• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Vectra :: VECTRA :: Re: Vysoka spotreba v mrazech - vadny chladic/termostat?
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Anonymní
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 11:14:56
Zdravim,

mam trable se X16SZR r.v. 97 - jakmile ted uderily mrazy, narostla mi spotreba ze 7.7l/100Km ma 10l/100Km. Samozrejme pocitam s vyssi spotrebou behem zimy, ale tohle neni normalni, vetsinou jsem pres zimu jezdil na 8 max 9l.

Mam pocit ze odchazi vaha vzduchu, mj. asi zpusobuje, ze se auto samo turuje pri neutralu (vesele hlavne kdyz cekam pred prechodem pro chodce). Mechanik mi ale rikal, ze takto se vaha v zime neprojevuje a ze to vidi spise na vadny termostat - motor se vcas nezahreje a auto jede se syticem. Teplota motoru lehce stoupne az po cca 10km (nevim ted na kolik stupnu - takze "na dve carky v zakladnim poli").

Mechanik prozatim doporucil obligatni karton mezi chladic a masku.

Je pravda ze s teplotou byly problemy i kdyz nemrzlo, to se naopak motor extremne rychle zahrival (ale neprehrival), dalsi vec je ze mi v lete jeden dobrak 3xutesnoval klimu, pokazde zaletoval potrubi a nakonec take odhadl tusim taky na chladic (neresil jsem a jezdil bez klimy).

Takze - muze se vadny chladic/termostat projevovat tak, ze v lete se motor vice zahriva, v zime naopak temer nezahriva a navic prez nej unika napln do klimy?

Diky!
Poslední odpovědi
Tomis
Odeslal: Saturday 19 December 2009 - 19:08:56

Kdyz jste u tech teplot, jak rychle a nakolik se vam ted ohreje OC? jsem ted udelal jel az do Vidne a rucicka porad prilepena neco malo pod 80°C, tak bych to asi tipoval na stale otevreny termostat. a to pred pulkou chladice je karton.... motor Y25DT a taky za cca 10km stale poradne ani nezatopi
Hujer
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 19:57:57

Okruh klimatizace nijak s chladícím okruhem motoru nesouvisí.
Co se týká té spotřeby, záleží, na jaké vzdálenosti to měříš. Když ujedeš dejme tomu 30 km, tak můžeš mít klidně spotřebu těch 10litrů na 100km i více.
Je třeba si uvědomit, že kromě toho, že se pomalu ohřívá motor, je třeba při hlubším mrazu počítat i s vyšším pasivním odporem např. převodovky a všech ostatních ložisek a kloubů.
Legend
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 19:51:57

Teď se to ohřívá teda dost dlouho, ale rozhodně musí být provozní teplota stejná jak v mrazu, tak v létě, já mám pořád 95°C ať se děje cokoliv, obecně když je teplota trvale pod 90°C, tak to rozhodně není v pořádku.
Martas
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 12:56:42

host napsal ...

Za jak dlouho vam v tomto pocasi (-10st) vyskoci teplota motoru na rekneme 70st ... ?


Hodne zalezi na stylu jizdy a profilu cesty, kazdopadne do 10km bys mel byt na provozni teplote.
Anonymní
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 12:55:44

jj, dival jsem se, jdu do vymeny ... mozna jeste jedna vec - muze nejak termostat souviset s unikem naplne klimy nebo ma klima svuj vlastni uzavreny okruh?
Legend
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 12:47:36

Bych ten termostat klidně vyměnil preventivně, stojí fakt málo, asi 2 nebo 3 stovky a stejně to je dost pravděpodobná příčina.
host
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 12:42:49

Za jak dlouho vam v tomto pocasi (-10st) vyskoci teplota motoru na rekneme 70st ... ?
Standa
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 12:38:28

Tvuj motor vahu vzduchu nema, pouze cidlo podtalku v sani.
Osobne bych videl problem kolem klapky a krokoveho motorku volnobehu.
Zacal bych kompletnim vycistenim klapky, pruplachem chladici soustavy a kontorlou termostatu.
Jinak jak rika QPC, chce to dilnu a poradne to prolezt.
qpc
Odeslal: Friday 18 December 2009 - 11:39:10

obávám se,že by to chtělo dílu a pořádně to zkouknout,nechat běžet na volnoběh,kouknout při kolika sepne termostat atd...

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0448 sec,0.0174 z toho dotazů.