Témata příspěvků | |
brenky | budu dělat GO motoru a potřeboval bych poradit jaké mám nasadit svíčky do motoru. Nechci tam žádné obyčejné. Chci aby dobře zapalovaly a vydržely. Prostě chci kvalitu a výkon. Prosím, doporučte značku - typ a případně kde to koupit. Dík. |
Poslední odpovědi | |
Jiřik | Jednoelektrodové mi zatím všude fungovaly lépe. Zkus třeba Bosche, nebo NGK v platině, jsou super. |
Colommbo | Nechával jsem si před třemi lety ještě v Praze v Opelservisu měnit svíčky a teprv letos na jaře, když mi Legend přetěsňoval ventilová víka, jsem po vyšroubování (bo dvě byly zalitý olejem) zjistil, že jsou to GM-Opel a dokonce čtyřelektrodové Doteď jsem na nich najel necelých 40tis. a zatím no problem _; |
Jiřik | Ahoj lidi, teď jsme se s Legendem trochu zabývali svíčkama, tady je dobrej elaborátek, aby všichni pochopili o co tu jde. Je to starý, ale výstižný a srozumitený. Odkaz Jen doplňuju: poukud mám dvě svíčky a porovnávám jejich tepelnou hodnotu, vezmu jehlu a zastrčím ji do štěrbiny mezi středovou elektrodu a kovové pouzdro. Svíčka, u které ji zastrčím hlouběji je teplejší. Pokud jezdíš na benzin, doporučuju Platinové nebo Iridiové, pokud na LPG, tak stříbrné. Čím je jikřiště víc vysunuté, tím lépe, doporučuju svíčky pouze s JEDNOU elektrodou (nehledě na výrobce) z důvodu stínění čela plamene. Na místě je i laborování s tepelnou hodnotou. Pokud jezdíš couračky a motor jen lechtáš, dej svíčky teplejší, pokud tomu dáváš tak naopak. Srovnávací tabulka by mohla stačit tahle: Odkaz Brisk jsem zvolil kvůli nízké ceně, nikdy žádný problém. Odkaz P.S. Legende, ty Bosche jsem po 500km ve svém motoru vyléčil, jsou krásně šedý až cihlový, ale už jsem zas namontoval Silvery, tentokrát DR15YS |
JOB | Měl jsem na VeA 1,8 svíčky Champion.Podle katalogu byly určeny pro tento motor a najel jsem s nima cca 1000 a pak šli z auta ven.Né že by to na ně nejelo ale bylo to takový namastný neslaný. Různě to poškubávalo a furt jsem hledal příčinu. Dal jsem NGK a byl klid. |
Martas_ | A jsme zase u toho ceskeho "ja mam kamarada a ten ...." Ja jsem taky slysel a cet ze pridanim tohohle to udela tohle nebo tamto ! Navic argumet ze jsem mel Brisky v Kadettu GSI a vydrzely 1500km, no ruku na srdce jak starej to byl motor a kolik toho mel za sebou ? |
Tomin | To Vrgada: tak to vidis, V6 vydrzi vsechno ?lola |
vrgadaa | Ja bych se taky klonil k tomu, ze na svickacch, oleji, filtrech, benzinu, prisadach apod. nezalezi, pokud splnuji popzadavky vyrobce auta. Ale kvuli spatnemu benzinu (u normalni benzinky) jsem o jedno auto prisel... ... Totez predpokladam, o tech svickych proste ty tjuninkove byly proste smejdy... ... Verim, ze nektere svicky mohou vydrzet dele, neverim ale, ze snizi spotrebu o litr. Jsem ochoten pripustit, ze v oblasti extremnnich vykonu a pozadavku, jako jsou zavody, zalezi na kazde kravine, ale pro normalni jezdeni... ... Proste jezdit s tim, co se osvedcilo, kupovat v rozumne (spise nizsi) cenove hladine a dodrzovat intervaly vymen vseho a nemel by byt vetsi problem .............. Konkretne u v6 jsem jednou nechal dat svicky original opel v servisu a jednou jsem si tam namontoval to nejlevnejsi, co bylo a rozdil zadny |
Pája | Měl jsem BRISK-y na Kadettu GSi ,nějaký tuningový (neměli klasický jiskřiště) a po cca. 1500 km odešli dvě najednou. |
Tomin | To Martas: No neni to az tak jednoznacne. Mam kamose co dela Fordy a povidal ze treba Zetecy ve starsich Mondeiich byly na svicky obvzlast citlive. Dal tam predepsane, ale od jineho vyrobce a Mondeo mu za tyden prijelo ze "netahne v kopcich, ...". Zacal dlouho resit, nedoresil. Pak rada od nekoho kdo uz se nachytal "dej tam NGK co tam patri" a Mondeo bylo zase v poho. Nemel duvod si tohle vymejslet, ani mi zrovna neprodaval svicky. A neni jedinej od koho jsem tyhle "indicie" slysel. |