• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra tuning :: Re: LED zadní svetla
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
ipi
Odeslal: Wednesday 17 January 2007 - 11:00:50
Zdravim, mate nekdo zkusenosti s LED svetly ? (JOM: 80736; FK: FKRLXLOP015; AS: DL OPR27LB )
JOM
FK Automotive
AutoStyle
- musi se predrazovat odpor aby pocitac nehlasil chybu zarovky ?
- lisi se kvalita u vyse uvedenych vyrobcu ? (jeden z prodejcu tvrdi: "AutoStyle pouziva kvalitnejsi chip technologii pro LED osvetleni" - ale je samozrejme drazsi drazsi)
- jsou tato svetla dostatecne svitiva ? (maji homologaci)
- jsou "dozivotni" nebo byvaji problemy ?
- atd., atd., diik
Poslední odpovědi
Petr A-C C14NZ
Odeslal: Monday 22 January 2007 - 08:55:59

to ALL: Panove, prectete si jeste jednou co Vam sem napsal Palic ! Skoro vsichni mate pravdu ale aby byl efekt LEDek ten spravny (spotreba, zivotnost,"efekt",...) tak v pripade spravne fce "check control" to musite udelat tak jak Vam to popsal Palic. Jinak je to na hou no. A prosim, neberte to osobne !
pepik
Odeslal: Sunday 21 January 2007 - 20:40:19

No Ja jen ze pokud by mel nekdo na Astre osazene svetla co uvadis uz by se Ti ozval.
Pisu Ti tu aspon neco nez nic
Ale predem to projednej z prodejcem ad vis na cem ses.
pepik
Odeslal: Sunday 21 January 2007 - 20:25:24

ipi: Ma svetla viz moje foto
Jsou od Auto Style. Samotne led musi met odpor aby se nespalily jak pise Yper, tedy aby vubec fungovaly. Mam neco podobneho aj na motorce.
Ale nemaji odpor aby BC hlasil zavadu.

Vectra ma 2zarovky pro svetla 10W a 4W co jsem dnes koukal.
V mich svetlech:
Horni Diody sou svetlo + brdove svetlo zaroven.
V pravo dole je dvouvlakno svetlo + mlhovka.
Takze v mem pripade sem musel dat dodatecne odpory, aby me BC nehlasil vadnou zarovku.






ipi
Odeslal: Sunday 21 January 2007 - 19:53:48

Díky všem za odpovědi. Ohmův zákon jsem si zopakoval. Ale jestli jsou LED světla výše uvedených výrobců již osazena odpory jsem se nedozvěděl. I když prodejce tvrdí, že ano, asi to vypadá, že pravděpodobně osazeny nebudou. (např. Hella prodává ke svým světlům předřadný odporový modul) Takže předpokládám, že nikdo, z výše zůčastněných, nemá se světly firem FK Automotive, JOM, či AutoStyle osobni zkušenost. Uvidíme, jestli se někdo, kdo světla má ozve. Jinak Oplům zdar a diskuse bez emocí !!! ipi
Martas
Odeslal: Friday 19 January 2007 - 16:05:35

Ale dyt to tam Yper pise ....

1. K LED svetlum je potreba dat predradny odpor, aby jimi protekal predepsany tabulkovy proud (aby se rekneme neponicily), ale domnivam se ze "origo" svetla takovou to upravu nepotrebuji a jsou tak jiz stavena ze se jenom pripoji misto puvodnich zarovek.
2. Pro "oklamani" palubniho pocitace je potreba paralelne ke svetlum (LED) pripojit odpor kterym bude spolecne s LED protekat proud stejny nebo podobny tomu, jaky proteka zarovkami (toto lze snadno zmerit ampermetrem), ale tyto odpory lze v podstate umistit kamkoliv na vedeni (takze klidne k ricici jednotce/palubnimu pocitaci), jen je potreba pocitat s tim, ze pudou pomerne velke a dost se zahrivat (bude jimi protekat prou v radech A).
pepik
Odeslal: Friday 19 January 2007 - 15:34:34

Ype psal sem ti ad to neberes spatne .... stalo se

Pokud bude chtet nekdo udelat osvetleni se samostatnych LED diod tak si zalozi nove vlakno, ikdyby si tu psal preventivne kolik chces. Sak vis jak to v poradne chodi.

Delas si sva svetla s Ledek to je super, ale melsi to tak napsat a jake ledky si pouzil...
Stejne budes tam kde Ja. Svetlo osazene odporama. To Ja nechci z bezpecnostniho hlediska.
Nemam auto jen naparadu ale obcas neco prevazim a pokud se uvolni treba becka a rozleti se me ty nemale odpory tak v lepsim pripade budu menit pojistky... Proto chci obejit BC

Samotne Led diody se snad ani nedaji koupit bez toho aby se te prodavac zeptal jake chces parametry, to same prodej prez internet.
U Led svetel ani Led zarovek Ti NIKDO opakuji NIKDO s prodejcu nerekne jake osazene Ledky maji hodnotu. Kazdej ti rekne dej tam nejakej odpor a vyreseno.

Zapojil sem par motorek {starych Jaw} dobijeni, a traktora kamaradovy, ale jak de o odpory a vzorecky tak to sem mimo.

Proste mam v ruce kus plastu osazene svetylkama a BC co me porad hlasi vadne zarovky.
A jak s toho ven me nikdo nevysvetlil jako Palic, zato mu dekuji.

Vedel sem ze to vlakno takto dopadne, proto sem driv napsal ze je to predcasne co .. eh jak si napsal svuj prispevek.

