Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Astra :: ASTRA |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Proč se zaslepuje EGR ventil? |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Pavlik |
| ||
Host | Dobrý den, napsal by mi někdo z jakého důvodu se zaslepuje EGR ventil? Nechápu ten důvod. Děkuji | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | Zanasi sani bordelem ze spalin a nektere typy maji i tendenci vzdat funcnost po nejake dobe... Myslim ale, ze se to u novejsich aut uz moc neresi. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Pavlik |
| ||
Host | Díky za informaci | ||
| |||
lesak |
| ||
Vectra A 3,0 V6 Uživatel #1443 Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44Příspěvků: 450 | Nejlepší by bylo kdyby jsi zjistil co přesně má za činnost ten EGR pak bys jsi nejlépe pochopil co tím získáš když ho zaslepíš.Zjednodušeně řečeno je tam kvůli ekologii,až 40% výfukových spali jde zpětně do sání aby se co nejvíc vyčistili.Tím se sání velmi zanáší a motor nedokáže sát dost vzduchu.A samozřejmě co asi bude motoru víc chutnat -čistý vzduch nebo bordel ze sazema z výfuku.Samozřejmě to má i své záporné stránky-dost často se stane že to řj pozná a vyhodí chybu nebo to rovnou přepne do nouzového režimu.Je to tak 50:50.EGR to je taková pomocná berlička výrobců aby splňovali emisní normy,ale při tom to motorům moc nepomáhá a emise jsou lepší dokud se nezasere sání. Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí Odtahová služba | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Četl jsem, že u motorů s variabilními vačkami nebo turbomotorů to není vůbec třeba, tzn. jak psal Lesák taková znouzectnost. Prostě u Opelu se na motorech už hodně dlouho škudlí mimochodem jsem někde četl o Saabu atmosféře 3.0 V6 se 195kW/6900 ot., což nezní už vůbec špatně! Je to motor Opelu? | ||
| |||
JardaB |
| ||
Uživatel #365 Registrován: Monday 02 May 2005 - 22:27:36Příspěvků: 4020 | No on ten ucel je hlavne ve snizeni teploty horeni a tim i oxidu dusiku. Proste bez EGR je ve valci relativne malo ridke smesi, ktera hori pri vysoke teplote, spalinami se snizi obsah kysliku a teplota horeni je samozrejme nizsi (spaliny funguji jako inertni plyn) Prirozene asi budou i jine metody, jak dosahnout tohoto vysledku, EGR je asi nejjednodussi a nejlevnejsi. Uplatnuje se samozrejme jen pri malych vykonech. Twingo II, 43 kW, pro takove to jezdeni kolem komina Opel Mokka 1.7 CDTI, firemni pracant Renault Megane Cabrio 2.0 IDE, mazlik Fikus 1.6Ti | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Právě že to jde daleko lépe a elegantněji překrytím (střihem) ventilů, kdy Ti to natáhne při nízkém zatížení část plynů zpět. Bez zbytečných by-passů a zanášejících se ventilů EGR. | ||
| |||
ciba |
| ||
xladas Uživatel #2032 Registrován: Saturday 10 April 2010 - 19:25:36Příspěvků: 594 | jirik: mel by to byt opel... Vauxhall Omega B sedan 2.5V6 1997(žába), Opel Omega B combi 2.5TD na ND1997 (Čertík) Diagnostika Opel a Ford Praha a okoli, kdyby nekdo chtel Mantzel box tak SZ... | ||
| |||
lesak |
| ||
Vectra A 3,0 V6 Uživatel #1443 Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44Příspěvků: 450 | Ano motor 3,0 V6 od saabu je původně Oplácký ale nemá 195 kw (bez úprav)ale stejně jako Opel 155 kw ,má snížený kompresní poměr a turbo je nízkotlaké.Nějak mě uniká proč to saab udělal asi kvůli toč.momentu.Nějaký čas jsem se zabýval tím že bych to turbo dal na normální motor z Omegy ale nemakalo by to a když ano tak by s tím byla hrozná práce to sladit. Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí Odtahová služba | ||
| |||