• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: vectra tuning :: Re: sportovy filter
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
jakub-kosice
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 09:32:06
nazdar panove chcem sa opytat ci sa oplati namontovat bo vebex16xel sportovy filter vzduchu ma to nejaky ucinok na spotrebu alebo vykon.
Poslední odpovědi
Václav GT
Odeslal: Thursday 02 March 2006 - 11:40:27

Účelem "sportovního sání" je dostat do motoru co nejvíce vzduchu. Toho se dá dosáhnout zmenšením odporů v sání. Jedním ze způsobů je namontování filtru s nižším odporem vložky (zhorší se tím ovšem filtrovací schopnost). Se sníženou filtrací dochází i k vyššímu opotřebení motoru (viz též Badmanovo znečišťování sacího traktu). Aby se částečně zlepšila filtrovací schopnost vložky, navlhčují se některé typy olejem. Olej se při sání dostává do váhy vzduchu a ta nám může udělat pá-pá. Navíc tu vyvstává problém tepelného odstínění nového sání. Pokud se to nepodaří a motor nasává horký vzduch, může ti úprava i ubrat na výkonu motoru. Tato verze se používá např. u dragsterů, kde je vložka mimo prostor motoru (nad kapotou) a kde houby záleží na životnosti motoru.
Druhým způsobem je zvětšit plochu vložky sání (namontovat další filtr sání - paralelně, pochopitelně). Životnost nezhoršíš, pořádně si zatuníš (o to asi jde především, ne? Zlepšení nastalé touto úpravou nebude úměrné vynaložené námaze) a ještě to vyjde zřejmě levněji ...
(nic objevného tady nepíšu, naprosto všechno napsali již chlapi přede mnou, jen jsem se to snažil vše slisovat do jednoho příspěvku).
Pro zajímavost - koukni na sací potrubí na motory X16XEL, to by možná pomohlo (tomu nárůstu výkonu tedy moc nevěřím - leda tak ve spojení s jinými úpravami na motoru a výfuku)
Odkaz
Bad.Man
Odeslal: Thursday 02 March 2006 - 08:43:22

2 spodli: Jakoukoliv přepážku tam dáš tak to stejně bude přisávat horkej vzduch .... nikdy to neutěsníš....

2 qpc: já bych to rozšířil primárně na všechny motory .... a upřesnil bych to tak, že pokud uděláš úpravy sání, motoru a výfuku tak potom už jen jako takovej doplněk by se možná mohl hodit tenhle filtr .... i když snažil bych se najít jiný řešení .... BTW nevim jestli to zavinil tenhle filtr ale když jsem ho měl na C20XE tak mi šel olej ze sání z5 směrem k filtru a ten byl zevnitř dost zanešenej.... nebo ne přímo samotnej olej ale takovej ten humus co se tam nasbírá.... s papírovym jsem tohle nepozoroval....
qpc
Odeslal: Wednesday 01 March 2006 - 17:50:03

sportovní filtr k tomuhle motoru je naprosto zbytečná zležitost,neboli škoda peněz..
Anonymní
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 22:49:18

sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu,
,,,,,
Neam skusenosti s mnoha Km ale mel jsem v BMW K&N vlosku filtru najel jsem cca 30tis. km a ok. To jsem mel predtim pretesny krousky, vymenene vahadla, hydrostely, tesneni ventilu. Po konzultaci s clovekem co jezdi amaterseke Relly, rek ze muzu dat K&N vlosku. Mam jej aj v motorce po 10tis Km jej vycistim, nakonzervuji olejem a .... usetrim. Najezdim 10tis. rocne, takze pripadne opotrebeni motoru nevnimam.
JardaB
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 22:12:24

No nevim, nafta ma turbo, tam se na nejaky odpor v sani nehledi, je tam trubek jak v Temeline To spis kdyz uz to predelavat, tak z nejakyho vetsiho benzinu, 2 filtry do jednoho sani atp.
A nekde jsem postrehnul, ze ten sportovni filtr nacucany olejem je primo balzam pro vahu vzduchu, ktera se pak brzo vymeni za novou a jede to o dost lip
pepik
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 22:11:47

pokud Ti to bude sedet rozmerove.?
jakub-kosice
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 22:05:06

a co by sa stalo ak by som vymenil vzduch.filter z benzinoveho motora za filter z naftoveho motora ? diesel berie viac vzduchu a filtrovanost stane
spodli
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 17:28:04

Bad.Man napsal ...
pokud je to kužel tak ti to bude přisávat horkej vzduch (u kuželu jsem na VeA nevykoumal jak to spolehlivě oddělit
co takhle to vyřešit že na něj dáš izolační štít pak by neměl být problém s tím horkým vzduchem, dá se sehnat např. na Odkaz, já mam greena a jsem spokojenej , zvuk to mělo drsnej když jsem ho přímo nasadil na předobjemovou komoru, teďko jsem koupil vzduchoví potrubí akorát mam problém s tím jak ho uchytit aby se za jízdy nekvedlalo dostal jsem k tomu takovej držák ale nevim kam ho mám upevnit viz obr.http://www.tuning-centrum.cz/index.php?feMenu=product&prodSelected=14003
Lucifr
Odeslal: Tuesday 28 February 2006 - 14:03:46

No jasně!
Protože máš hladčí povrch, kterej klade menší aerodynamickej odpor

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0565 sec,0.0207 z toho dotazů.