Témata příspěvků | |
dragon | Ahojky opláčci, tak moje vektřička opět zlobí. Nejde mi nastartovat, strčím klíček do zapalování, otočím, naskočej kontrolky, všechno tak jak má, ale jakmile otočím na startování, akorát cvakne hnědé relé v pojistkové skříňce, ale dál nic. Ani kontrolky nepohasnou, prostě nic. Co jsem tak nějako vyčetl tady z fora, přeměřil jsem jestli jde šťáva, to vše funguje. Tak mě napadá startér, ale na ten se nedostanu, v knize jak na to, píšou že budu muset vymontit celej motor kvůli startéru. Mám opel Vectra B 1.6 16V caravan 1998. Co mě zaskočilo, tak to že když auto roztlačím, tak naskočí, pak to zas normálně chvíli startovalo, ale po čase to zase nejde. Neví někdo co by mohla být příčina, popřípadě jak na ten startér?? Díky moc za každou radu |
Poslední odpovědi | |
Colommbo | Ahoj! "Otočím klíčkem a nic" znamená přesně co - starter jen cvaká a neroztočí se nebo je úplný ticho...? Pokud to první, bude zřejmě problém ve vysouvací cívce starteru (nepropojí silové kontakty, aby se starter roztočil, popř. silové kontakty jsou opálené/opotřebované), v případě úplného nic může být problém ve spínací skříňce, v kabeláži ke starteru či v ukostření motoru/akumulátoru. Proč začal téct benzín, netuším, se špatnou funkcí starteru to však souvislost mít nebude. |
Anonymní | Ja na vectre 2.5 v6 natankoval sednu do auta otočím klíčkem a nic tak jsme dotáhli na parkoviště a aby nebylo málo ještě teče že apodu benzin a nevím co stim ted jestli starter odešel bo to je tím benzinem |
Martas | Pokud mas v poradku vedeni a ukostreni tak tipuju na zkrat ve starteru (diky velkemu odberu proudu a malemu vykonu). Odvez starter ke nejakymu autoelektrikari. |
adam99911 | zdravim.mam opel astra F 94ku.. mam problem so startovanim.zo zaciatku to tazko pretacalo motor iba rano pri studenom starte a po case to uz nestartuje vobec.jedine mi zaskoci pastorok a starter velmi slabo toci az potom netoci vobec..kupil som baterku ale robilo to stale.tak som dal dole starter vymenil uhliky za nove,ocistil kontakty aj na baterii aj na starteri a kabloch a stale to nejde..pri startovani sa velmi prehrievaju kable k baterke takisto starter je horuci a to skusam iba par sekund..cim by to mohlo byt? |
dragon | Takže oprava se zdařila, co se týče vymontování starteru, je k němu přístup jak k penězům, obzvláště u horního šroubu s matkou. ale pomocí dostatečně dlouhého nástrčkového klíče a trpělivosti se to povede. Závada, kterou jsem uvedl byla způsobena krátkými uhlíky, které jsem vyměnil a vše šlape jak má, jinak koho to bude někdy taky zlobit, stačí opravdu na startér klepnout a pak jde nastartovat, ale bohužel je nutno vlézt pod auto. Takže děkuji všem za rady!!! oprava za 335,- Kč |
dragon | Díky za rady, samozřejmě jsem pod auto už lezl, budu muset znovu na nájezdy a pokusim se to tedy nějako demontovat, lekl jsem se toho že bude motor muset ven, ale jak říkáte, špatně jsem to pochopil a přečetl |
Martas | dragon napsal ... v knize jak na to, píšou že budu muset vymontit celej motor kvůli startéru. Mám opel Vectra B 1.6 16V caravan 1998. Spatne si si tu publikaci precet, tam je napsano, ze 4 valcove motory maji spoustec umisten dole vzadu a motor je potreba demontovat u V6 (dal bych tema nutna demontaz motoru neresil, jde o 4 valec). Jestlize ti cini potize ohnout se a podivat kde a jak je pristupny starter, tak to sam nijak dal neres a odvez to prvnimu autoelektrikari, on bude vedet co s tim, navic kdyz uz bude venku doporucuje se repase a nejenom opravu toho "stykace". |
Tomis | snadna "oprava", nez ho vyndas, je vozit nejakou tycku kterou do tyckou se kterou do toho starturu tuknes na 90% to bude fungovat, pricina totiz byva v tom, ze se opaly kontakty u stykace (spinaci civce - takovej ten malej valecek na starteru) a pak tam vznika velky prechodovy odpor .. pri jednodussich poskozeni, staci ten bakelit na konci sundat a aspon vocistit pilnikem .. v lepsim pripade novy vycko (bakelit) a protikus (med) tam dat novy na 95% to bude ono |
steve | Měl sem dřív taky 1,6 16V ale už si nepamatuju kde tam starter je,ale určitě se nemusí vyndavat kvůli němu motor,maximálně rám starteru na bloku.Pokud se k nemu dostaneš ,zkus ho při nenastartování poklepak nečím kovovým,ale na těleso starteru ne na cívku a bacha na kontakty.Může se ti občas ,,přilepit "kotva starteru. Jka píše qpc pokud bys ho vyndal,možná bude stačit namazat a vyčistit pastorek a kotva. Pokud by to starterem nebylo ještě bych to přisoudit stykači spínací skřínky,je to takovej plastovej velkej konektor nakonci spínačky kterej propojuje dle polohy jednotlivé kontakty |