• Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau
  • Opel club renbau

Fórum

Opel Club Renbau :: Vlákna :: Poradna Omega :: OMEGA :: Omega exteriér :: Re: Torzna tuhost sedanu Omegy B
Vaše jméno:
Odpověď:


Témata příspěvků
Csala
Odeslal: Wednesday 12 November 2008 - 18:45:39
Zdravim Oplakov
Prekvapilo ma, ze pri zdvihnuti zdvihakom za prah dveri vpredu, zadne koleso este zostalo na zemi. Predpokladal som, ze sa s nejakym oneskorenim odlepi od zeme tiez aj zadne koleso, ked je to sedan. Auto je bez korozie.
Diky za vase nazory.
Poslední odpovědi
JardaB
Odeslal: Friday 14 November 2008 - 10:34:13

Kastle se IMHO nekrouti, ja do toho klidne lezu, kdyz je to zvednuty na jednom bode a zadne komplikace pri manipulaci s dverma nepocituju, a to nejsem nejak lehky
Martas
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:51:18

JOB napsal ...

Já vůbec nechápu co tu řešíte. To jestli se zvedne nebo nezvedne zadní kolo při heverování nemá téměř nic společného s tuhostí kasle. Každý auto má jinak rozložený váhy a jinde umístněný místo pro hever.S toho vyplívá že se budou ty auta při heverování jinak chovat.


Presne tak, resit tohle u sedanu/hatchbacku nebo kombika vubec nema smysl. Jeste tak u Kabria nebo velkyho 3dverovyho auta (driv se takovy delaly Sierry).

No jako vzdy plati, ze srovnavat vicemene v cemkoliv dve ruzny auta (v tomto pripade dokoce ruznyho vyrobce a karosarskeho provedeni) je proste nesmysl.
JOB
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:46:24

Já vůbec nechápu co tu řešíte. To jestli se zvedne nebo nezvedne zadní kolo při heverování nemá téměř nic společného s tuhostí kasle. Každý auto má jinak rozložený váhy a jinde umístněný místo pro hever.S toho vyplívá že se budou ty auta při heverování jinak chovat.
Lhex
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:29:06

vzdyt se ta kastle nekroutí!! aspon ne takhle hodně. Vezmi si krabičku nebo modýlek autíčka a zvedej - když zvedám vpředu u kola, tak ta osa zvedání (nebo otáčení) celého auta je uhlopříčně tzn. že podobně jako se zvedá zadní kolo na stejné straně tak se zvedá i přední kolo na druhé straně!!

Ta karoserie samotná se možná prohne ale rozhodně to neni ani jeden celý centimetr!!!
Martas
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:10:10

Csala napsal ...

Nejde o to, ci v extremnom rezime jazdy sa odlepia obidve kolesa na jednej strane sucasne (aj ked nejakemu pretekarovi by mozno o to slo), ale pri malej tuhosti karoserie sa aj pri beznej jazde meni geometria podvozku a to je nebezpecne.


Ty ses prez ty kontrolky, tak si na podbehy zevnitr namontuj snimace polohy co se pouzivaj na xenony, ke kazdymu kontrolku a hned uvidis, jak se ti krouti kastle ....
Csala
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:06:55

Anonymní napsal ...

Torzní tuhost karoserie nemůžeš hodnotit podle toho, jak se ti zvedají kola uložená vůči karoserii pružně. Sám uvádíš, že torní tuhost karoserie je důležitý parametr. To nepochybně je. Ale myslíš, že ta tuhost spočívá v tom, že když se ti v určitém režimu jísdy odlepí jedno kolo od vozovky, je vhodné, aby se odlepilo i druhé na stejné straně?
Pokud ano, pak bys měl asi přesedlat na motokáru. Sice vzhledem ke konstrukci rámu nebude mít příliš velkou torzní tuhost, ale když zvedneš jedno kolo, minimálně jedno další se zvedne taky a budeš spokojen.

Nejde o to, ci v extremnom rezime jazdy sa odlepia obidve kolesa na jednej strane sucasne (aj ked nejakemu pretekarovi by mozno o to slo), ale pri malej tuhosti karoserie sa aj pri beznej jazde meni geometria podvozku a to je nebezpecne.
Martas
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 18:02:50

A co teda sorvnavas ?

Tuhost karoserie podle toho jestli se ti zvedne nebo nezvedne druhy kolo pokud das hever na jednu stranu nemuzes poznat, kdyzbys od zacatku tvrdil, ze u Cromy ti dvere zavrit jdou a u Omegy ne (nebo naopak) tak nereknu ale ty jednou rikas to, podruhy tohle ...
Csala
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 17:55:57

Martas napsal ...

Csala napsal ...

Nejde mi vobec o to, ci mozem naraz vymenit pneu na jednej strane. Ide mi o torznu tuhost karoserie, co je velmi dolezity parameter poriadneho auta. Auto, ktore malo mizernu tuhost karoserie som uz mal, bola to tu spominana Croma.


Jenze v tom pripade pletes dohromady jablka s hruskama.
Pokud beres tohle jako torzni tvrdost, tak musis srovnavat auta s temer shodnou konstrukci podvozku a to zejmena zda maji obe pevnou napravu nebo nezavisle zaveseni obou kol a zejmena zda ma a nebo nema vzadu stabilizator !!!!

No pokial som to doteraz zrovnaval s Cromou, tak Croma ma nezavisle zavesenie zadnych kolies, dokonca McPherson a taktiez ma vzadu torzny stabilizator. Ale je to liftback a kruti sa. Na zhodnej podvozkovej plosine Lancia Thema a Alfa Romeo 164 su sedany a ich torzna tuhost je neporovnatelne vyssia.
Anonymní
Odeslal: Thursday 13 November 2008 - 14:53:04

Torzní tuhost karoserie nemůžeš hodnotit podle toho, jak se ti zvedají kola uložená vůči karoserii pružně. Sám uvádíš, že torní tuhost karoserie je důležitý parametr. To nepochybně je. Ale myslíš, že ta tuhost spočívá v tom, že když se ti v určitém režimu jísdy odlepí jedno kolo od vozovky, je vhodné, aby se odlepilo i druhé na stejné straně?
Pokud ano, pak bys měl asi přesedlat na motokáru. Sice vzhledem ke konstrukci rámu nebude mít příliš velkou torzní tuhost, ale když zvedneš jedno kolo, minimálně jedno další se zvedne taky a budeš spokojen.

Add to Google Pridej na Seznam
TOPlist Seznam S-Rank CZIN.eu PageRank Alexa Rank JyxoRank 

Vygenerováno za:0.1136 sec,0.0701 z toho dotazů.