHN |
| ||
Uživatel #1085 Registrován: Tuesday 17 April 2007 - 15:06:08Příspěvků: 329 | Ypere takže F přetlačování s objektem o vyšší hmotnosti s příslušnou kinetickou energií v průsečíku tras. Je to tak správně? Omega B Caravan X25XE 96´ automat (po opravě už zase slouží a brázdí silnice) Omega B Sedan X25XE 97´automat (v "pánu", odsloužila si svoje) Omega A Caravan C20NE 87´ automat (už dojezdila) | ||
| |||
maxim |
| ||
Host | Děkuji Ypere _; | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 McJohn: ..tobě tak něco vysvětlovat Jseš ještě větší vědátor než já! 2 Maxim: O.K. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | 2 McJohn: ještě něco pro Tebe! Až se Ti podaří motor opravit, protože teď je to asi pro Tebe OffTopic, tak tam dej tohle. Používám to s úspěchem již několik let a nebo jeho ekvivalent od f. STP. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |