Opel Club Renbau :: Poradna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Vectra motor |
|
<< Předchozí téma | Další téma >> |
Teplota-Ventilator II |
Moderátoři:legionar, Prazdroj, Jerry, jirka, Wonderboys, admin
|
Toto téma je zamčeno |
Autor | Příspěvek | ||
MZ |
| ||
Host | Cus oplici, ja mam spise opacny problem, nez u tematu Ventilator. Pri svizne jizde se mi teplota dostava az na 100st. Kdyz prekroci cca 102st., tak to ventilator srazi zpatky tesne pod 100. Ale kdyz zastavim a toplota jeste porad ukazuje treba 98st., tak se ventilator vubec netoci. Ted je to jeste celkem v klidu, ale v lete v kolonach budu varit. Nemate tuseni cim to je? Nemel by ventilator jet na 1.rych.stupen uz nejak pri 95 st. a na druhy pri tech 102? Nemuze to byt nejaka pojistka ci rele na ventilator? Nebo je problem jinde? Diky za kazdou radu. MZ (X20DTH) | ||
| |||
riwal |
| ||
Host | Tak u tohodle motoru Ti poradí Yper, ale myslim si, ľe při sviľný jízde je turbo rozpálený do běla a tudíą to víc ohřívá, to se ti v zácpě nestane | ||
| |||
MZ |
| ||
Host | Jde mi hlavne o to, ze mi nezapina ventilator na ten prvni stupen.... | ||
| |||
NIO |
| ||
Host | mas bud vydny snimac na chladici, nebo vydne rele. a jeste.... mas klimu?? manualni nebo elektronickou | ||
| |||
MZ |
| ||
Host | Mam to i s klimou (automatickou).... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | ®ádný 1.stupeň zapínání ventilátoru neexistuje. To mají jen některá auta - jiné značky. Spínací teplota ventilátoru, jehoľ čidlo-spínač je přímo na tělese chladiče, má spínací teplotu mezi 100-103°C! a je to jen jakási poslední záchrana.Oply mají obecně dost velký chladič, který náporem vzduchu při jízdě dost uchladí. Vypínací teplota ventilátoru je pak 95°C, takľe teploty na tvém budíku korespondují s údaji výrobce. Spíą bych se zaměřil na to, proč dosahujeą trvale tak velké teploty. Napią jeątě, jak je auto staré a kolik má najeto - můľeą mít sníľenou účinnost chladiče jako takového - můľe být zanesen nebo na jeho stěnách usazen vodní kámen a tomu se dá čelit proplachem - např. NIO psal Cilit na nádobí - typ proti vodnímu kameni.Také záleľí na tom, jak koncentrovanou chladící nápň máą. Samotná voda, nebo jen s malým přídavkem antifréézu moc neuchladí - je dobré mít koncentraci alespoň na -35°C. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||
MZ |
| ||
Host | Aha, tak to jsem nevedel, ze to ma jen jeden rychl.stupen. Jinak je to X20DTH r.v 11/1999 a najeto mam cca 105tis.km. Chladici kapalina je 50/50 antifreez/voda. Taky jsem slysel, ze by mohlo pomoct chladic profoukat stlacenym vzduchem, jenze bez toho aniz bych ho vyndal, to dost dobre nepujde... | ||
| |||
Yper |
| ||
Uživatel #251 Registrován: Tuesday 14 September 2004 - 10:28:45Příspěvků: 3550 | To profouknutí vzduchem jde také, ale je blbý přístup na spodní hadici - jen odspodu a jeątě blbě. Kaľdopádně to udělat budeą muset a tu spodní hadici odpojit někde jinde. Vypus» to a pak do chladiče nalej teplou vodu s přídavkem cilitu na vodní kámen. Ze začátku dávej menąí mnoľství a několikrát to opakuj a zvyąuj dávku Cilitu. Dobrá je také na tyhle věci kyselina ą»avelová, ale tu asi nikde neseľeneą - pokud ano, tak neváhej. Dodge Caliber 2.0 CRD SXT Opel, ten má dnes už každý Sopel!! Yamaha 1100 - Virago Konečně pořádnej krouťák a né jako línej Opel BMW K1200 LT - auto na dvou kolech | ||
| |||