Témata příspěvků | |
kaštan | zdravim majstri sem tu novy a nevym co kde psat koupil sem vektru 1.6 benzinak 16v a mam problem ked zešlapnu plyn trochu vic tak len kudel dymu co stym mam delat alebo kde může byt vada dekuji za rady |
Poslední odpovědi | |
Anonymní | Jo a ještě mě napadla jedna věc, která by to mohla způsobovat. Kdysi mi na F astře benzín uhnil výfuk a koupil jsem na inzerát za 2 stovky výfuk z dieselový astry. Po napasování a prošlápnutí z toho lítaly černé koudele dýmu. |
Jerry | Ještě pokud hulí bíle může to být těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava. |
Anonymní | I kdyby ten motor žral olej řekněmě 2l/1000km, tak by to nehulilo až zas extrémně, protože v tu chvíli, kdy to kaštan pozoruje udělá motor jen "pár otoček", resp. jde o krátkodobé pozorování a tady se to nijak neprojeví. Jo, kdyby řekl, žere to 10l oleje na 1000km tak to by byla jiná. Mám opela na benzín+plyn a když si připojim lpg řj kabelem k notebooku a dám automatické nastavení, tak mě program vyzve, aŤ držím 3tis, otáček a řj laboruje s bohatostí směsi podle výstupu lambdy. A chvílema z výfuku leze černej dým jak z lokomotivy, dokud se to nenašteluje bohatost směsi. Co tím chce básník říci? Pokud motor nežere nijak zvlášť olej, tak není snad ani jiná možnost, pokud ještě vyloučím chybu váhy vzduchu (zde pravděpodobně x16xel, který váhu jako takovou nemá), tak bude závada v lambdasondě. A to se pozná na diagnostice. A měl by svítit check (kohoutek z bleskem), pokud není prasklá, či spíše vyndaná žárovka. |
Colommbo | P.S. Dokonce si myslím, že benzínovej motor by se při režimu nadměrného vstřikování paliva prostě uchlastal... |
Jerry | Taky nejsem motorář, ale už jsem pár Opelů měl a jak benzín tak naftu. Jde taky o to jak to vlastně hulí jestli je to kouř nebo saze. U nafty chápu, že buď špatný spalování (špatný vstřiky, špatný předstřik ..... bla, bla). U benzínu jsem nezažil nějaké větší zahulení pokud nežral olej. Logicky co by asi tak mělo hulit při spalování benzínu než olej to by si tam ten benzín musel lejt do těch válců po půllitrech aby to hulilo jak popisuješ. |
Colommbo | Pokud by byl olej v chladiči, byl by i v celém chladícím systému, tedy i v expanzce a to bys jednak snad poznal a druhak by ti olej ubýval, což, jak píšeš, se neděje (a já se divím)... P.S. A byly-li by na vině vstřiky, předpokládám, že bys to poznal na spotřebě, ta jednašestka by chlastala jak sací bagr. Kompresi jsi měřil...? Osobně jsem prostě přesvědčený, že je to olej... |
kaštan | všchno vyčistene a nemuže to byt i vstrikama že dava moc benzinu už mi radili aj že v chladiči muže byt olej a proto to huli |
Colommbo | Nejsem mekánik natožpak motorář, ale domnívám se, že EGR ventilem to nebude. Když ten nefunguje vůbec nebo špatně, má to vliv na chod motoru a pokud tobě motor šlape dobře a "jen" moc hulí, bude asi chybka někde jinde. Dle mého, jestliže benzínový motor při větším sešlápnutí plynu hodně hulí, bývá to v 99% případů olejem, ale píšeš, že motor olej nebere, což se i trošku divím... P.S. Pokud ale EGR ventil zkusíš vyčistit a rozpohybovat, ničemu tím neublížíš a aspoň uvidíš... |
kaštan | tlaky všechno v pohode a nemože to byt ten egr ventil lebo ono to jen čudi a vše v požsdku olej nežere |
Colommbo | Možná ještě zjistíš, že motoru chutná olej a pak už budeš vědět. Máš-li možnost, změř (nech změřit) kompresní tlaky ve válcích, pokud budou nízké nebo vzájemně dost rozdílné, je problém ve válcích a pístních kroužcích, většina 1.6 motorů na to trpí... |