Opel Club Renbau :: Poradna :: OSTATNÍ :: Ostatní |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
C20LET ---- C20XE |
Přejít na stranu 1 [2] | |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Autor | Příspěvek | ||
lesak |
| ||
Vectra A 3,0 V6 Uživatel #1443 Registrován: Saturday 01 March 2008 - 20:49:44Příspěvků: 450 | jiříku je to přesně ono už si přesně nejsem jist kde jsem to četl je to dost dlouho ale ty jsi to zřejmě čelt také tak jestli to někde najdeš tak sem dej tazateli odkaz,já nemůžu přijít na to kde to bylo. Autoopravna-Pneuservis Plzeň a okolí Odtahová služba | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Čerpám hodně z Odkaz a Odkaz tam jsou celkem blázni - všechno to je Anglie a anglicky. Navíc mám LET v Calibře takže o tom něco vím sám. Nikoho kdo by to předělával neznám. Co se týče turba záleží na kilometrech ale hlavně jak se k tomu chovali majitelé (za studena a dochlazování). Já mám asi 170k a turbo je ve stavu zajetýho motoru a měněný není měl sem ho vykuchaný a žádný vůle ani netěsnosti ale předchozí majitelé (2) věděli jak se chovat k motoru s turbem. Jinak je dobrej nápad vykrýt středové pásmo otáček turbem protože tam přesně to turbo pomáhá - z vlastní zkušenosti. Ve vysokejch se to chová jako normál atmosféra. Písty - vlevo LET vpravo XE Nevím jak moc by bylo efektivní použít kované písty z XE když jsou na jinou kompresi - maj i jasně jiný dno. [ Upraveno Thursday 23 December 2010 - 21:38:40 ] Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
wisastar |
| ||
Host | Jiřik napsal ... Ecotec měl 100kW ten s turbem nemá nic společnýho. Jinak ty 20XE opravdu podle tacho klidně 260 vytáhnou, ale to je skutečných 225 Ten motor je načasovanej aby táhl ve svrchní třetině otáček, můj táhne nejlépe mezi 5a omezovačem. Uprostřed je to ale docela bída, proto chceme jít do turba. ja myslel calibru v turbu do roku 93 a pak od 93 tam uz byl nejaky omezovac.. co sem slysel tak ty prvni litali to tacho 260 nebo snad 280, real tech 240-250 zde je ten poctivy Odkaz a zde uz ten omezeny Odkaz | ||
| |||
Tydou |
| ||
Host | Lesak: pravdepodobne si cetl toto: Odkaz je to ale turbo na C20NE Kopa: bydlis kousek ode me a porad jsme se nestretli Ten kdo predelaval XE na LET je Baletak, ma i foto na Odkaz, kdyz jsem se s nim videl a bavil tak rikal ze Calibra je pro nej jen zdroj ND | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Kopo, co to je za písty- jsou z VeA 2000: označení na dně:MAHLE 66p31w2++ 90285488149 vršek: 46/4 8597 kované, nebo lité? Dík Jirka jinak postupně začínám zvažovat taky možnost přestavby Z22XE : dát tam hlavu vačky, svody a elektriku z 20XE, mělo by to tam pasovat, komprese stoupne z 10,5:1 na 11,66:1, což LPG vykompenzuje. Dočkal bych se tak bonusu 20Nm v celém otáčkovém rozsahu a max. výkonu nějakých 125-130kW za cenu nějakých 5tisíc (dá se sehnat z Omegy), pozdější implantací vaček 268 st. by to ke 190 koním šlo taky a bez turba. Ten zdvih 92mm proti 86 u dvoulitru vypadá lákavě, pokud by to šlo přestrojit. | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Omlouvám se, zdvih Z22XE je 94,5 mm. Právě toto je vhodný motor na přestavby, protože Z22SE má rozvod řetězem, jiný blok a vlastně je myslím celej uloženej obráceně. No jo, co by taky člověk čekal od protinožců (Holden) | ||
| |||
KopA |
| ||
Nespravuj to co funguje - teprve až se to vys..e! Uživatel #825 Registrován: Thursday 03 August 2006 - 18:52:15Příspěvků: 824 | Jiřik napsal ... Kopo, co to je za písty- jsou z VeA 2000: označení na dně:MAHLE 66p31w2++ 90285488149 vršek: 46/4 8597 kované, nebo lité? Podle P jsou kované. 66P31 ale nejde dohromady s číslem 85,97 na vršku - obojí udává průměr (pro 2l motor) takže je někde chyba mělo by na dně být spíš 86P31. Jinak co se týče MAHLE tak je potvrzeno rozdělení výrobní technologie u pístů - našel jsem to na jejch stránkách. "P" v označení na dně = kované "F" v označení na dně = lité A u jiného výrobce pístů jsem zjistil další zajímavou věc. AlSi slitina: Hliník samotný je poměrně hodně tepelně roztažný (v motoru není žádoucí - musí být velké vůle a studený motor je hlučný) - aby se toto potlačilo tak se přidává křemík což má za následek zvýšenou křehkost materiálu ale mnohem menší (lepší) tepelnou roztažnost. Slitina litých pístů dnes nejčastěji obsahuje 12,5% křemíku. (Eutectic) Lepší lité písty obsahují 16-18% křemíku. (Hypereutectic) Při vzniku kovaných pístů v dobách krále klacka v sobě neměly kované písty křemík vůbec, později obsahovaly kované písty pouze 7% křemíku ačkoliv lité písty nasadily křemík mnohem dříve a v tomto čase měli už vyšší podíl. Jenže na popud Ameriky kde chtěli silné V8 a V12 s hodně kW se Němci museli pochlapit a tak přišli se slitinou pro kované písty která obsahuje 14% křemíku. V dnešní době tedy kované písty obsahují větší podíl křemíku než většina litých pístů a ve spojení s větší hustotou molekul díky kování se používají v motorech s vysokým výkonem. A v souvislosti s výkonem jsem právě četl zajímavou poučku výrobce: Do výkonu 60kw na litr objemu motoru se dají bezpečně použít lité písty nad 60kw na litr objemu motoru je jistější použít kované písty. [ Upraveno Sunday 26 December 2010 - 18:12:08 ] Vectra B CD '98 Liftback ● X18XE ● 85kW ● 170Nm ● F18 ● 0-100: 11,0s ● vmax: 203km/h ● 1327kg | ||
| |||
Jiřik |
| ||
Host | Zajímavý, užitečný info! Ještě ten píst zvážím a popřemýšlím o odlehčení. Máte někdo zkušenosti s dovažováním ojnic a kliky po odlehčení pístů? | ||
| |||
Přejít na stranu 1 [2] | |