Zkusim namerit hodnoty dle palicova postupu a pripadne problemy budu resit emailem.
Pokud to vse dopadne ok napisu to do vlakna s FEDASova odkazu protoze tu to nepatri.

Ja se snazim drzet tematu vlakna a pokud to jenom de neodbocovat, nebo to VZDY dopadne jako toto vlakno.

Vzadnem pripade sem to Ypere nemyslel zle. Ze Ti to vzalo chut za to si muzes sam.
Ahoj.




Yper
Odeslal: Friday 19 January 2007 - 13:14:42

2 Pepík: hele, Ty tiskový cenzore, ...co mám s těmi LED diodami?
No, ten můj druhý příspěvek byl na Tvou reakci, kdy jsi napsal, že se stejně nikde nedočteš či nedozvíš o žádných parametrech diod - já tvrdím že ano - v katalogu nebo máš ústa a zeptáš se prodejce, aby Ti to řekl!

První příspěvek směřoval jako poučné vlákno k původnímu dotazu a to zda předřazovat "nějaký" odpor k zadním světlům osazených z nějaké tuningářské společnosti, LED diodami.

Něměl nic jiného za účel než to, osvětlit těm, kteří mají alespoň drobné základy elektrotechniky, jak je to s přiřazováním odporů do série a nebo paralelně. Oživit jim dávno zapomenuté, ale přitom jsem to pak popsal konkrétně zase na diody, protože tyhle články čtou i tací, kteří si tuningová světla nechtějí koupit (zbytečně drahá), ale vyrobit!

Ze závěru článku (stručného, jak píšeš) mělo všem vyplynout, že aby diagnostika nehlásila prasklou žárovku (jejíž odběr v Ampérech je vždy větší než u diod a který současně určuje menší rezistenci žárovky), tak se tam naopak musí vložit odpor spíš paralelní - jako nejjednodušší řešení laikem, který se nechce pouštět do úprav "modulu svícení".
A končím s tímto vláknem a už se nebudu k tomu ani v jiných vláknech vyjadřovat, protože mi to vzalo chuť.
Vždy se snažím problém osvětlit do hloubky, aby z toho měli užitek i ostatní a nikomu nikdy nerozebírám větu po větě a odstavec po odstavci a už vůbec o tom nepíšu slohové pojednání.
Ani se nedivím Riwalovi, že už do poradny nechodí. _;
Kdo budete chtít světla tunit, tak za dva měsíce bych (už bude tepleji), mohl mít vytuněná zadní světla diodami (ti tuningářští lupiči dělají hlavně vše pro sedany a já mám Caravan), tak ať mne pak kontaktuje.
Palic
Odeslal: Thursday 18 January 2007 - 21:13:55

pepik napsal ...

Kdyz ja tomu nerozumim

- Co merit ohm, mV
- Jak zmerit odber A
- Co je ubytek napeti
- A co ma Yper porad s tou ledkou.

Je me jasne ze musi nahradit Ty pasky a dojit k dannym hodnotam.
Jen nevim jak se mam k tem hodnotam dopracovat, kde prilozit multimetr na svetle a co merit, teda velicinu / jak se to menuje /


Ted by to chtelo par clanku ocat prehodit to vlakna z odkazu Fedase



takze v prve rade je potreba zmerit proud, (na multimetru za par kacek za obi, nebo baumaxu, je cerveny kabel pripojeny ve zdirce ozbnacene 10A a cerny v COM, pro mereni napetui je cerveny ve zdirce V a cerny v COM)... ,ktery odebiraji zarovky v jedne vetvi (treba obrysova svetla) prod by jsi zmeril tak ze by jsi prestipnul kabel vedouci do snimace prasklych zarovek a multimetr pripojil plusem na jeden vodic a minusem na druhy (polarita je jedno, jelikoz multimetr dokaze merit jak kladny proud tak zaporny (ukaze ti vlastne jakym smerem tece proud, ale to neni pro nas dulezite nas zajima hodnota)...... jakmile budes mit zmereny proud tak pak musis zmerit napeti na odporu uvnitr snimace prasklych zarovek........ plus na jednu stranu pasku (odporu) a minus na druhou stranu........ budes vedet napeti.......... pak zmeris odber se zapojenyma LED svetlama (bude mensi) a podle toho musis prepocitat odpor........ R se bude rovnat napeti zmerenemu priu prvnim mereni (s klasickyma zarovkama) lomeno proudem pri druhem mereni (misto zarovek LEDky)........R=U/I........

jinak ubytek napeti je pojem ktery se pouziva pro receni hodnoty napeti nevztazenbe k nulovemu potencialu........ napr: budes merit napeti na baterce pri startovani a zaroven napeti na starteru pri startovani....... na baterce nameris 10V ale na starteru nameris 9V pak ubytek napeti na dratech ke starteru je rozdil namerenych hodnot tedy 1V........ jasne?

nevim co ma Yper s LEDkou, proste rad o nic mluvi..... asi.........
pepik
Odeslal: Thursday 18 January 2007 - 19:05:59

Kdyz ja tomu nerozumim

- Co merit ohm, mV
- Jak zmerit odber A
- Co je ubytek napeti
- A co ma Yper porad s tou ledkou.

Je me jasne ze musi nahradit Ty pasky a dojit k dannym hodnotam.
Jen nevim jak se mam k tem hodnotam dopracovat, kde prilozit multimetr na svetle a co merit, teda velicinu / jak se to menuje /


Ted by to chtelo par clanku ocat prehodit to vlakna z odkazu Fedase

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0709 sec,0.0177 z toho dotazů.