Martas napsal ...
Asi by to chtelo napsat presny typ motoru nicmene :
To co ukazuje budik neni tak uplne smerodatne je to ciste orientacni udaj ale pokud budik ukazuje 80 stupnu tak se s velkou pravdepodobnosti uz jedna o motor ohraty n prvozni teplotu (AG nebo VeBe s X16XEL ukazuje provozni teplotu 82 stupnu) a rozhodne to nemuze mit vliv na to jak to topi.
Ted par otazek :
1. Kde jezdis, jeslti mas polovinu mesto tak tech 10 l neni az tak strasna spotreba ? 2. Jak ti dle budiku drzi teplota/jak dlouho se ti to na ni dostava a nemeni se to s tim zda jedes/stojis ? 3. Netlakuje se ti chladici system/neubyva voda 4. Co svicky kolik na nich mas najeto 5. Nesviti ti kontrolka motoru
Už to máš spravené? Měl jsem ten stejný problém. Je vadný termostat teploty motoru. Motor se ti nezahřívá a čidlo nikdy nevyhodnotí zahřátý motor a řídící jednotka jede v režimu bohaté směsy. Termostat stojí do 400,- Kč ale práce je obtížná (3- 4 hodiny ). Počítej tak 2.000,- Kč za výměnu. Já jsem to zjistil, až mi to bralo 13 litrů/100. Připadá mi, že to byla vada v jedné serii termostatů, neboť jsem na zvýšenou spotřebu poukazoval již po roce provozu, ale ve značkovém servisu mě ujišťovali, že se to usadí. Prostě to jsou jenom měniči. |