• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Zafira :: ZAFIRA :: Re: Motor 2,0Dti netáhne a žere
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
lesak
Odeslal: Sunday 22 March 2009 - 21:23:46
Otec má zafiru z roku 2003 2,0Dti mám tušení že to má 74 kw označení motoru nevím,má najeto 87 tis km koupenou tak před půl rokem,tři měsíce jezdila bezva pak začala zlobit auto chvíli jelo (výkon motoru)jak má a pak najednou jako kdybych měl jen půl plynu.dali jsme to na diagnostiku a bylo nám řečeno vše v pořádku,auto zlobilo dál pak to měl napíchnutý VGT za jízdy jezdily jsme tak tři hod a nenašel nic závažnýho jen při přidání plného plynu to ukazovalo zřejmě špatnou teplotu nasávaného vzduchu (vižší) a špatnou zpětnou odezvu EGR ventilu.Následně jsem vyměnil (půjčil jsem si)novou váhu vzduchu a nic se nezměnilo,pak jsme komplet sundaly celé sání a bezva ho vyčistily a nic to nepomohlo,auto je líné a moc žere dnes jel Z Plzně do Brna a zpět a spotřeboval 57l nafty a z největšího kopce se to při plném plynu rozjelo na 160km/hod to přece není normální.Jo do EGR jde podtlak ale i kabel takže je zřejmě elektrický.Prosím poraďte co už s tím už mě došli nápady .PS:elektronice skoro nerozumím.
Poslední odpovědi
lesak
Odeslal: Wednesday 08 April 2009 - 20:48:56

Takže auto už je doma a v Oplu mě bylo řečeno že byl špatný elektroventil na ovládání podtlaku klapek variabilního sání,když jsem jim odpověděl že jsem ho kontroloval dvakrát a že makal tam mi řekli že teda fungoval ale špatně,budiž nemám čím změřit jak a jestli funguje dobře.Ale zarazilo mě že auto bylo čtyřikrát na diagnostice a pokaždé mě řekli že mi nefunguje žhavící svíčka ztoho jednou u VGT si nepamatuji jestli jsme je kontrolovaly nebo ne.Napřed neměla fungovat svíčka na prvním válci pak na třetím a v Oplu řekli že nefungují tři svíčky ale že je NEMŮŽOU vyměnit protože nejdou povolit to je podle mě docela síla autorizák do kterého si člověk dá opravit auto ho neopravý protože to neumí takovou běžnou věc.No a nakonec když jsem auto dával do opravy tak jsem jim jasně řekl že nechci aby něco měnily že mi maj dát napřed vědět, řekli že je to samozřejmost a napsaly opravy do max 3500kč.A skutečnost vyměnily ventil za který si naučtovaly 3700kč já ho mohu sehnat(nový)za 1400kč nikdo nevolal a celkem si naúčtovaly 7200kč za práci třech mechaniků (nevím co tam všichni tři dělaly když mě jasně řekli že jako první změří jak fungujou podtlaky).Takže závěrem jedinej klad je že auto už jezdí jak má(spotřebu zatím nevím)Autorizovaný servis Opel v Plzni opět nezklamal (v záporném smyslu)No já kdybych opravoval auta stejným spůsobem tak do půl roka skrachuju (néli dřív)protože ke mě nikdo nepřijede.
lesak
Odeslal: Friday 03 April 2009 - 22:14:04

Tak auto už je od středy v Oplu v Plzni řekli že daj do pátku vědět co s tím je a zatím nic.Taky asi s tím maj velkou hlavu (nebo na to prdí) jakmile budu vědět co tomu bylo tak to napíšu.
Csala
Odeslal: Thursday 02 April 2009 - 13:05:21

Csala napsal ...

Páni, možna trochu od veci, ale ja som si myslel, že 2.0DTI nemá turbo s meniteľnou geometriou lopatiek.
A čo ten palivový filter? Už je vymenený?

Takze som tom to nasiel: Odkaz 2.0 DTI ma regulaciu plniaceho tlaku cez Wastegate - obtokovy ventil vyfukovych plynov a nie cez tu spominany VGT - Variable geometry turbocharger.
Csala
Odeslal: Wednesday 01 April 2009 - 07:56:24

Páni, možna trochu od veci, ale ja som si myslel, že 2.0DTI nemá turbo s meniteľnou geometriou lopatiek.
A čo ten palivový filter? Už je vymenený?

lesak
Odeslal: Tuesday 31 March 2009 - 17:03:07

Tak už mě s tím autem došla trpělivost a poprvý v životě jsem se objednal do Opla na opravu tak jsem na to zvědavý na co přijdou a za kolik.A hlavně docela dost jsem tady četl o Oplu v Plzni tak jsem zvjedav do dokur...Je to ostuda že to nespravým ale už fakt nevím co s tím - jo nikdo nemusí vědět všechno.Pak dám vjedět na co přišly.
freez
Odeslal: Tuesday 31 March 2009 - 16:19:38

