Témata příspěvků | |
buddha | poradili by pánové co se vyznají? OB 97 2,5 V6.při zátěži motoru nebo při stání v zácpě letí teplota nad 100 stupnů.Větráky se točej,nakonec se to jakžtakž uchladí a do červenýho neleze.Je pek strašně natlakovanej celej chl. system a expanzku nelze otevřít ni po 10 minutovym odfukování.Zespoda za motorem,kolem převodovky takovym gumovym kanálkem tekla vody, Takže jsme vyměnili radiator topení.Super práce musim říct,jen co je pravda.A sice v menší míře,ale problém pokračuje.Radiator byl děravej na třech místech. Co dál?Někdo říká těsnění pod hlavou,někdo ventil topení.Prosim pěkně zkuste mi poradit,začínam bejt z toho auta neštastnej |
Poslední odpovědi | |
Motýlek | Cau kluci,tak pro ty co by měli stejny problém s tou teplotou,tedy s tim co ukazuje budik,jak jsem psal tak teplota porad lezla nahoru a zdalo se,ze je to cim dal horsi,ono spis bylo,tak jsem vyzkousel ještě ujet cca 20km s napichlou dia.co to bude ukazovat a ta ukazovala vse v poradku okolo 90 C,tak uz jsem to neresil,sice me to znervoznovalo,ale smiril jsem se s tim,az jednou nahodou jsem při nastartovanem motoru zavadil o ten tlustej kabel co je primo zalisovanej v minusovej svorce a on byl docela teply,tak jsem to spravil a svete div se,budik s teplotou uz ukazuje normalne,nehlede na to,ze to i lip dobiji,u plusového se sice nic nehralo,ale taky jsem ty kontakty rozebral a vycistil. |
Colommbo | U expanzky (Omega) jen jedna hadice...? |
Martas | Az takhle jednoduse to nepujde, do nadobky obvykle vede jenom jedna hadice a kapalina v ni tedy nijak zvlast nekoluje, takze odsat, dolit vodu a za nejakej cas az to zmeni barvu podle zbytku naplne postup opakovat, urcite se to v nadobce nepromicha po jednom otevreni termostatu. Ale zalezi kolik mas napln jestli vic jak 5 litru tak to bude timhle zpusobem trvat dost dlouho a urcite bude rychlejsi nekde dole povolit sponku na hadici a odpustit to. |
Colommbo | Ano, můžeš to udělat tak, jak plánuješ, vše se za provozu motoru (po dostatečném ohřátí chladící směsi a otevření termostatu) promíchá. Tedy vycucnout nádržku, dolít vodou a prohřát motor, až otevře termostat a kapalina začne kolovat a takto to případně ještě jednou opakovat (bacha při otvírání expanzky při zahřáté směsi...!) A s horším chlazením při vysoké koncentraci nemrznoucího dílu směsi máš pravdu taky. |
Motýlek | Zdravim,mam otázku,vzdy když bylo potřeba dolit vodu tak jsem dolil fridex proto mi to ted ukazuje ze je to zhruba na -42°c,docetl jsem se,ze při vysoke koncentraci to hur chladi vlivem vlastnosti fridexu,jelikoz se mi to nechce vypouštět a znovu napouštět je mozne to naredit tak ze párkrát vycucnu vodu z nádržky a doleju cistou destilovanou vodou?jde mi o to jestli se to se zbytkem promicha,nebo se tam voda vůbec nehne a jen doplnuje systém?diky. |
Motýlek | Zdravím,chtěl bych se zeptat zda-li někdo neví kdy má být v činnosti přídavné čerpadlo na chladiči,motor 2.5V6,děkuji. |
VGT | Spodní hranice teploty motoru je dána otvírací teplotou termostatu, horní hranice je dána sepnutím termospínače ventilátoru chladiče. Teplota nad 92°C a do 105°C je u většiny opláckých motorů OK. (u některých, ale to spíše u dieselů, je to mezi 85°až 100°C). Na tu teplotu 105°C (100°C) by se to však mělo dostávat jen při pomalé jízdě anebo při úplně stojícím vozidle (např. při popojíždění v koloně) -- to je, když skrz chladič motoru neproudí vzduch. Dosyta o chlazení motoru si lze zde v poradně přečíst tady Odkaz |
Motýlek | Na to zvedání teploty,nedělalo to tak mě to je divný,vždy se držela na 92,ten ukazatel teploty se zdá,že ukazuje dobře.Do kolika stupnů se dá brát teplota za dobrou to nevím. |
Martas | A na co se vlastne ptas, ze by se ti ta teplota zdala vysoka ? Udaj na budiku nesmis brat doslova je to diky konstrukci pomerne informativni udaj. |