Autor
|
Příspěvek
|
prtka | Friday 13 January 2006 - 08:28:22 | | |
Tak teď z toho mám úplný guláš...ale to je jedno hlavně ,že to funguje Podle mě Václav GT myslí teplou vodu...jako že se nezahřívá....a jikom jako technicky ,že se nedostane k tomu termu...aspoň tak jsem to pochopil já...pokud ovšem nemluvíte vy o jedné věci společně a já to chápu úplně jinak |
| |
|
TOMas | Friday 13 January 2006 - 09:09:01 | | |
Zeptám se ještě k tématu - jaká je ideální (správná) provozní teplota motoru X16 SZR ? Já že když si v zimě při jízdě zatopím, tak mi ručička o trošku klesne a to cca na 87°. Je to ještě ok nebo uz ne (tj. víc to žere) ? Díky. |
| |
|
SnowMan X | Friday 13 January 2006 - 13:53:11 | | |
Na mojí Astře Z14XE se motor při venkovní teplotě cca -5C ohřeje na provozní teplotu 90C po ujetí cca 5-6 km. |
| |
|
kosta | Friday 13 January 2006 - 16:08:18 | | |
vaclav GT: ten delši termostat v leze hlavni aby pasoval pruměr a aby bylo možne stahnout sponou |
| |
|
Václav GT | Friday 13 January 2006 - 16:56:55 | | |
2 Prťka: já a Jikom píšeme oba dva o tom samém a vpodstatě to samé (můj popis je z Pá pro 02 2005, 09:27). Původní termostat zůstal otevřený, takže nyní jako by tam ani nebyl. 2 Kosta: napiš mi, prosím, na můj email Email. Pošlu ti foto a výkres s rozměry toho termostatu co je určen k montáži do hadice (cena cca 300,-Kč). Abys to mohl posoudit. 2 TOMas: to je dobré. Navíc tvých 87°C na přístrojovce nemusí být nutně na motoru (viz str.2 tohodle vlákna, Čt říj 13 2005, 12:28). 2 Hanek: pokud se to stane skokem, je závada v elektroinstalaci. Pokud je ten pokles pozvolný a jen za velkého mrazu (např. -12°C a méně), tak je to možné. Kdyby to bylo např při -5°C, tak asi nedovírá termostat. Projdi si tohle vlákno a zjisti, jak je na tom tvůj termostat. |
| |
|
Jikom | Friday 13 January 2006 - 18:04:26 | | |
Prtka: pokud term. nemá dirku, je odvzdusnění řešeno hadičkou do ex. nádržky. |
| |
|
prtka | Friday 13 January 2006 - 20:05:08 | | |
jikom vzdávám to..nemluvíte o tom samém...já jsem se neptal kdo má nebo nemá dírku,já se ptal jak jsi to myslel s tou teplotou u termu |
| |
|
Václav GT | Monday 16 January 2006 - 08:37:57 | | |
Tak tedy jak nejjednodušeji opravit vadný termostat u vozidel, která mají termostat chlazení motoru umístěn pod rozvody (X16SZ /SZR)? Zde je výměna termostatu drahá cenou za práci (rozvody se přitom musí demontovat a poté znovu nasadit). To lze obejít tak, že se do hadice od termostatu do chladiče vmontuje druhý termostat, přičemž ten původní (téměř vždy při poruše zůstane v otevřené poloze) se v motoru ponechá. Typ vhodný pro tento účel má označení 4595.89 a 4324.89 od firmy VERN anebo WH3029.89 od firmy Wahler.(ta čísla za tečkou značí otevírací teplotu). Šel by použít i termostat s otevírací teplotou 92. Výše zmíněné termostaty se používají ve více vozidlech, některá z nich: Renault 4,5,9,12,21,25,Espace II, Volvo 340-360, Dacia 1300. Termostat se vstrčí do hadice a zvnější strany přitáhne páskovou sponou. Cena termostatu 290 – 325 Kč s daní. |
| |
|
Z14XE | Sunday 19 February 2006 - 23:37:14 | | |
..při dočtení této diskuze jsem dostal odpověď na otázku, proč mi teď v zimě nehřeje jak má, ve velkém mrazu jsem to přisuzoval podmínkám -10 a -15°C ale teď po oteplení žádná změna, nemám problémy s tím že by tepl. padala na 0, ale je to první zima kdy při běžné jízdě teplotu nedostanu na 90°C vždy se zastaví ve 2/3 mezi 80/90 takže asi těch 86-87°C vím katastrofa to není, ale bývalo to lepší.......řešil jste někdo výměnu termostatu u motoru Z14XE r.v.2001, děkuji.. za kolik, u koho jo a je stejně B*BĚ uložen jako u motoru, který je zde tak rozsáhle rozebírán?? |
| |
|
Václav GT | Monday 20 February 2006 - 14:00:40 | | |
Václav GT napsal ... .... nejdříve, jak vám ukazuje teploměr na přístrojové desce. Teplotní čidlo časem stárne a ukazuje nižší teplotu než je skutečná. Měl jsem pocit (podle teploměru na přístrojovce), že mám motor podchlazen. Není tomu tak, teploměr ukazuje o 10 st.Celsia méně v celém rozsahu (VeA, stáří 12 roků, měřeno laboratorním teploměrem, sondou uvnitř víčka termostatu). Takže, kolego, abys nevyměnil termostat (stojí od 1300,- do 1800,-Kč + práce) a nezjistil pak, že je to to samé. to špatné topení může být zapřičiněné i něčím jiným (nastavením klapek topení, přisáváním studeného vzduchu, zaneseným filtrem ...). Náhr. termostaty najdeš např. na Odkaz Odkaz |
| |
|
|