Témata příspěvků | |
Cedric | Dobrý večer kolegové, v chladící kapalině mám olej, takjsem dnes rozdělal motor a sundal hlavu motoru s tím , že vyměním vadné těsnění. Zjistil jsem ale, že těsnění je v pořádku a hlava zdá se také. Potom jsem se podíval na turbo a zjistil, jsem, že turbo u mé Opel Corsa 1.5 TD je také chlazené, vede do něj přívod oleje a také chladící kapaliny. Opravář na Oplíky se dušoval, že turbo je chlazené pouze olejem... Závěr tedy zní, olej mi do chladičky neprosakuje přes těsnění pod hlavou ale v turbíčku. Má s tím někdo zkušenosti. Nešlo by vyměnit turbo za jiné bez chlazení, nebo co zaslepit chalzení kapalinou a nechat ho koupat se v lázni olejové. Kolegové prosím o radu... MámOpel Corsa B 1.5 TD rok výroby 1995. Motor ISUZU. Díky a budu čekat na radu... |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Cedric for all: Pánové jsem překavpen, děkuji moc za rady. Podívám se na to ještě jednou... Snad to bude tím těsněním, vyměním ho a uvidím snad to bude OK. Jinak ještě jednou děkuji opět se ukázalo, že na Renbau forum chodí super profící. Díky.. |
Yper | Chladící kapalina ložisko jako takové nechladí. Uvnitř jsou ložiska a hřídel rotoru, okolo něj je rozvod a odtok oleje a teprve pak je okolo chladící kapalina - ta ale pokrývá těleso turba asi jen ze 60ti%. Vnitřek turba, kde je rozvod a hlavně odtok oleje má poměrně velkou světlost, aby byl zajištěn odtok oleje samospádem, protože tam je to už bez tlaku. Tlak by tam byl, kdyby mu nefungovalo odsávání par z ventilového víka (odpojil ho-někdo se tady na to kdysi dotazoval a nadhodil to) a vznikaly by tam rázy pohybem pístů do dolní úvratě nebo kdyby měl v háji těsnost pístů a ty by propouštěly při pohybu do HÚ nebo při expanzi. Výkon turba a jeho závady jsou sice jednou z prvních viditelných závad na motoru, ale ve skutečnosti bývá poslední závadou v řetězci předcházejících a přehlížených či opomíjených závad motoru, jako je špatný a málo měněný olej, nedostatečně chlazený či naopak málo ohřívaný motor, jízda stylu brzda-plyn a na plné pecky a přetáčení motoru, přečipovaný motor, snížená hlava, ztráta tlaků na valcích...atd.atd. Předně bych skutečně řešil znovu přetěsnění hlavy, ale nejprve jejím natlakováním na stolici atp. |
JardaB | A dela to i po vymene tesneni? Toze je v poradku se muze opravdu jen zdat,zrovna tak hlava, po ohrati muze byt vsechno jinak.... Nema to chladic oleje ve vode (nevim, jen napad, ja to napr. u V6 mam). Aby sel olej do vody,musi to byt v miste,kde ma velky tlak, cili mazaci kanal v hlave, pruchod pres tesneni, kanaly v bloku, chladic oleje pokud je ve vode. Uznavam, ze hledani je opravdu zabava. Turbo bych do toho taky netahal, i kdyz je otazka, jestli kapalina nechladi i lozisko, pak bych si to dokazal predstavit. |
Yper | Blbost, blbost a zase blbost. Samo, že obecně je turbo mazáno a chlazeno olejem, cca - 80%vyrobených Garettů. Jsou ale i turba chlazená vodou, resp.směsí v okruhu auta. Je divné, že zrovna na takového žebráka dají něco takového, ale buď za to jen rád, protože to zvyšuje jeho životnost a navíc to udržuje jeho správnou provozní teplotu, která jinak kolísá podle toho jak je turbo zatěžované. Tělěso turba, kde jdou uloženy kluzná axiální a radiální ložiska včetně labyrintů okolo hřídele je vyrobeno z litiny. Horem přichází olej a spodem volně gravitací odtéká trubkou o průměru cca malíčku do vany pod klikovou skříní. Bokem přichází chladící kapalina a bokem opět odtéká. NENÍ absolutně možné, aby se olej tlačil do chladící kapaliny! Musel bys mít prasklé samotné těleso a takový případ jsem ještě při svých opravách turb neviděl! Navíc aby se olej tlačil do chladící kapaliny při prasklém litinovém tělese tak to bys musel mít v háji i tlaky na válcích, které by propouštěly tlak pod ně a do prostoru klikové skříně - v tom případě by ale olej přestal odtékat a tlačil by se přes labyrinty okolo hřídele do prostoru výtlaku vzduchu a do prostoru výfuku ale zase né do chladící kapaliny, protože tam je větší tlak. Spíš bys měl vodu v oleji, ale né obráceně. Také by ti auto začalo silně kouřit v důsledku spalovaného oleje v motoru a ve výfuku, měl bys jeho velký úbytek, hromadil by se ti dál v prostoru pod víkem ventilů, protože by neodtékal do vany. Odsáváním par z ventilového víka do sání by se ti tlačil před turbo na jeho sání atp. atp. Prostě je toho spousta co by se dělo s motorem. |
Anonymní | Některé typy turbíček, ale nejsou chlazené chladičkou ale pouze olejem??? Tak co s tím.. Ta chladička tam dělá neplechu... Kde by to turbíčko opravili??? Díky... Má s tím někdo zkušenosti... |
riwal | Zaslepení chlazení turba - to nemyslíš vážně že ? Holt se turbo musí vyndat a opravit aby olej nepropuštělo. |