Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Volnoběh a škubání motoru Z19DTH |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
Marek |
| ||
Host | Dobrý den Hledám delší dobu řešení mojeho problému s Vectrou C diesel 1.9 CDTI Z19DTH. Mám trošku problém s chodem motoru. Zaprvé se mi nezdá chod na volnoběh. Vectru mám 6-tým rokem a celou tu dobu jsem měl spotřebu na volnoběh 0,9l/h. Teď to začalo nějak zlobit. Při úplně nezahřátém motoru je vše absolutně v pořádku, spotřeba je 0,9l/h, chod motoru je plynulý a klidný. Ovšem když se motor zahřeje na provozní teplotu, chová se to nějak divně. Spotřeba na volnoběh mi kolisá mezi 0,6 - 0,7l/h. Otáčky motoru jsou v pohodě kolem 800. Když dojíždím na neutrál na křižovatce, kolonu .... tak při zastavování mi otáčky motoru klesnou na 500 a pak se skokem vrátí na normálních 750 - 800, 2x se mi už stalo že mi motor chcípnul. No a ten druhý neduh který se projevuje na zahřátém motoru ( na studeném je to OK ) je že při jízdě na 4 stupeň ( taktéž i na 5-ku ) při sešlápnutí plynu motor zabere ale nějak divně cuká nebo vibruje či jak to mám napsat, na nižších stupních to není, to má plynulý tah i chod. Vyměnil jsem čidlo vačky ale pořád stejný problém. Měněn mám setrvačník, spojku i ložisko. EGR zaslepen ( asi 5 let ). Umí někdo poradit prosím ? Děkuji | ||
| |||
Marek |
| ||
Host | Ještě jsem zapoměl že diagnostika je čistá | ||
| |||
Colommbo |
| ||
Uživatel #2374 Registrován: Wednesday 01 February 2012 - 14:51:05Příspěvků: 1192 | Spotřeba na nezahřátý/zahřátý volnoběh 0,9/0,6-0,7 mi přijde normální a že u zahřátého motoru kolísá, je taky zcela běžné. A k těm dalším provozním neduhům - má výfukový systém DPF či nee...? W124 E320 Coupé - u mě dobrý | ||
| |||
Anonymní |
| ||
Host | Colommbo napsal ... Spotřeba na nezahřátý/zahřátý volnoběh 0,9/0,6-0,7 mi přijde normální a že u zahřátého motoru kolísá, je taky zcela běžné. A k těm dalším provozním neduhům - má výfukový systém DPF či nee...? Ano a docela se o něho starám, je fakt že jezdím sice kratší vzdálenosti a dycinky nechám dojít regeneraci | ||
| |||