• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Astra :: ASTRA :: Astra eletrika :: Re: nesvítí couvačky
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
lbs
Odeslal: Wednesday 13 December 2006 - 15:40:53
zdárek chlápci,
mám astru F 96, (1.7 TD) - kupoval jsem vojetinu (bořenou na zadek), mám to asi 3 roky a teprve nedávno jsem si všiml, že mi nesvítí ani jedno
couvací světlo. žárovky jsou přitom OK.
Netušíte prosím vás někdo, kde může být trabl?
Díky moc za pomoc
Poslední odpovědi
Colommbo
Odeslal: Monday 06 April 2015 - 15:35:42

Všechno potřebné jest už popsáno výše, nic víc není...
Anonymní
Odeslal: Monday 06 April 2015 - 12:43:30

a máte někdo nějaký návod pro blbý jako jsem já? díky Radka
brebtal
Odeslal: Monday 20 October 2008 - 12:14:34

Zdravim panove,

mam stejny problem, ale na VeBe 16SZR - je tam cidlo ulozeno stejnym zpusobem jako jste tady popisovali?

Diky
Yper
Odeslal: Thursday 26 July 2007 - 15:25:08

Sorry "lbs" a sorry "roman". Já žiju pořád v dimenzích českých aut a jejich klíčů 13, 15, 17, 19 atd. atd.
Takže nakonec je to ta proklatá 16ka.
Vlastně co se divím!?
Před dovolenou jsem s Palicem dělal komplet podvozek na autě a nebýt Palicova vybavení nestandardními rozměry klíčů, asi bych nic neudělal! ?lola
Roman
Odeslal: Thursday 26 July 2007 - 13:44:18

Yper napsal ...

2 "lbs": O.K., rád jsem poradil, protože od toho tady jsme, od toho je tenhle klub založen a tak to funguje! _;
Z toho odkazu od VGT vidíš, že celé čidlo má osazení šestihranem a myslím že to je buď 13ka nebo 17ka klíč. Jde to celkem jednoduše vyšroubovat - jen ten přístup je trochu horší.
Stačí ale povolit - utrhnout to a pak to půjde už vyšroubovat i rukou. _;


Ahojte.
Čo viem, tak je to kľúč 16ka, a dnes idem aj ja čistiť )
Super rady, ešte zostáva, keby bola fotodokumentácia
Ďakujem
lbs
Odeslal: Friday 05 January 2007 - 10:57:20

VGT napsal ...

U Astry F je spínání couvaček uděláno takto: na spínač na převodovce vedou dva kablíky. Na jednom je proud od pojistky F 20 (při zapnutém zapalování) druhý kablík vede za couvací světlomety Odkaz . Proč to chceš hned vyndavat z převodovky? Nejdřív zkus (jak ti už psal Yper) spojit ty dva kablíky mezi sebou. Když se v ten okamžik rozsvítí couvačky (při zapnutém zapalování), tak je buď vadný spínač v převodovce, anebo byly zoxydované konektory na něm. V tom případě by stačilo jen ty konektory očistit. Zkusils je už propojit?



mi nějak záhadně unikl tvůj příspěvek - každopádně je to přínosný - díkes.
Už jsem to vyzkoušel, propojil jsem ty dvě žíly a světla svítí! kontakty na kabelu nenesou ani známku zoxidovanosti, a na konektor na převodce nevidím, ale vzhledem k totální čistotě kontaktů na kabelu bych řekl, že budou dobrý i ty na převodce. Takže už jen objdnat druhovýrobový čidlo (asi z auto Kelly) a pokusit se to vyměnit
Yper
Odeslal: Friday 05 January 2007 - 10:02:23

2 "lbs": O.K., rád jsem poradil, protože od toho tady jsme, od toho je tenhle klub založen a tak to funguje! _;
Z toho odkazu od VGT vidíš, že celé čidlo má osazení šestihranem a myslím že to je buď 13ka nebo 17ka klíč. Jde to celkem jednoduše vyšroubovat - jen ten přístup je trochu horší.
Stačí ale povolit - utrhnout to a pak to půjde už vyšroubovat i rukou. _;
lbs
Odeslal: Thursday 04 January 2007 - 16:01:09

Yper napsal ...

S největší pravděpodobností to bude asi čidlo zpátečky!
Stojí v druhovýrobě něco okolo 210 Kč. Alespoň tolik stálo na mou Vectru 2.0Di - 97.
Vectry a Astry mají stejné motory a stejné převodovky. Čidlo najdeš na těle převodovky při pohledu čelně do motoru mírně nahoře.
Každopádně hledej ne převodovce něco, do čeho vede kabel. Žádná jiná elektrika u manuálních převodovek do nich nevede, takže kabel vede skutečně jen k čidlu zpátečky.
Jen teď už si nepamatuji, zda napájení "+" vede nejprve na zpětná světla a od nich pak do tohoto čidla, které funguje jako ukostřovací spínač při zařazené zpátečce nebo obráceně (kdyby obráceně, tak pak do tohoto čidla by musely vést dva kabely)?
Byla to jedna z mých prvních oprav když jsem auto koupil a je to už 3 roky, takže skutečně nedokážu říci úplně přesně jak to je!
Myslím ale, že je to dělané jednodušeji - je to asi ta první varianta.
Z toho, až se na to čidlo podíváš, pak můžeš vydedukovat zkoušku funkčnosti spínače a zadních žárovek.
Buď ten jeden kabel z čidla odpojíš a někam na motoru jej ukostříš a musí se žárovky rozsvítit nebo v případě, že do něj vedou dráty dva, tak je vytáhneš a vzájemně propojíš a couvačky by se měly rozsvítit.
Všechny pokusy děláš se zapnutým zapalováním.
Pokud světla svítit nebudou, tak problém nebude ve spínači na převodovce, ale někde jinde.


Naprosto přesný - děkuju!
i takovej diletant jako já, díky tobě dokázal zjistit, že to je fakt to čidlo. Do čidla vede dvou žílovej kabel a když v konektoru propojím piny, tak se světla rozsvítí!!!!
Tak teď už jen koupit čidlo a zkusit to vyměnit - moc dobrej přístup k tomu teda není, budu muset asi vyndat nějaký ty tlustý černý hadice
lbs
Odeslal: Thursday 04 January 2007 - 15:29:18

Marek napsal ...

Hele vem klíče vyzkoušej kterej na něj pasuje a povol ho, když to nepude tak opatrně ta matka a část těla je z plastu tak aby si to neožvejkal, prostřni to WD a mělo by to jít, je to jednoduchej pryncip, je tam kulička na kterou zatlačí tyčka no a po kuličkou se nějak sepnou kontakty a je to
Jednoduché a pohoda _;



díky díky, ale obávám se, že se tam s klíčem vůbec nedostanu, asi to budu muset někde příležitostně zvednout.
Snad je to ten kablík co si myslím...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0620 sec,0.0184 z toho dotazů.