Témata příspěvků | |
Jiřik | Ahoj lidi mám dotaz- jak funguje samosvorný diferák? Nemůžu nikde najít plánek či popis. Údajně se montoval i do aster, v příručce "Jak na to" autor píše že rozvodovky se samosvorem měly bílou značku na víku rozvodovky- tu tam mám, ale samosvor se jaksi vypařil, asi jsem vjel do kaluže s bílou barvou! |
Poslední odpovědi | |
vrgadaa | dnes na tipcars je prvni dil clanku o samosvorech |
Jiřik | Velmi děkuju |
vrgadaa | uz se to tu resilo ve vlakne "zkouseli jste s omegou driftovat", v omegach za priplatek a v ackovych v dualramu 150kW ve standardu. Jsou tam i odkazy na popis v cizi reci. U opla to resi pres lamerly, audiny mely nejaky snekovy prevod-torsen. Jezdi se s tim docela dobre:-) |
Lhex | Legend napsal ... Já mám na BMW 730 samosvor 25% a má to oproti Omeze mnohem lepší jízdní vlastnosti, všechny zatáčky projedu o 20km/h rychleji. tak to ale myslíš po dvou kolech nebo driftem...?? (jinak přece "tužší" - víc uzavřený diferenciál adhezi obou poháněných kol na suchu v zatáčkách zhoršuje a naopak..?) |
Legend | Tady Odkaz popisujou různé typy diferenciálů. Já mám na BMW 730 samosvor 25% a má to oproti Omeze mnohem lepší jízdní vlastnosti, všechny zatáčky projedu o 20km/h rychleji. |
VGT | JOB má pravdu - název samosvorný není přesný, lépe jeho funkci vystihuje název diferenciál se zvýšenou svorností. "Normální diferenciál" rozděluje teoreticky kroutící moment v poměru od 50:50 do 100:0. Prakticky je to ale asi do 95:5 (vnitřní odpor diferenciálu = odpor v ozubení a v ložiskách = svornost diferenciálu). Co toto udělá, pokud na jedné straně silně klesne odpor (kolo na ledu) - všichni snad známe. Tato strana začne prokluzovat = "hrabe". Druhé kolo by mohlo převzít větší díl kroutícího momentu a rozjet vozidlo (stojí-li např. na suchém asfaltu), bohužel to však není možné. (díky malé, asi té 5%, svornosti diferenciálu), toto kolo také stojí na místě. Aby se vozidlo rozjelo, potřebovalo by "horší, jakoby přidřený" diferenciál = diferenciál se zvýšenou svorností. Sportovní vozy mají takovéto "divné" diferenciály, jejich svornost je dosažena různými způsoby - např. použitím šnekového soukolí na planetových a satelitních kolech diferenciálu (poživaly např. vozy Audi, Lancia, Lamborghini). To jsou mechanické diferáky "pořádných aut", dnešní elektronicky ovládané viskózní mechanizmy neberu . Poloamatérsky se na Škodovkách (1000 - 130) ve Svazarmu zvyšovala svornost diferenciálu zvětšením předpětí ložisek satelitů. Na netu (v Německu) jsem vloni našel tuningové diferáky do některých Oplů, tyto diferenciály stojí tak okolo 26 tisíc Kč. |
JOB | Ono spíše půjde o zvíšenou svornost než že by to byl přímo samosvor.Určitě to nesrovnávej s uzávěrkou . |