Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Píská turbo |
Přejít na stranu [1] 2 | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
Blackbird |
| ||
Host | Zdravím vąechny, mám dotaz: po nastartování mojí VeBe píská turbo, předpokládám, ľe to znamená, ľe se blbě maľe. Kdyľ se motor zahřeje, přejde to. Co myslíte, je chýtrý chvilku počkat a nechat motor běľet na volnoběh, neľ se ohřeje olej? Díky bb | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | ted de vo to jestli uz neni naky nacaty, prave diky nedostatecnymu mazani | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Rozhodně nenechávat zahřát motor na volnoběh - ąpatně se maľe. | ||
| |||
maniac |
| ||
Host | riwal napsal ... Rozhodně nenechávat zahřát motor na volnoběh - ąpatně se maľe. jak to myslíą? to nesmím nechávat zahřívat motor na volnoběh? můľu s tím něco zkazit?Dnes kdyľ bylo hnusně tak jsem nastartoval motor a ąel jsem ometat sníh. to je ąpatně?díky | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | To je to nejhorąí co můľeą se studeným motorem udělat - přečti jakejkoli manuál k autu a vsadim se, ľe to tam bude výrazně uvedeno. Vľdycky se má zahřívat motor jízdou s včasným řazením aby se za studena zase nevytáčel moc. [ Edited Tue Nov 09 2004, 12:08PM ] | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | Jak říká Riwal, tyhle motory jsou dělané tak, ľe po nastartování se máą rozjet, nijak moc nevytáčet, ale rozjet - není to ąkodovka, která se musela zahřát, aby vůbec jela. Pískání turba můľe být z několika důvodů. 1)potřeboval bych vědět, kolik máą najeto 2)jaký olej pouľíváą 3)při přidání se zvůk mění a jak 4)jaký pouľíváą vzduchový filtr 5)zda zvuk(pískot) přiąel aľ teprve teď s chladnými rány? Jinak doporučuji jednoduchou kontrolu a to co nejdříve! Sundej z turba gumovou hadici, která vede na jeho střed - vede z boxu (filtru vzduchu). Na tomhle gumovém vedení je i váha vzduchu. Plastový mezikus, do kterého vedou dráty. To sundej také, líp se ti to celé sundá.Je to na motex pásky atp. Jednoduchá práce. Sundáním téhle přívodní hadice se ti odkryje sání turba. Otvor tak na dva prsty (palec a ukazovák levé ruky) - uvidíą hřídelku, část dmychadlového kola (lopatky) a jistící matku-tisícihran. Za tuhle matku chytneą, zatlačíą a hned zatáhneą - pokud je vůle jen jeden mm, tak máą načaté axiální kluzné loľisko - důsledek-oděláą sací kolo (cena s DPH cca 3000,-Kč). Pak s touhle hřídelkou zavexluj nahoru a dolů - pokud bude vůle (dá se tolerovat asi tak 0,5 mm), tak máą v háji kluzné radiální loľisko(ka) - oděláą jak sací kolo, tak i radiální turbínové kolo - to se prodává jen vcelku s hřídelí - cena s DPH 3,500,-Kč. Jinak neriskuj, protoľe pokud to je takhle načaté, vydrľí uľ jen velmi, velmi málo - ľivotnost jde dolů geometrickou řadou. Pokud budeą chtít něco vědět, tak se ozvi i na můj E-mail (v profilu). Jo a jeątě něco - současně s tím se ti začne zvedat i spotřeba oleje - pak budeą i po opravě jezdit několik daląích tisíc km, neľ se celý systém vyčistí a přestaneą kouřit! Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | v manualu je napsano, ze motor se nema pretacet, ale ani podtacet (automat treba udrzuje otacky vyssi, ale ne vysoke), navic se tim kurvi kat spatnym spalovanim (za to ruku do ohne ale nedam) a pomalou jizdou se kat rychleji zahreje a dostane se do spravne teploty. Ja to nechavam dycky vrcet na volnobeh nekolik malo vterin (asi tak 5 - aby se olej dostal opravdu vsude) a pak se rozjedu. | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | A je to urcite z turba??? | ||
| |||
Lukass |
| ||
Host | Přesně tak, já bych to taky typnul na něco jinýho, myslím si ľe takhle píská studenej řemen od alternátoru, aspoň mě to tak dělá, po zahřátí to zmizí. | ||
| |||
Lib |
| ||
Host | me jecely (pry) loziska na altiku (v astre), se to vymenilo a byl klid. Ale to jecelo jen v urcitych otackach (do 2k tusim) a taky za studena | ||
| |||
Přejít na stranu [1] 2 | |