A nebo ti někdo necpal do vejfuku bramboru , ale toho by sis asi všimnul že Jestli máš někoho kdo dělá čerpadla a víš že umí dej mu to, nebudeš první ani poslední komu to čerpadlo omdlelo a když ne čerpadlo tak turbo, jen ty příznaky na tom autě jsou opravdu nějaké divné
lesak
Odeslal: Tuesday 31 March 2009 - 12:45:28

Tak to jsi mě moc nepotěšil,no napřed zkusím ještě vyměnit ten palivový filtr a to čidlo teploty pro ecu jak jsem psal na ocr a když to nepomůže tak se bude řešit další,na čerpadla mám tady ve vedlejší vesnici staršího pána kterej dělá celej život jen čerpadla a živí se tím tak tam skusím zaject a uvidíme.Můj názor je že to bude buď čerpadlo,turbo nebo EGR.Prostě všechno to nejdražší.
radek28
Odeslal: Tuesday 31 March 2009 - 12:41:43

to all+vgt:myslím,že taky je problém v čerpadle,mě odešlo před 2lety a pocitově na tom samým motoru to je nebe a dudy...předtím...líný jako chuj,prodleva v plynu....špatná nálada.klasika-nenatočení...následná výměna za nové čerpadlo.ted lítám jak obdobné motory od konkurence,v mžiku je tam 120km/h (s ohledem na mých 101HP ,ještě jsem tyky dával jiný AGR ventil,to taky dělá hodně.Toto ale jen pocit uživatele,žádnýho odborníka.Leccos si udělám ale do čerpadel a podobných věcí se nepletu.Je ale fakt,že na tomto motoru je to naprostá klasika v závadách a jako vždy je to řacha za opravu....
VGT
Odeslal: Tuesday 31 March 2009 - 10:50:33

Jó, diagnostika závad. To není žádná prča, pánové, ale to víme všichni, že jo?
Podle výčtu kódů závad z ECU se diagnostik může řídit jen v těch jednodušších případech, a to také ne vždycky (ECU občas uloží kód závady jiného čidla, než je skutečnou příčinou problémů).
Takže pak se musí přistoupit ke kontrole hodnot z jednotlivých čidel. Problém bývá v tom, že je (např. pro mě) nemožné získat oficiální data - přesné jmenovité hodnoty, které čidla dávají (mají dávat).
S tou Zafirou jsem jezdil (tedy řídil Lesak), takže jezdili jsme, já byl na sedadle kopilota . Je to motor Y20DTH. Turbodmychadlu jsme věnovali více pozornosti, než by si zasloužilo, tam jsem problém opravdu neviděl - použil jsem formulaci "... turbo tlačí dost (byl tam tlak 2 bary absolutně)".
To znamená, že tlačilo přetlak 1 bar. A nástup toho tlaku byl předpisový, jeho regulace také OK -- jmenovité hodnoty neznám, ale porovnávám to s jinými motory, které jsem měřil. Problém byl jen při částečném zatížení motoru se zpětnou vazbou EGR ventilu (s potenciometrem signalizujícím polohu ventilu). Při plné akceleraci s EGRem nebyl problém -- tam zase byl problém s tím, že motor "měl díru v plynu". A také údaje z čidla teploty vzduchu "cvičily" neúměrně vůči skutečnosti.
Všiml jsem si však jedné věci, které jsem v ten okamžik nevěnoval velkou pozornost, neboť všechny diesely, které jsem do té doby za jízdy měřil, měly obdobný projev. Považoval jsem to sice za trochu divné, ale standartní (když to měly všechny). A navíc: zkuste usledovat najednou, v jeden okamžik, asi 40 číselných údajů, měnících se hodnot -- navíc roztažených do 5 obrazovek.
Těmi divnými hodnotami bylo zpožďování skutečného předvstřiku za hodnotami požadovanými ECU. Ale zpožďovaly se (alespoň podle údajů z ECU) o menší časovou prodlevu, nežli byla "díra v plynu". Teprve před pár dny jsem jel s autem (X20DTH), kterému tyto hodnoty chodily naprosto souhlasně a přesně. Pochváli jsem to majiteli vozu, ten mi odpověděl: vstřikovací čerpadlo je "po generální opravě".
Takže bych se přikláněl k Yperu tušení -- a zaměřil se na to vstřikovací čerpadlo (přidřený předsuvník, či co? Já tyhle moderní konstrukce neznám, s diesely jsem nebyl nikdy kamarád a v minulém století se navíc dělaly jinak než dnes. Teď to má dvě části, to čerpadlo, elektronickou a mechanickou - tušil bych tu mechanickou závadu). Kvalifikovaně to však může rozhodnout a opravit jen "čerpadlář" -- takže víš kam s tím jít, ne? Kam se posílají čerpadla z Bosch servisů .... ??? Pokud nevíš, zeptej se na Vectrawebu, tam mě většinou najdeš http://www.vectraweb.net/php/forum.php?kam=tema&tema=7&Text=&stranka=0

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.0609 sec,0.0212 z toho dotazů.